اخبار داغ

گزارشی از قطعی و اختلال شبکه های دیجیتال در جنوب غرب سیستان و بلوچستان؛

سیگنال دیجیتال در روستاهای دلگان دریافت نمی شود/ خسارت جبران ناپذیر شبکه های ماهواره ای به نظام خانواده

سیگنال دیجیتال در روستاهای دلگان دریافت نمی شود/ خسارت جبران ناپذیر شبکه های ماهواره ای به نظام خانواده
شبکه های دیجیتال تلویزیون در برخی از روستاهای شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان دریافت نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، از بیستم بهمن ماه 93 که فرستنده دیجیتال شبکه های تلویزیونی در شهرستان دلگان به صورت رسمی راه اندازی شد، کانال های دیجیتال تلویزیون در اکثر روستاهای این منطقه دریافت نمی شوند و یا مردم دو یا سه شبکه را از طریق آنالوگ که کیفیت بسیار پایینی دارند و در برخی از روستاها از آنتن های ماهواره ای برای دریافت شبکه های تلویزیونی اقدام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

هرچند که بعد از آن فرستنده های دیجیتال دو سال بعد در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان راه اندازی شده است اما باز هم دریافت این شبکه ها مثل بخش مرکزی دلگان در محدوده بخش جلگه است و در روستاها قابل دریافت نیست.

,

محمد رحمتی یکی از اهالی دهستان هودیان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه شبکه های دیجیتال تلویزیون در این منطقه دریافت نمی شود، گفت: علی رغم اینکه این دهستان و روستاهای اطراف آن جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر جمعیت دارد اما خبری از فرستنده های دیجیتال نیست.

, خبرنگار ما ,

وی با تاکید بر اینکه دو یا سه کانال تلویزیونی از طریق آنتن های آنالوگ در این منطقه دریافت می شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مردم برای دریافت شبکه های تلویزیون به آنتن های ماهواره ای روی آورده اند.

,

رحمتی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به رفع این معضل و مشکل در دهستان هودیان شهرستان دلگان اقدام کنند، اظهار کرد: در صورتی که نسبت به رفع این معضل اقدام نکنند، مشکلات فرهنگی و اجتماعی استفاده از ماهواره گریبانگیر مردم محروم این منطقه خواهد بود.

,

, ,

علیرضا بامری یکی از شهروندان جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس از قطعی های مکرر شبکه های دیجیتال در این منطقه اظهار گلایه کرد و گفت: فرستنده دیجیتال جلگه چاه هاشم به صورت مکرر قطع می شود و مردم از دیدن شبکه های تلویزیونی محروم می شوند.

, دلگان پرس,

وی با تاکید بر اینکه هر چند بعد از چند روز قطعی، وصل می شوند، اما موجب کلافگی و اظهار گلایه اهالی جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان شده است، اضافه کرد: مسئولان باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری کارشناس مذهبی در گفتگو با دلگان پرس با بیان اینکه مشاهده شبکه های ماهواره ای موجب ایجاد خسارت جبران ناپذیری به نظام خانواده می شود، اظهار کرد: مسئولان باید زمینه را طوری فراهم کنند که مردم به سمت و سوی مشاهده این شبکه ها نروند.

, دلگان پرس,

وی با تاکید بر اینکه تاسیس شبکه های دیجیتالی تلویزیون اقدام بسیار خوب و مثبتی در جهت مقابله با شبکه های ماهواره ای بود، افزود: اما دریافت شبکه های دیجیتالی در برخی از روستاها قابل مشاهده نیست.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دشمن با هر ترفندی سعی در نفوذ فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی یکی از مهم ترین ابزاری است که دشمن درصدد نفوذ با آن را دارد.

,

شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه