اخبار داغ

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی تیران و کرون خبر داد؛

بازدید علمی دانشجویان از اولین مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی تیران و کرون

بازدید علمی دانشجویان از اولین مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی تیران و کرون
مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی تیران و کرون، گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و اعضای کانون بسیج مهندسین از اولین مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی در شهرستان تیران و کرون بازدید علمی کرده و روند رشد گیاهان بعد از سه ماه از زمان کشت را مشاهده کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران و کرون؛ مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان تیران و کرون، در گفتگو پیرامون برگزاری این برنامه با اشاره به کشت گیاهان دارویی در مزارع تیران و کرون، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و اعضای کانون بسیج مهندسین، از اولین مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی در شهرستان تیران و کرون بازدید علمی کرده و روند رشد گیاهان بعد از سه ماه از زمان کشت را مشاهده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران و کرون,

محمد هاشمی گفت: این مزرعه در تیرماه سال ۱۳۹۶ به همت کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با همکاری گروه جهادی حضرت زینب (س) در روستای دولت آباد احداث شد.

,

وی هدف از ایجاد این مزرعه را آشنا شدن کشاورزان و کارشناسان کشاورزی با گیاهان دارویی قابل کشت در این شهرستان بیان کرد و افزود:  با توجه به مشکل خشکسالی در شهرستان و اهمیت تغییر الگوی کشت، گیاهان دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای برخی گیاهان زراعی باشند.

,

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی در مساحت های کم و با کمترین میزان آب می توانند بیشترین بازدهی را داشته و باعث رونق کشاورزی شوند.

,

هاشمی ادامه داد: امید است اوایل سال ۱۳۹۷ با تکمیل این مزرعه و کشت ارقام مقاوم نسبت به خشکی و سازگار با منطقه زمینه بازدید عموم کشاورزان و دانشجویان فراهم شود.

,

وی یادآور شد: کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه است و علاقمندان می توانند با دفتر کانون بسیج مهندسین و منابع طبیعی شهرستان به شماره ۴۲۲۲۵۳۳۸ تماس حاصل فرمایند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه