اخبار داغ

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان:

اصفهان از شرایط تنش وارد بحران آبی شده است/ زیان ۱۷۰ میلیاردی آب و فاضلاب اصفهان در سال ۹۵

اصفهان از شرایط تنش وارد بحران آبی شده است/ زیان ۱۷۰ میلیاردی آب و فاضلاب اصفهان در سال ۹۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به شرایطی اقلیمی و خشک‌سالی‌های پیاپی در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان از شرایط تنش آبی به شرایط بحرانی رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، هاشم امینی، صبح امروز در تالار شورا در ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب دست یاری را به سمت شورای شهر به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان دراز می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: این شرکت از حساسیت ویژه ای برخوردار است و شرایط اقلیمی اصفهان را همگان مطلع هستند که استان هشت سال پیاپی با خشک‌سالی دست به گریبان بوده و دیگر از تنش آبی به شرایط بحرانی رسیده است.

,

وی با بیان اینکه اصفهان بیشترین گستردگی شبکه فاضلاب شهری را نسبت به سایر کلان شهرها دارد، اظهار کرد: خوردگی های شبکه های فاضلاب و ریزش های معابر به واسطه آن از خطرهایی است که اصفهان را تهدید می کند.

,

امینی با بیان اینکه شهرداری 49 درصد سهام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دارد، افزود: شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به مردم و پروژه هایی که در تعارض با تأسیسات آب و فاضلاب بوده باید همکاری نزدیک با هم داشته باشیم.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان شبکه فاضلاب را مطالبه مردم عنوان کرد و گفت: از سال 1346 شبکه گذاری فاضلاب در اصفهان آغاز شده بوده که به دلیل استفاده از لوله های سیمانی توسط گاز H2S در حال خوردگی است.

,

وی با اشاره به هزینه بالای تأمین انشعاب فاضلاب، گفت: خرید یک متر زمین در خیابان نظر حدود هفت میلیون تومان و زیان این شرکت در صورت های مالی سال 95، حدود 170 میلیارد تومان بوده است.

,

امینی با بیان اینکه درصدد هستیم از طریق فاینانس خارجی عملیات بازرسی و بازسازی خطوط فاضلاب شهری اصفهان را انجام دهیم، اظهار کرد: قدمت و فرسودگی، انشعاب های غیرمجاز، عدم تخلیه مناسب گازهای خورنده شبکه،‌پرهزینه بودن بهره برداری و نگهداری از تأسیسات و ورود کنترل نشده آب‌های سطحی به شبکه از جمله نیازهای بهسازی شبکه فاضلاب است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد: عملیات باز‌رسی و بازسازی شبکه فاضلاب به صورت پایلوت کشوری در اصفهان اجرا خواهد شد، اصفهان اولین شهری است که شبکه فاضلاب در آن انجام گرفته بوده است.

,

وی از فرصت یک ساله برای استفاده از فاینانس تامین شده خبر داد و گفت: اگر در این مدت از این فاینانس استفاده نشود سال دیگر این ال سی بسته خواهد شد.

,

امینی اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از حوادث آنی در هسته مرکزی شهری اصفهان خیابان‌های میر، آبشار، مشتاق اول، مشتاق دوم، چمران و حمزه در اولویت بهسازی و تعویض شبکه فاضلاب قرارگرفته‌اند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه