اخبار داغ

پاسخ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تجمع بیمارستان امام خمینی(ره)؛

به تعویق افتادن یکساله کارانه پزشکان و پرستاران/بزودی بخشی از مطالبات وصول خواهد شد

به تعویق افتادن یکساله کارانه پزشکان و پرستاران/بزودی بخشی از مطالبات وصول خواهد شد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کارانه و موارد مشابه از محل درآمد های اختصاصی بیمارستان ها قابل پرداخت است و به علت تعویق در پرداخت از سوی سازمان های بیمه گرT خریدارِ خدمت در حقیقت، محلی برای پرداخت مطالبات معوقه جامعه پزشکی و پرستاری وجود نداشته است و منابع بیمارستانی هم پاسخگوی این پرداخت ها نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت؛ روز گذشته خبری مبنی بر تجمع تعدادی از کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) فلاورجان در شبکه های اجتماعی به علت تآخیر زیاد در پرداخت کارانه ها مطرح شد. برخی رسانه ها آن را تجمع و برخی هم اعتصاب معرفی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان در گفتگو با صدای سلامت در توضیح به این خبر گفت: کارانه پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حدود یک سال پرداخت نشده است.

,

کیانوش جهانپور ادامه داد: کارانه و موارد مشابه از محل درآمد های اختصاصی بیمارستان ها قابل پرداخت است و به علت تعویق در پرداخت از سوی سازمان های بیمه گر، خریدارِ خدمت در حقیقت محلی برای پرداخت مطالبات معوقه جامعه پزشکی و پرستاری وجود نداشته است و منابع بیمارستانی هم پاسخگوی این پرداخت ها نبود.

,

وی افزود: به محض وصول هر میزان از مطالبات معوقه سازمان های بیمه گر نظیر سازمان تأمین اجتماعی به تناسب کارانه پرسنل پرداخت خواهد شد.

,

جهانپور خاطر نشان کرد: اعتراض و انتقاد برای مطالبات معوقه از حقوق طبیعی افراد هست و به طور قطع تا زمانی که این اعتراض مخل امر درمان یا مغایر با مقررات جاری کشور نباشد، به آن با دیده احترام باید نگاه کرد.

,

این مسئول تصریح کرد: انتظار پیامدهای خوبی را نباید داشت و البته تا کنون هم صبر و تحمل و تلاش و استقامت جامعه پزشکی و پرستاری و تلاش های آن ها در ارائه خدمت به بهترین نحو ممکن، ستودنی و قابل تقدیر است، اما امیدواریم مسئولان مربوطه و خریداران خدمت، نسبت به اهمیت این موضوع توجه بیشتری نشان دهند.

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همچنین گفت: فقط بیمارستان امام خمینی(ره) فلاورجان با این مشکل روبرو نیست و همه کشور درگیر شده که البته عدد و رقم آن تفاوتی در اصل موضوع نخواهد کرد؛ چرا که تا بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نشود نمی توان این حجم از بدهی های مالی با پرسنل را تسویه کرد.

,

 به گفته وی، بزودی بخشی از مطالبات با قول قبلی و تلاش سازمان های بیمه گر وصول خواهد شد و انتظار می رود این روند در ماه های آینده هم ادامه پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه