اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد:

ایجاد اشتغال برای 32 هزار نفر در استان سهم بخش کشاورزی در حوزه اشتغالزایی

ایجاد اشتغال برای 32 هزار نفر در استان سهم بخش کشاورزی در حوزه اشتغالزایی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ایجاد اشتغال برای 32 هزار نفر در استان سهم بخش کشاورزی در حوزه اشتغالزایی است که می‌بایست انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی مزروعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کاشمر بصیر، در خصوص وضعیت اشتغال در حوزه کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در بخش کشاورزی به تناسب وضعیت اقلیم و منابع و سرمایه به دنبال ایجاد اشتغال در حلقه‌های بالاتر از تولید هستیم؛ چراکه میزان اشتغال ما در سطح استان در حوزه‌ی کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری می‌باشد در حالی که وضعیت منابع در اختیار ما مثل آب و خاک کمتر از میانگین کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر، ,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت: بنابراین باید میزان اشتغال را بیشتر در حلقه‌های بالاتر از تولید در مزرعه مثل صنایع بسته بندی و گردشگری، فرآوری و بازرگانی و ماشین آلات مکانیزاسیون و تکنولوژی و اینگونه حوزه‌ها بیشتر کنیم تا شغل‌های جدیدی ایجاد شود.

,

 

,

وی گفت: در بعضی از قسمت‌ها که کمبود داریم می‌توانیم در بحث دام سبک ایجاد اشتغال کنیم و در بخش تکنولوژی هم می‌توانیم در تولید علم و تکنولوژی و خدمات فنی و مهندسی به مبحث اشتغال بپردازیم.

,

 

,

مزروعی ابراز کرد: باید طبق برنامه ای مدون که اولویت نخست ارتقاء بهره‌وری آب و دوم توسعه کشت گلخانه‌ای و بعد تمرکز بر صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری بازرگانی است جهت تحقق میزان اشتغالی که برای ما حدود 32 هزار نفر در نظر گرفته شده، انجام وظیفه کنیم.

,

 

,

وی در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید در مبحث توسعه کشت گلخانه‌ای چه اقداماتی مد نظر دارید و انجام دادید؟ بیان داشت: در بحث توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به ضرورتی که برای کاهش مصرف آب و ارتقاء بهره‌وری است ما یک ردیف تسهیلاتی به مبلغ 300 میلیارد تومان از قبل به خراسان رضوی داده ایم و اخیرا هم از محل کمک‌های فنی و اعتباری که از اعتبارات ارتقاء شاخص‌های توسعه استان است مبلغی به ما تخصیص دادند که این مبلغ را به توسعه کشت گلخانه‌ای اختصاص دادیم تا بتوانیم تسهیلات 10 درصدی برای کشت گلخانه ای در نظر بگیریم.

,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در فاز اول 65 میلیارد تومان تسهیلات داریم که خاص توسعه کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است و قطعا در سال جاری تسهیلات یارانه‌دار ارزان قیمت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم.

,

 

,

وی در پاسخ به اینکه چه میزان از مبلغ ذکر شده جذب شده؟ گفت: اعتبار ابلاغ شده، ولی موافقت‌نامه‌ها باید مبادله شود و به عبارتی در شُرف انجام است و بزودی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی و بانک منعقد می‌شود و این مهم را انجام می‌دهیم.

,

 

,

مزروعی در پاسخ به این پرسش که با توجه به جمعیت استان و خشکسالی‌های متوالی، اعتبارات ویژه‌ایی در جهت توسعه اشتغال بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است؟ ابراز کرد: بیشتر اعتباراتی که به بخش کشاورزی تخصیص می‌دهند اعتبارات توسعه‌ای در بخش های مختلف است و قطعا باید به نوعی مدیریت کنیم که این اعتبارات ضمن ارتقاء بهره‌وری، افزایش اشتغال و تولید را هم در بر داشته باشد و این به نحوه‌ مدیریت ما برمی‌گردد که به امید خدا بتوانیم انجام وظیفه کنیم.

,

 

,

وی در ادامه‌ گفت‌و‌گو از رویکرد بسیار خوب دولت در بخش کشاورزی که 43 درصد اعتبارات به این بخش تعلق گرفته تشکر کرد و گفت: طی چند سال اخیر قیمت نهاده های دامی نسبتا مناسب بوده است و افزایش قیمت مناسبی در تولیدات گوشت و شیر و لبنیات شده و در حوزه‌ی دامداری هم فعالیتهای مربوطه برای دامداران اقتصادی شده است.

,

 

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش قیمت خوبی هم در بحث گندم رقم خورده و تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون در نظر گرفته شده، بیان داشت: امیدوارم با حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش کشاورزی شاهد ارتقاء بخش شویم و به جایگاهی که حق کشاورزی ایران در دنیا است برسیم.

,

 

,

وی یادآور شد:معتقدیم در دو حوزه باید به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شود یکی تسهیلات خاص و ارزان قیمت برای توسعه صنایع غذایی و دیگری در نظر گرفتن اعتبارات ویژه‌ای برای قنوات است و می‌طلبد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک کنند تا اعتبارات بیشتری برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه