اخبار داغ

یادداشت:

شیعه با خلق حماسه بی نظیر اربعین حسینی پیامی روشن به دنیا می دهد

شیعه با خلق حماسه بی نظیر اربعین حسینی پیامی روشن به دنیا می دهد
تشیع با خلق حماسه بی نظیر اربعین حسینی پیامی روشن به دنیا میدهد. صدای واحدی که آزادگی، شجاعت و عشق را با تمام توان به گوش تمام آزادگان جهان فریاد میزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،پیاده روی اربعین گذشته ار آثار مثبت فراوان فردی و معنوی، حرکتی دیپلماسی و انقلابی به شمار می آید و به قول استاد علیرضا پناهیان رزمایش سربازان امام زمان است. پر واضح است درباره ابعاد ، آثار و برکات پیاده روی اربعین هرچه بگوییم کم گفته ایم و یقینا این نوشته ی مختصر قادر به بیان تمام آن نخواهد بود اما آنچه که دارای اهمیت می باشد این است که این حرکت عظیم و تاثیر گذار امروزه به عنوان نشانه و بیرق تشیع در دنیا مطرح شده است. در دوره ای که در حال گذر از آن هستیم اذهان عمومی مردم دنیا، به همت انگلیس و آمریکا تشیع را با خون و شمشیر و تیغ میشناخت و به محض آنکه نامی از تشیع برده میشد تصاویر قمه زنی در اذهان نقش می بست. تصویری سخیف از مکتبی لطیف...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

اکنون نمیتوان به صراحت ادعاکرد که دیگر آن تصاویر ناپسند از تشیع مخابره نمیشود چرا که دشمن هنوز دست از دشمنی خود بر نداشته است اما به راحتی میتوان گفت تشیع با خلق حماسه بی نظیر اربعین حسینی پیامی روشن به دنیا میدهد. صدای واحدی که آزادگی، شجاعت و عشق را با تمام توان به گوش تمام آزادگان جهان فریاد میزند.

,

در این میان دشمنان تشیع که تعدادشان کم هم نیستند کمر به نابودی و کریه کردن چهره زیبای این واقعه بسته اند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود فروگزار نیستند. برای نمونه میتوان به تلاش شبکه های ماهواره های متصل به انگلیس و آمریکا و دیگر دشمنان تشیع اشاره کرد. شایعه پراکنی در خصوص پیاده روی اربعین، توزیع بسته هایی با محتوای ضد شیعی، تحریف اصل پیاده روی اربعین و بسیاری دیگر تنها بخشی از اقدامات آنان قبل و حین پیاده روی اربعین به شمار میرود.

,

با همه این سنگ اندازی ها اتحاد شیعیان در پیاده روی اربعین ستودنی است. یقینا همین موضوع برهانی محکم بر ماندگاری و اثرگزاری این حرکت عظیم در جهان شده است.

,

زوار ایرانی که بخش قابل توجهی از خیل عظیم جمعیت پیاده روی اربعین را تشکیل میدهند از دو حیث نقش مهمی بر عهده دارند اول آنکه به عنوان شیعه ای از شیعیان و عاشقان حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و دوم آنکه به نمایندگی از مردم کشوری در پیاده روی اربعین حضور دارند که داعیه دار اسلام و تشیع در دنیاست.  این موضوع وظیفه زوار ایرانی که سفرای ایران نیز محسوب میشوند را دو چندان میکند.

,

همانگونه که سفرا خود را ملزم به رعایت شئونات و موظف به رعایت قوانین میدانند زوار امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین نیز میبایست خود را ملزم به رعایت شئونات و قوانینی بداند تا تصویری زیبا از تشیع و پیامی واحد بدون هیچ پارازیتی به جهان مخابره شود. در زیر تنها به 5 مورد که از اهمیت بسیاری برخوردار است، اشاره میکنیم.

,

1-  مهمترین مسئله برای زائرین ایرانی در پیاده روی اربعین پذیرش حاکمیت عراق و میزبانی آنان در این پیاده روی است، بنا به اعلام رسمی مقامات کشور ایران و عراق سال گذشته 5/2 میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حضور داشتند و نهاد های دولتی و مردمی ایران توانستند تنها اسکان، خوراک و بهداشت 700 هزار نفر از آنان را تامین کنند. مابقی زائرین توسط موکب هایی که از سوی مردم عراق برپا شده اند تامین می شوند. از این رو شایسته است میزبانی آنان را پذیرفت و برای برگزاری هرچه باشکوه تر پیاده روی بانیان آن را یاری داد.

,

2-    پرهیز از ملیت گرایی و تقویت مرجعیت عراق، از دیگر مواردی است که باید زائرین ایرانی به آن توجه داشته باشند.

,

3-    هدف از پیاده روی اربعین زیارت سید و سالار شهیدان و حمایت از پیام ایشان به جهان است. این هدف روشن و رسا گاهی توسط تعدادی هرچند محدود نادیده گرفته میشود و همین عدم توجه به اصل پیاده روی اربعین گاهی موجب اقدامات ناشایست و خوش گذرانی های نا خوشایند میشود.

,

4-    پیاده روی اربعین سفری دشوار برای رسیدن به مقصدی خوش است، زائران از همان ابتدای سفر معنوی خود که از منزل بیرون می آیند و پا در این راه مقدس می گذارند باید توجه داشته باشند که سفری دشوار در پیش خواهند داشت. مشکلات، خستگی ها و محدودیت ها را باید برای چند روزی تحمل کنند. با تحمل ناملایمات مسیر رسیدن به مقصود گواراتر است.

,

5-    تکریم خادمان زوار اربعین از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشت. باید پزیرفت که کشور عراق با بحران های بزرگی در سال های اخیر روبرو بوده است از جنگ با داعش گرفته تا مشکلات سیاسی مانند کردستان عراق. از این رو ملت عراق از نظر مالی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و به سختی و مشقت تمام اقدام به برپایی موکب ها می کنند البته این اقدام از عشق سرشار آنان به ساحت اباعبدالله حسین(ع)  سرچشمه میگیرد که امری قابل ستایش و تکریم است. بیگمان تکریم خادمان زوار اربعین حسینی تکریم شئائر اهل بیت است.

,

یادداشت: حسین دولتیاری

,

انتهای پیام /

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه