اخبار داغ

آوار محرومیت بر سر مناطق حاشیه نشین/۱۰۰هزار حاشیه نشین بروجرد در انتظار توجه

آوار محرومیت بر سر مناطق حاشیه نشین/۱۰۰هزار حاشیه نشین بروجرد در انتظار توجه
شیوع آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین بیشتر است، حاشیه نشینان زیر آوار کمبود امکانات گرفتار شده اند و در بروجرد بیش از 100 هزار نفر حاشیه نشین هستند که در معرض این آسیبها قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  نبود امکانات در این مناطق موج می زند، کوچه ها باریک و خاکی، خانه هایی خشتی و گلی، نبود امکلانات اولیه به حدی است که رنج و درد را به خوبی می توان در چهره تک تک این افراد دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

خانه هایشان ناایمن و ممکن است با هر اتفاقی سقف های لرزان و بی جان آنها فرو ریزد اما چاره ای ندارند، خنده های کودکانه ای در این مناطق شنیده می شود و گاهی لبخندهایی با طعم تلخی بر لب دارند و فقط از زندگی رنج و سختی را چشیده اند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای حاشیه نشینی

, نتیجه تصویری برای حاشیه نشینی,

 

,

به دلیل خشکسالی و کمبود امکانات برخی از روستائیان به ناچار به شهر مهاجرت کردند و به دلیل مشکلات مالی چاره ای جز سکونت در این مناطق حاشیه نشین را نداشته اند، بسیاری از این افراد حاشیه نشین بیکار بوده و یا شغل هایی کاذب دارند.

,

 

,

با گشت و گذاری در مناطق حاشیه نشین شهر به خوبی می توان دید این مناطق رنگ امکانات را به خود ندیده و در شهر بروجرد 100 هزار حاشیه نشین وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته اند.

,

 

,

این در حالیست که رشد آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین بیشتر است و این دو به هم گره خورده اند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای حاشیه نشینی

, نتیجه تصویری برای حاشیه نشینی,

 

,

"اشرف چگنی" رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بروجرد گفت: یکی از مهمترین فعالیت های شورای شهر پنجم تلاش برای رفع مشکلات در مناطق حاشیه نشین است چرا که نیاز است در این مناطق امکانات اولیه در نظر گرفته شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: بسیاری از مناطق حاشیه نشنین شهر بروجرد هنوز خاکی بوده و حتی از آسفالت هم بهره مند نشده اند اما از ابتدای شورای پنجم آسفالت برخی از مناطق حاشیه نشنین در دستور کار قرار گرفته و حتی ایجاد فضای سبزو اجرای برنامه های فرهنگی در این مناطق انجام خواهد شد.

,

 

,

وی به کمبود امکانات ورزشی در این مناطق اشاره کرد و افزود: وجود مکان های ورزشی و استخر برای این افراد در حاشیه شهر بسیار نیاز است تا این افراد بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند که نیاز است مسئولین توجه ویژه ای به حاشیه نشینان داشته باشند.

,

 

,

در ادامه "امین روشن پور" جامعه شناس افزود: حاشیه نشینان در قسمت هایی از شهر ساکن می شوند که به دلیل نبود امکانات از روستاها به شهر مهاجرت کرده اند که در استان لرستان بخش عظیمی از حاشیه نشینی به دلیل مهاجرت روستائیان است و این افراد شغل رسمی ندارند و به دوره گردی، جمع آوری ضایعات و دیگر مشاغل کاذب روی می آورند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای حاشیه نشینی

, نتیجه تصویری برای حاشیه نشینی,

 

,

وی با اشاره به این که حدود 650 کودک کار در استان لرستان شناسایی شده اند اضافه کرد: بسیاری از این کودکان در حاشیه شهر زندگی می کنند و در طول روز اقدام به دستفروشی و یا تکدی گری می کنند.

,

 

,

روشن پور اظهار داشت: شیوع آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین نسبت به سایر بخش ها بیشتر است و اعتیاد، بزهکاری، کودکان کار در این مناطق بیشتر دیده می شود که لزوم توجه مسئولان به حاشیه نشینی ضروری است.

,

 

,

به گفته وی مناطق حاشیه نشین سیمای نامطلوبی را در شهر ایجاد می کند و به نظر می رسد که این مناطق رها شده هستند و از حداقل امکانات محروم می باشند که برای کاهش آسیب های اجتماعی می طلبد که متولیان مربوطه به این مناطق توجه ویژه ای داشته باشند تا با برخورداری از حداقل امکانات بتوانند زندگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه