اخبار داغ

آشفته‌بازار نظارت و افزایش چراغ خاموش قیمت اجناس در بابلسر

آشفته‌بازار نظارت و افزایش چراغ خاموش قیمت اجناس در بابلسر
متاسفانه در بسیاری از ایام تعطیل همچون ایام عید که شهر بابلسر با ورود انبوه گردشگر مواجه می‌شود، ساکنان شهر شاهد رشد چند برابر قیمت اجناس هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از مشهدسر، سال‌هاست دغدغه مسئولان و مدیران شهری بابلسر و نیز همت برخی از مدیران استانی، صرف معرفی بابلسر به عنوان شهری توریستی است اما متاسفانه آنچه که از دید مسئولان مربوطه پنهان مانده است، عوارض ناشی از یدک کشیدن این عنوان برای ساکنان این شهر ساحلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدسر،,


اگرچه دریای خزر موهبتی عظیم برای ساکنان این منطقه محسوب می‌شود اما از سویی با برخورد سهل‌انگارانه مسئولان ذی‌ربط، سایه گرانی عجیب مواد غذایی گسترده‌تر از آن است که مردم این خطه دل خوش به دریای مهربان آن باشند.

,
,


با گردشی کوتاه در بازار روز بابلسر، به راحتی  می‌توان قیمت میوه و تره‌بار و بسیاری از مواد غذایی را مشاهده کرد که تحت تاثیر عنوان گردشگرپذیری شهر، رو به افزایش است.

,
,


در برخی از فروشگاه‌های مواد غذای شهر، بهای اخذ شده از مشتری چند صد تومان بالاتر از قیمت مصرف‌کننده درج شده بر روی کالاست و یا متاسفانه قیمت مصرف‌کننده به شکلی پاک یا مخدوش شده است.

,
,


اما در این افزایش چراغ خاموش قیمت‌ها، در این آشفته‌بازار، تنها کسانی که همواره باید بار این تورم عجیب را به دوش بکشند، ساکنان اصلی شهر هستند.  

,
,


خانمی از اهالی همین شهر می‌گفت: "برای خرید به بازار روز بابلسر رفته بودم که متوجه شدم یک خانم شیرازی نسبت به قیمت بالای میوه و اجناس یک فروشگاه اعتراض می‌کند، این خانم مسافر اهل شیراز به من گفت: شما چگونه در این شهر زندگی می‌کنید، قیمت میوه‌ها در اینجا حداقل دو یا سه هزار تومان با شهر ما تفاوت دارد.

,
,


شهر ما نیز توریستی است، حتی از شهر شما هم گردشگر بیشتر دارد اما قیمت‌ها همیشه در یک سطح معقول نگه داشته می‌شود.

,
,


می‌گفت: تنها چیزی که از این شهر توریستی نصیب ساکنانش خواهد شد، گرانی بی‌اندازه است.

,
,


بعد بسته پنیری را از کیسه خریدش بیرون آورد و گفت: این را از یک فروشگاه بزرگ نزدیک همین بازار خریدم، قیمت مصرف‌کننده آن پاک شده است و اصلاً به من فاکتور خرید هم ندادند."

,
,


شخصی دیگر می‌گفت: "من برای خرید خواروبار و مواد مصرفی مورد نیاز خانواده‌ام به صورت ماهانه، یا به فریدونکنار و یا امیرکلا می‌روم، چون در بابلسر قیمت‌ها شناور و هر روز در حال افزایش است.

,
,


می‌گفت: من برای خرید ماهی، که در شهر ما فراوان نیز هست، به فریدونکنار می‌روم، زیرا تفاوت قیمت با بابلسر بسیار است."

,
,


متاسفانه در بسیاری از ایام تعطیل همچون ایام عید که شهر بابلسر با ورود انبوه گردشگر مواجه می‌شود، ساکنان شهر شاهد رشد چند برابر قیمت اجناس هستند.

,
,


شایسته است مسئولان مربوطه، نظارتی بهتر بر نرخ مواد غذایی و کالاهای مصرفی در شهر بابلسر داشته باشند تا عنوان توریستی شهر، بیش از این کام ساکنان آن را تلخ نکند.

,
,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه