اخبار داغ

وقتی کشاورزان پول خرید بذر و نهاده های کشاورزی را ندارند!

وقتی کشاورزان پول خرید بذر و نهاده های کشاورزی را ندارند!
با به تعویق افتادن 70 روزه مطالبات کشاورزان، اینک برخی از این زحمت کشان حتی پول خرید بذر و نهاده های کشاورزی برای کشت پاییزه گندم در منطقه را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، طی سال های اخیر و امسال نیز پول گندم کاران استان اردبیل که جزو مناطق سردسیر محسوب می شود، به تعویق افتاده و کشاورزان این منطقه ضمن اینکه با هزاران دغدغه و زحمت این محصولات را برداشت کرده و به سیلوها تحویل می دهند، هم اکنون در مضیقه به سر می برند و پول خرید نهاده ها و بذر برای کشت پاییزه را ندارند.

, به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا , به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

هرچند برخی از کشاورزان درصدی از این مطالبات را اخذ کرده اند ولی هستند کسانی که حتی ریالی از مطالبه خود را دریافت نکرده اند، از سویی بذر و نهاده‌های کشاورزی به صورت نقد خریداری می‌شود اما کشاورز ما پولی در دست ندارد تا بتواند کشت پائیزه را انجام دهد فلذا پس از گذشت یک ماه از زمان مقرر کاشت گندم در منطقه، هنوز برخی از مزارع رنگ گندم را هم به خود ندیده است.

,

در سایه سرمازدگی بهاره، وزش باد های گرم و نبود بارش در وقت مقرر کشاورزان سالهاست که محصول مناسبی برداشت نمی کنند، با این وجود تلاش کشاورزان منطقه در کاشت و برداشت محصول استراتژیک گندم تحسین برانگیز است ولی با عدم پرداخت مطالبات این قشر از جامعه بیشتر انگیزه آنان را صلب می شود.

,

شنیده می شود که کشاورزان در مناطق گرمسیر مطالبات خود را به صورت حداکثری دریافت کرده و جلوتر از همه مناطق نیز گندم خود را کاشت و برداشت می کنند اما در مناطق سردسیر که استان اردبیل نیز جزو این استانها است پرداخت مطالبات حدود 50 درصد بوده، برداشت گندم دیر انجام شده و کشت نیز زودتر آغاز می‌شود که خود این موضوع مشکلات اقتصادی بسیاری را برای این قشر جامعه ایجاد می کند.

,

تولیدکنندگان گندم در استان اردبیل که ارگانیک ترین محصول کشور را تولید می کنند هم اکنون در مشکل هستند، در شرایطی که کشاورزان ما باید با آرامش و رعایت اصول مکانیزه در حوزه کشاورزی به کشت محصولات خود بپردازند اما همه آنها دغدغه دریافت مطالبات و مشکلات مالی پس از برداشت محصول را دارند.

,

از سویی دیگر، استان اردبیل و دیگر استان های سردسیر تولید کننده بهترین نوع گندم در کشور بوده و با اینکه سال، سال حمایت از تولید و اشتغال است و واردات گندم ممنوع و به نوعی خیانت به تولید کننده محسوب می شود، ولی این کار همچنان ادامه داشته و گندم ارگانیک تولید شده در داخل نه تنها صادر نمی شود بلکه پرداخت بهای آن نیز به کشاورزان مدت بسیاری هم به تعویق می افتد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه