اخبار داغ

رئیس بهزیستی خلیل‌آباد خبر داد:

اجرای طرح یک وعده غذای گرم در 27 مهدکودک روستایی خلیل‌آباد

اجرای طرح یک وعده غذای گرم در 27 مهدکودک روستایی خلیل‌آباد
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد از اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در 23 مهدکودک روستایی، پنج مهدکودک شهری و محروم با پوشش 100 درصدی کودکان به مدت 120 روز اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین اسماعیلی ثانی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، از اجرای طرح توزیع روزانه یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک مناطق محروم و کم برخوردار در شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و اظهار داشت: این طرح در مناطق روستایی، آسیب خیز و حاشیه شهر و محروم خلیل‌آباد اجرا می شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این طرح همزمان با هفته ملی کودک در کلیه روستا مهدها آغاز شد.

,

 

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در کودکان برای حضور در مهدکودک‌ها انگیزه ایجاد می کند، تصریح کرد: این طرح در 23 مهدکودک روستایی، 5 مهدکودک شهری و محروم با پوشش 100 درصدی بچه‌های محروم به تعداد 100 کودک به مدت 120 روز اجرا می شود.

,

 

,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: این طرح به ازای هر کودک در روز 25 هزار ریال توسط بهزیستی پرداخت می شود با ارائه برنامه غذایی توسط شبکه بهداشت و درمان و نظارت مشترک کیفی و کمی اداره بهزیستی و شبکه بهداشت در طول سال اجرا می شود.

,

 

,

اسماعیلی بهبود وضعیت تغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم و روستایی را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد و عنوان کرد: هدف از این طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان و رشد جسمانی فرزندان در سن رشد می باشد که با توجه به پایش رشد در سال‌های گذشته نتایج مثبتی بر کیفیت رشد فرزندان به همراه داشته باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی کودکان به صورت جدی پیگیری می شود، تأکید کرد: اجرای این طرح باعث تأمین قسمتی از نیازهای تغذیه‌ای کودکان، افزایش آگاهی کودکان با وعده‌های غذایی مناسب، ارتقاء آگاهی خانواده‌ها، مدیران و مربیان مهدها با رشد و تغذیه کودک و ... می شود.

,

 

,

این مقام مسئول تغذیه را یکی از عوامل اصلی زندگی سالم دانست و ابراز کرد: فقر می تواند تأثیر جدی در بروز سوء تغذیه در قشرهای ضعیف جامعه از جمله کودکان داشته باشد و بهبود وضعیت تغذیه ‌این کودکان راهکاری اساسی در داشتن زندگی سالم این گروه آسیب‌پذیر است.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر نظارت و پیگیری مستمر بر روند اجرای طرح در کلیه روستا مهدهای سطح شهرستان، بیان کرد: زنگ آغاز طرح در 15 مهر ماه همزمان با روز ملی روستا و آغاز هفته کودک در روستا مهد یاسین روستای جعفرآباد با حضور فرماندار شهرستان و بخشدار ششطراز به صدا در آمد.

,

 

,

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته اداره بهزیستی مبلغ 900 میلیون ریال به مهدهای کودک بابت اجرای طرح یک وعده غذای گرم پرداخت کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه