اخبار داغ

رئیس خانه معدن ایران:

تصاحب بازار خارجی نیازمند سرمایه‌گذاری در درازمدت است /دولت‌ در کنار تولیدکننده وظیفه سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی را عهده‌دار شود

تصاحب بازار خارجی نیازمند سرمایه‌گذاری در درازمدت است /دولت‌ در کنار تولیدکننده وظیفه سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی را عهده‌دار شود
رئیس خانه معدن ایران گفت: یکی از نیازمندی‌های حضور و تصاحب بازارهای بین المللی، حضور دولتی‌ها در کنار فعالان بخش خصوصی است و امروز دولتی‌ها باید با قرار گرفتن در کنار تشکل‌های بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری در بازارهای جهانی وارد میدان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در گفتگوی اختصاصی با صبح محلات با اشاره به عدم موفقیت ایران برای ورود به بازارهای جهانی مواد معدنی گفت: حضور و تصاحب بازارهای جهانی نیازمند سرمایه‌گذاری بوده و یکی از مهمترین فاکتورهای پیشروی صنعت کشور، توجه و شناخت بازار‌های داخلی و خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

, ,

 تصاحب بازار خارجی نیازمند سرمایه‌گذاری در درازمدت است

,

وی ادامه داد: با توجه به در دسترس بودن بازار داخلی، صاحبان صنایع باید برای تصاحب بازار رقابتی خارجی برنامه‌ریزی کنند. تصاحب بازار خارجی و رسیدن به اهداف و استراتژی‌های اقتصادی در بازارهای بین‌المللی نیازمند سرمایه‌گذاری در دراز مدت است.

,

بهرامن، یکی از نیازمندی‌های حضور و تصاحب بازارهای بین المللی را، حضور دولتی‌ها در کنار فعالان صنعتی دانست و بیان کرد: فعالان بخش خصوصی در قالب انجمن‌ها و تشکل‌ها به خوبی شکل گرفته‌اند و امروز دولتی‌ها باید با قرار گرفتن در کنار همین تشکل‌های بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری در بازارهای جهانی وارد میدان شوند، در غیر این صورت سرمایه گذاری امکان پذیر نیست چراکه تصاحب بازارهای جهانی نیازمند دیپلماسی اقتصادی دولت‌ها نیز هست.

,

رئیس خانه معدن ایران همچنین با اشاره به حضور دولت‌های مختلف دنیا برای عرضه محصولات خود به بازارهای جهانی در کنار تولیدکنندگان گفت: با وجود دولتی بودن اقتصاد ایران، سال ۶۶ پیشرو‌تر از ترکیه در بازارهای جهانی بخصوص در صنعت سنگ بودیم ولی امروز ترکیه تنها به دلیل حضور دولت در کنار تشکل‌ها و بنگاه‌های خصوصی اقتصادی بسیار از ما پیشی گرفته است.

,

وی ادامه داد: امروز انجمن‌های اقتصادی در داخل کشور شکل گرفته ولی به علت عدم حضور دولت در کنار خود نتوانستیم در بازار جهانی جایگاه خود را حفظ کنیم چرا که بخش خصوصی به هزینه‌های ورود به بازار جهانی با نگاه سرمایه گذاری نگاه می‌کند و همیشه نگران افزایش این هزینه‌ها است.

,

دولت‌ها در کنار بنگاه‌های اقتصادی عرضه محصولات به بازارهای جهانی را تسهیل ‌کنند

,

 بهرامن همچنین افزود: تامین هزینه‌های ورود به بازارهای جهانی برای یک بنگاه دار به تنهایی امکان پذیر نبوده و به همین دلیل دولت‌ها باید در کنار بنگاه‌های اقتصادی با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، عرضه محصولات به بازارهای جهانی را تسهیل ‌کنند.

,

رئیس خانه معدن با اشاره به تعطیلی کارخانجات به علت رکود تورمی در کشور گفت: اگر دولتها نقش خود را در کسب بازارهای جهانی به خوبی ایفا کرده بودند امروز محصولات ما دارای بازار جهانی بود و با یک تلنگر تورم، با رکود و تعطیلی کارخانجات مواجه نبودیم.

,

وی ادامه داد: دولت باید اعتقاد داشته باشد که برای رسیدن به اهداف صادراتی و اقتصادی باید به بخش خصوصی کمک کند و تولید کننده نیز باید بر اساس بازار و مصرف کنندگان جهانی، محصولات خود را تولید کند.

,

بهرامن تاکید کرد: در حال حاضر با اشباء بازار داخلی باید به سمت تصاحب بازارهای بین المللی حرکت کنیم و تصاحب بازار بین المللی نیز نیازمند سرمایه گذاری است.

,

صادرات ۲۷۰ میلیون دلاری سنگ ایران به بازارهای جهانی

,

رئیس خانه معدن ایران در خاتمه با اشاره به صادرات ۲۷۰ میلیون دلاری سنگ ایران به بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده صادرات سنگ کشور تا پایان سال به مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار می‌رسد که این رقم نسبت به ۱۷۵ میلیون دلار سه سال گذشته رشد داشته است. اما این میزان رشد نسبت به سهم ظرفیتی صنعت سنگ کشور که یک میلیارد دلار باید باشد بسیار ناچیز بوده و برای رسیدن به این میزان باید در بازارهای جهانی سرمایه گذاری کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه