اخبار داغ

در نشست شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد؛

اصفهانی‌ها توان پرداخت هزینه کلان‌طرح‌های آبفا را ندارند/ضرورت بکاربستن شیوه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی

اصفهانی‌ها توان پرداخت هزینه کلان‌طرح‌های آبفا را ندارند/ضرورت بکاربستن شیوه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی
نهمین نشست اعضای پنجمین دوره شورای شهر، در حالی با موضوع مهم آب و فاضلاب و با حضور مدیرعامل این شرکت برگزار شد که سلامت و تصفیه، فرهنگ سازی در مصرف آب و همچنین تامین فایناس طرح های آبفای اصفهان، از مهمترین مباحث عنوان شده در این جلسه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، صبح امروز در نُهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، جلسه‌ همفکری اعضای شورای اسلامی شهر با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اصفهان، برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

* شهروندان توان پرداخت هزینه‌های کلان پروژه‌های آب و فاضلاب را ندارند

, * شهروندان توان پرداخت هزینه‌های کلان پروژه‌های آب و فاضلاب را ندارند, * شهروندان توان پرداخت هزینه‌های کلان پروژه‌های آب و فاضلاب را ندارند,

پور محمد شریعتی نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شهروندان توان پرداخت هزینه‌های کلان پروژه‌های آب و فاضلاب را ندارند.

,

وی تأکید کرد: همگی دست‌به‌دست همدیگر بدهیم و از کمک‌های دولت استفاده کنیم.

,

 

,

* تأمین هزینه فاینانس از کجا انجام خواهد شد؟

, * تأمین هزینه فاینانس از کجا انجام خواهد شد؟, * تأمین هزینه فاینانس از کجا انجام خواهد شد؟,

کوروش خسروی رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آماری را شنیده‌ایم که خلاف تمامی کشور که پنج درصد آب مصرفی آن‌ها آب شرب است در حوضه زاینده‌رود این میزان حدود 30 درصد است.

,

وی تصریح کرد: اگر واقعاً آمار اعلامی از سوی این مقاله صحیح باشد در خصوص مدیریت مصرف آب در منزل و تصفیه پساب چه اقدام‌هایی صورت گرفته است.

,

خسروی از میزان تصفیه پساب در سطح استان اصفهان سؤال پرسید و ادامه داد: بگویید تأمین هزینه فاینانس از کجا انجام خواهد شد.

,

* فرهنگ‌سازی مدیرت مصرف آب را در طول سال انجام دهید

, * فرهنگ‌سازی مدیرت مصرف آب را در طول سال انجام دهید, * فرهنگ‌سازی مدیرت مصرف آب را در طول سال انجام دهید,

علیرضا نصر اصفهانی نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مدیریت خوب آب در استان با توجه به خشک‌سالی‌ها و کاهش منابع آبی در استان، گفت:‌ تبلیغات و فرهنگ‌سازی برای مردم میزان در زمینه سرانه مصرف آب به‌صورت قابل‌توجهی به کاهش مصرف کمک کرده است؛ لذا اگر آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها مداوم باشد احتمالاً نتایج مطلوب‌تری را خواهیم داشت.

,

وی تأکید کرد: نباید صرفاً برای کاهش مصرف و صرفه‌جویی در ایام گرم سال تبلیغات کرد و باید در تمامی طول سال این مسئله انجام شود تا مردم به باور مدیریت مصرف آب برسند.

,

* نیاز هماهنگی شهرداری و آبفا در اجرای پروژه‌ها

, * نیاز هماهنگی شهرداری و آبفا در اجرای پروژه‌ها, * نیاز هماهنگی شهرداری و آبفا در اجرای پروژه‌ها,

امیر احمد زند آور، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: اگر شهرداری و آبفا وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند، شاهد کمترین خسارت‌ها خواهیم بود.

,

وی با بیان اینکه گاهی شهرداری و آبفا عملیات‌های خدماتی را انجام می‌دهند که پس از دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر از دوباره کاری‌ها جلوگیری شود و هماهنگی‌های نزدیک باهم انجام شود قطعاً به زیرساخت‌ها، خسارت کمتری خواهد رسید.

,

* لزوم فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب

, * لزوم فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب, * لزوم فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب,

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان نیز گفت: فرهنگ‌سازی در مسئله صرفه‌جویی مصرف در همه زمینه‌ها به‌خصوص موضوع آب که با مشکلات عدیده با آن مواجه هستیم لازم است، انجام شود چراکه برگرفته از تعالیم دینی است تا با مشکلات بیشتر دست به گریبان نشویم.

,

وی با بیان اینکه برخی از متخصصان مشکل مشکل کمبود آب را مربوط به نحوه آبیاری در بخش کشاورزی می‌دانند از مدیر عامل شرکت آبفا سؤال کرد: در زمینه آبیاری در بخش کشاورزی چه اقداماتی انجام داده‌اید.

,

 * نگرانی از لحاظ مسائل کیفی آب شرب اصفهان نداشته باشید

,  * نگرانی از لحاظ مسائل کیفی آب شرب اصفهان نداشته باشید,  * نگرانی از لحاظ مسائل کیفی آب شرب اصفهان نداشته باشید,

هاشم امینی مدیر عامل آبفا استان اصفهان با بیان اینکه به نظرم تنها مدیری هستم که بیشترین حضور را در شورا داشته‌ام، گفت: بنده نیز در موضوعات مطرح‌شده دغدغه دارم.

,

وی گفت: می‌خواهیم تجدید بیعتی با مدیریت شهری برای رفع مسائل و مشکلات مبتلابه شهری داشته باشیم.

,

امینی در خصوص توجه به مسائل ترافیکی برای اجرای پروژه‌ها، اظهار کرد: برای این‌گونه مباحث ترافیکی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و راهور و سایر مدیران مربوطه برای کاهش مشکلات ترافیکی همفکری‌های لازم را انجام می‌دهند.

,

مدیر عامل آبفا استان اصفهان تأکید کرد: البته بدانید که نمی‌خواهیم فرصت فاینانس را از دست بدهیم.

,

وی تصریح کرد: امروز آب شرب اصفهان تماماً از تصفیه‌خانه بابا شیخ علی تأمین می‌شود که البته یادآور می‌شوم در حوضه تخصصی آب بهترین منبع تأمین آب، تأمین آن از منابع زیرزمینی است.

,

امینی با بیان اینکه برای تصفیه آب از مواد شیمایی استفاده می‌شود تا به حد استاندارد برسد، گفت: البته دستگاه بالادستی آبفا مرکز بهداشت است که در صورت وجود اشکال در آب مصرفی آن را به‌صورت محرمانه اطلاع می‌دهد.

,

مدیر عامل آبفا استان اصفهان تأکید کرد: آب شرب نباید آب مقطر باشد و نباید نگرانی از لحاظ مسائل کیفی آب شرب اصفهان داشته باشید.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: چاهی دیگر نیست که بخواهیم به شبکه اضافه بکنیم چراکه چاه‌ها هم خشک‌شده است.

,

امینی با اشاره به برنامه جاری حیات که با کمک صداوسیما هر هفته در حال پخش است، گفت: تنها شرکت آبفا است که در تمامی فصول سال فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف را با همکاری صداوسیما دارد.

,

مدیر عامل آبفا استان اصفهان با تصریح اینکه نباید گل به خودمان بزنیم، اظهار کرد: سرانه مصرف آب شرب اصفهان در حوزه مسکونی در سال 89، 186 لیتر در شبانه‌روز بوده درحالی‌که امروز به 151 لیتر در شبانه‌روز کاهش پیداکرده است.

,

* 85 درصد مردم اصفهان زیرالگوی مصرف آب مصرف می‌کنند

, * 85 درصد مردم اصفهان زیرالگوی مصرف آب مصرف می‌کنند, * 85 درصد مردم اصفهان زیرالگوی مصرف آب مصرف می‌کنند,

وی خاطرنشان کرد: 85 درصد مردم اصفهان زیرالگوی مصرف آب مصرف می‌کنند.

,

امینی گفت: طبق اعلام بیلان کشوری 92 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی، شش درصد شرب و مابقی در سایر مصارف هست.

,

مدیر عامل آبفا استان اصفهان با ابراز تأسف گفت: در بخش کشاورزی مانند دو هزار سال پیش از کشت غرق آبی استفاده می‌کنیم که نیاز هست تا این نحوه اصلاح شود و از شیوه‌های نوین استفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه