اخبار داغ

کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی مشگین‌شهر در روستای مشیران اردو زد

کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی مشگین‌شهر در روستای مشیران اردو زد
کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی مشگین‌شهر به منظور رفع مشکلات روستای مشیران از توابع بخش مرادلو اردو زد و مشکلاتی همچون آب شرب، برق، مراتع و ... بررسی و راه‌اندازی خانه هلال برای این روستا به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه شهرستان مشگین‌شهر با همکاری بسیج ادارات و با حضور برخی از نمایندگان ادارات شهرستان در محل روستای مشیران از توابع بخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

با توجه به اینکه همیشه بیماری خصوصاً تب برفکی دام‌ها را تهدید می‌کند و این امر خسارات زیادی بر دامداران وارد می‌شود لذا در کاروان محرومیت زدایی بسیج سازندگی تیمی متشکل از دامپزشکان در این روستا حضور یافته و به صورت رایگان دام اهالی روستا را به منظور جلوگیری از بیماری واکسینه کردند.

,

 

,

همچنین در این کاروان تیم پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان حاضر شده و بیش از 150 نفر از اهالی روستا را به صورت رایگان ویزیت کردند.

,

 

,

در بخشی از این کاروان جلسه‌ای با حضور مسئولان حاضر در کاروان، دهیاری، شورای و  ریش سفیدان روستا برگزار و مشکلات این روستا در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

,

 

,

در این جلسه محمد اژدری بخشدار مرادلو با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف انجام شده اما به علت رشد و توسعه روستا مشکلاتی پیش آمده که مسئولان و اهالی روستا باید دست به دست هم دهند تا این مشکلات رفع شود.

,

 

,

وی افزود: راه این روستا از جمله مشکلاتی است که در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفته و بالغ بر 15 میلیارد ریال اعتبار جهت زیر سازی و آسفالت مسیر این روستا در سال جاری در نظر گرفته شده است که با تامین اعتبار عملیاتی می‌شود.

,

 

,

عضو شورای اسلامی روستای مشیران گفت: این روستا از جمله پرجمعیت‌ترین روستاهای بخش مرادلو است که در دهه های گذشته زیر ساخت لازم برای 115 خانوار اجرا شده بود که در حال حاضر جمعیت این روستا به 215 خانوار افزایش یافته اما هنوز زیر ساخت ارتقاء نیافته است و مردم این روستا با مشکلاتی همچون آب شرب، نوسانات برق و ... مواجه هستند.

,

 

,

وی افزود: در این روستا چاه 6 اینچی احداث شده که تنها از دو اینچ آن برای تامین آب شرب روستا مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر نیاز مردم روستا را تامین نمی‌کند لذا برای رفع این مشکل نیازمند دینام قوی برای پمپاژ هستیم.

,

 

,

این عضو شورا همچنین با اشاره به بحث نوساناق برقی روستا گفت: در سال 73 ترانسی به ظرفیت 115 خانوار در این روستا قرار گرفته که با توسعه روستا جوابگو نیست لذا لازم است اداره برق برای تقویت برق این روستا نیز ترانس قوی پیش بینی کرده و مشکلات این روستا را رفع کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: برخی از تیرهای برق این روستا چوبی بوده و در وسط راه قرار گرفته که لازم است اداره برق در این راستا نیز همت کند و در جهت ساماندهی و بازگشایی مسیر مردم این روستا را یاری کند.

,

 

,

با توجه به اینکه این روستا با 215 خانوار جزء روستاهای پرجمعیت بخش مرالو است اما هنوز طرح هادی روستایی در این روستا اجرا نشده که نیاز به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان است.

,

 

,

ریش سفیدان این روستا با بیان اینکه اخیراً اداره منابع طبیعی مشکلاتی را برای مردم این روستا به وجود آورده‌اند گفت: بیش از 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی این روستا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل کشاورزان کشت و زرع داشته‌اند امروز منابع طبیعی آن را به عنوان مرتع اعلام و بر کشاورزان جریمه اعمال می‌کند.

,

 

,

نماینده و کارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان در پاسخ به این مشکل کشاورزان گفت: این زمین‌ها براساس عکس هوایی تهیه شده به عنوان مرتع شناخته و برای رسیدگی به این امر شعبه ویژه در مرکز استان در نظر گرفته شده که با طی مراحل قانونی در صورت اثباط به صورت قانونی به کشاورزان واگذار می‌شود.

,

 

,

در این جلسه شهرام ابراهیمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان به درخواست مردم این روستا از راه اندازی خانه هلال در این روستا خبر داد و گفت: با پیگیری اعضای شورا و دهیاری و تامین مکان مناسب امکانات اولیه برای راه اندازی خانه هلال در اختیار این روستا قرار می‌گیرد.

,

 

,

به گزارش سفیرمشکین، در روستای مشیران علاوه بر اینکه برخی از تیرهای برق در وسط کوچه قرار گرفته در برخی مواد نیز مشاهده می‌شود سیم های اصلی تیر برق از سقف بام‌ها عبور کرده تنها چند سانتی متر با پشت بام فاصله داشته و در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه