اخبار داغ

یک کارشناس مسائل آمریکا:

چنانچه برجام نقض شود نمی‌توان روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد

چنانچه برجام نقض شود نمی‌توان روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: چنانچه برجام مورد تهدید قرار گیرد و نقض شود نمی توان روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد و نمی توان تصور کرد بدون حضور آمریکا در برجام، اروپا نیز همکاری با ایران را حفظ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ابوالفتح در گفتگو با طرقبه نیوز؛ اظهار کرد: آن طوری که از شواهد و عملکرد بر می آید آمریکا فعلا قصد خروج از برجام را ندارد و  بیشتر به نظر می رسد آمریکا در پی تقویت بخش نظارتی برجام و تعیین تکلیف برای دوران پس از پایان برخی محدودیت های برجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

وی افزود: در عین حال خارج از توافق هسته ای دال بر افزایش فشارهای غیر هسته‌ای بر ایران، تلاش موازی انجام می دهند.

,

 

,

کارشناس مسائل آمریکا گفت: یکی از اهداف مطرح شده این است که آمریکا اقدامات و فشارهای غیر هسته ای را در حوزه موشکی و نقش آفرینی جمهوری اسلامی را ادامه و ایران را به سمت خروج از برجام سوق دهد تا مسئولیت نابودی برجام برعهده ایران قرار گیرد.

,

 

,

وی افزود: مقصود دیگر این است که چنانچه هدف اول محقق نشد جمهوری اسلامی در عملکرد خودش از جمله فعالیت های موشکی و نقش آفرینی منطقه ای تجدید نظر کند.

,

 

,

ابوالفتح با بیان اینکه به نظر می رسد موضوع خروج از برجام از دستور کار خارج شده و استراتژی متفاوتی از جانب آمریکا پیگیری می شود، تصریح کرد: احتمال بازنگری برجام در کنگره آمریکا منتفی نیست و قابل ذکر است که اروپا نگاهی دو وجهی به این مقوله دارد.

,

 

,

وی افزود: در راستای توافق هسته ای از منظر عدم اشاعه یعنی مقابله با توانمندی ایران، اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل برجام است و از این سند به عنوان توافق بین‌المللی حمایت می کند؛ اما اروپا نسبت به دیدگاه های فرابرجامی آمریکا نوعی همزبانی ابراز می کند.

,

 

,

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: از دید اروپایی ها برنامه موشکی ایران تهدیدآمیز و نقش آفرینی ایران در غرب آسیا نگران کننده است.

,

 

,

ابوالفتح گفت: چنانچه برجام مورد تهدید قرار گیرد و نقض شود نمی توان روی اتحادیه اروپا حساب باز کرد و نمی توان تصور کرد بدون حضور آمریکا در برجام، اروپا نیز همکاری با ایران را حفظ کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه به موازات افزایش نقش آفرینی های جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا نگرانی ها از توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی افزایش می باید، افزود: فعالیت های موشکی جزو منافع ملی جمهوری اسلامی است و به هیچ عنوان جای مذاکره و سازش ندارد و در معرض چانه زنی دیپلماتیک قرار نمی گیرد.

,

 

,

این کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید با دیپلماسی چندجانبه و تعاملات موفق با بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای، برنامه های دشمن در راستای ایران هراسی را خنثی کند، همچنین باید توجه داشت هیچ کشوری آن هم در منطقه غرب آسیا توان دفاعی خود را به مذاکره نمی گذارد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه