اخبار داغ

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان زنجان:

روز سهروردی باید به تقویم رسمی کشور باز گردد

روز سهروردی باید به تقویم رسمی کشور باز گردد
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان زنجان گفت: شیخ اشراق از مفاخر استان زنجان است و روز سهروردی باید به تقویم رسمی کشور باز گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، ناصر مقدم با اشاره به محتوای جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از روند حذف شدن روز شیخ شهاب‌الدین سهروردی در سال ٩٠ از تقویم رسمی کشور ارائه شد که بر اساس آن، در این سال ٥٠ مناسبت از جمله روز سهروردی از تقویم حذف شده و به ضمایم تقویم منتقل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

وی ادامه داد: بعد از بحث و بررسی توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی در این خصوص، تصمیم بر آن شد با ارسال نامه‌ای به شورای فرهنگ عمومی کشور، درخواست بازگشت این روز به تقویم رسمی کشور مطرح شود.

,

مقدم با اشاره به اینکه ضمایم تقویم را دانشگاه تهران منتشر می‌کند و بسیاری از مردم عادی به آن دسترسی ندارند، تاکید کرد: تا به امروز کسی متوجه حذف این نام‌گذاری از تقویم رسمی کشور نشده و ظاهرا فرقی بین تقویم و ضمایم آن قائل نبودند تا اینکه یکی از اهالی فرهنگ استان این موضوع را مطرح کرد.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شیخ اشراق را یکی از مفاخر استان دانست و افزود: کسانی که با فلسفه آشنایی دارند، نظرات این شخصیت بزرگ را به خوبی می‌شناسند.

,

مقدم بیان داشت: در طی ٥ سال گذشته باید درخواست بازگشت این نام‌گذاری به تقویم رسمی کشور مطرح می‌شد ولی ظاهرا کسی متوجه این موضوع نشده بود.

,

وی گفت: ضمایم تقویم در دست بسیاری از افراد نیست و فقط کسانی که به این مناسبت‌ها علاقه‌مند باشند دنبال تهیه ضمایم می‌روند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان معتقدند اگر نام شیخ شهاب‌الدین سهروردی از تقویم رسمی کشور حذف شود، این نام به مرور از ذهن‌ها خارج خواهد شد.

,

به گفته وی، از ٥٠ عنوانی که در سال ٩٠ از تقویم رسمی حذف شد، یک عنوان بعد از پیگیری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به تقویم بازگشته است.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان زنجان یکی دیگر از دستور جلسات امروز را موضوع استحکام خانواده عنوان کرده و افزود: استان زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌های خوب کشور است و به ویژه در مورد خانواده نگرانی وجود ندارد ولی در این جلسه مقرر شد دادگستری استان گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی تهیه کرده و در جلسه بعد ارائه کند.

,

وی با اشاره به تاکید اعضای شورای فرهنگ عمومی استان بر تحکیم خانواده، اظهار داشت: باید کلاس‌های آموزشی و کتاب‌های توجیهی به ویژه برای زوجین قبل از ازدواج تهیه کرده و ارائه داد و در این کار اکثریت اعضای جامعه را مد نظر داشت تا افراد بیشتری تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گیرد و عواقب آسیب‌های اجتماعی که منجر به از بین رفتن خانواده می‌شود را مطرح کرد.

,

مقدم گفت: مقرر شد در جلسه آینده، دادگستری استان در مورد ٢٥ آسیب اجتماعی و جایگاه استان در کشور در خصوص این آسیب‌‌ها گزارشی ارائه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه