اخبار داغ

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

اربعین فرصتی مجدد برای تفکر در حوادث عاشوراست/تجمع اربعین؛ بهترین زمان برای قدرت نمایی اسلام ناب در برابر خطوط انحرافی

اربعین فرصتی مجدد برای تفکر در حوادث عاشوراست/تجمع اربعین؛ بهترین زمان برای قدرت نمایی اسلام ناب در برابر خطوط انحرافی
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: اربعین فرصت مجددی است که مسئله عاشورا را از دید عاقلانه بررسی کنیم لذا در بیشتر جملات زیارت اربعین، تاکید روی هدف حرکت امام حسین (ع) است و همچنین صفات دو جناحی که درکربلا مقابل هم قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با بیان اربعین امام حسین (ع) یادآوری حادثه کربلا و زنده نگه داشتن یاد شهداست، گفت: شهدا وظیفه خود را انجام داده و در راه اسلام به شهادت رسیدند؛ روز اول و دوم هیجان، احساسات و عواطفی وجود داردکه با گذشت مدتی از این جریان، این عواطف کاهش می یابد و تبدیل به تعمق در مسئله می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

اربعین فرصتی مجدد برای تفکر در حوادث عاشوراست/ باید اربعین همانند عاشورا پررنگ برگزار شود

, اربعین فرصتی مجدد برای تفکر در حوادث عاشوراست/ باید اربعین همانند عاشورا پررنگ برگزار شود,

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: اربعین فرصت مجددی است که مسئله عاشورا را از دید عاقلانه بررسی کنیم لذا در بیشتر جملات زیارت اربعین، تاکید روی هدف حرکت امام حسین (ع) است که هدف از قیام چه بود و همچنین در این زیارت در خصوص صفات دو جناحی که درکربلا مقابل هم قرار گرفتند، آمده است واین جنبه در اربعین قوی تر است و جای تعقل دارد.

,

وی ابراز کرد: در همین زیارت شریفه داریم که امام حسین (ع) حجت را تمام کرد و تمام تلاش خود را برای خیرخواهی انجام داد؛ حضرت خون خود را فدا کرد تا بندگان را از گمراهی و جهالت نجات دهد این هدف یعنی نجات انسان از جهل و سرگردانی در زیارت اربعین مشخص شده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی عنوان کرد: طرف مقابل نیز در این زیارت با صفات معرفی می شوند؛ کسانی که دنیا آنها را فریب داد و بهره خود را از جهان هستی به سهم پست دنیایی فروختند؛ افرادی که در هوس خود سقوط کردند، خدا و پیامبرش را به خشم آوردند و از کسانی اطاعت کردند که اهل تفرقه و نفاقند و امام حسین (ع) درراه خدا با مقاومت و صبر درمقابل آنها جنگید.

,

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت:  این خصوصیات نشان دهنده این است که عقلانیت حاکم بر جریان امام حسین (ع) همراه با عشق، معرفت و احساسات است؛ اربعین در حقیقت یادآوری برای تفکر در حوادث عاشوراست.

,

وی تاکید کرد: همچنین باید دانست مصیبت امام حسین (ع) در روز عاشورا تمام نشد؛ جریان اسارت به این معناست که مصیبت همچنان تا بازگشت اهل بیت به مدینه ادامه دارد و بخشی از آن در اربعین و بازگشت اهل بیت به شام سپس آوردن سر مقدم امام حسین (ع) به کربلا و دفن در کنار پیکر است.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی مطرح کرد: لذا موضوع حوادث کربلا روز عاشورا تمام نشده و حداقل تا اربعین ادامه داشته است لذا همانطور که عاشورا پررنگ است اربعین هم باید پررنگ نشان داده شود.

,

راهپیمایی اربعین جنبه همدردی با اسرای کربلا دارد

, راهپیمایی اربعین جنبه همدردی با اسرای کربلا دارد,

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: در مسئله عاشورا چون مصیبت واضح بوده و هیجان بر آن حاکم است، همه در ابراز احساسات شریک می شوند اما در اربعین که جنبه عقلانیت و اهداف امام مطرح است، افردی که بخواهند عاقلانه دراین مسیرگام بردارند کم می شود لذا اربعین جزو علایم ومختصات خاص شیعیان شمرده می شود.

,

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان در خصوص ثواب پیاده روی اربعین گفت: در روایات فراوان برای زیارت امام حسین (ع) به حالت پیاده و همچنین زیارت امیرالمومنین (ع) ثواب های زیادی ذکر کرده اند و برای کسی پیاده به این زیارت ثواب حج و عمره و جهاد در راه خدا مطرح شده است.

,

وی افزود: همچنین این پیاده روی جنبه همدردی با اسرای کربلا دارد که به دست ماموران بی رحم با چه سختی و مشکلاتی راه را پیمودند و این همدردی ثواب عظیمی دارد؛ از سوی دیگر به دلیل طول کشیدن پیاده روی به مدت چندروز، فرصتی ایجاد می شود که انسان فکر کند و در کنار عزاداری ها، برای تفکر نیز ثواب زیادی عنوان شده است.

,

تجمع اربعین فرصتی برای قدرت نمایی اسلام ناب در برابر خطوط انحرافی است

, تجمع اربعین فرصتی برای قدرت نمایی اسلام ناب در برابر خطوط انحرافی است,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی ابراز کرد: تجمعی که در این ایام ایجاد می شود، راهپیمایی اعتراضی در مقابل هرگونه  ظلم و جنایتی در عالم است به ویژه زمانی که شاهد اوج حملات داعش و ناامنی حاکم در منطقه هستیم، این تجمع بدون حمایت رسمی هیچ دولتی و با هزینه وسرمایه خود مردم، جلوه ای از عقیده امام حسینی (ع) و عاشورایی است.

,

وی تصریح کرد: در حقیقت این راهپیمایی یک قدرت نمایی مردمی در مقابل دنیایی است که ادعای دموکراسی دارد اما در منطقه جنایت می کنند وحتی یک راهپیمایی در تاریخ خود نداشته اند در حالیکه در دفاع از امام حسین (ع) چنین سیل خروشان بیست میلیونی از سراسر عالم راه می افتد و این فرصتی برای قدرت نمایی اسلام ناب در برابر همه خطوط انحرافی است.

,

ضرورت روشنگری و بصیرت دهی درخصوص معارف دین در راهپیمایی اربعین/ زائران فرصت پیش آمده را غنیمت شمرند

, ضرورت روشنگری و بصیرت دهی درخصوص معارف دین در راهپیمایی اربعین/ زائران فرصت پیش آمده را غنیمت شمرند,

این استاد حوزه علمیه خطاب به زائران اربعین امسال اظهار داشت: زائران باید در این مسیر فرصت ها را غنیمت شمرده و بدانند هر قدمی که برمی دارند، نزد خداوند بسیار ارزشمند است لذا باید ان را با ذکر، دعا، قرآن و تفکر همراه کنند و همچنین تلاش کنند هرکاری که می توانند برای کمک زوار انجام دهند.

,

وی با اشاره به اینکه آنجا جای خودخواهی، خودنمایی و تکبر نیست،  تاکید کرد: باید از این فرصت برای ترویج معارف دین استفاده شود و در خصوص سرفصل هایی که در مسائل دینی به آن اهمیت داده شده و مبارزه با استکبار، بصیرت افزایی شده و در خصوص جریانات روز مانند جریان استکبار جهانی و داعش روشنگری شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی خاطرنشان کرد: زائران مراقب باشند افرادی که به ترویج خرافات می پردازند، توجیه کنند؛ همچنین کسانی که در پی ترویج تشیع لندنی و اسلام آمریکایی هستند، بیدار نمایند؛ این مسیر بسیار مقدس است لذا باید باهمراهان خود مدارا کرده ومسیر زیارت را با گناه و معصیت آلوده نکنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه