اخبار داغ

فرماندار سبزوار:

اولین سند توسعه روستایی در سبزوار تدوین شد

اولین سند توسعه روستایی در سبزوار تدوین شد
فرماندار سبزوار از تدوین اولین سند توسعه روستاها در سبزوار به عنوان اولین شهرستان استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بصیر سبزوار،احمد برادران صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر سبزوار با اعلام خبر تدوین سند توسعه روستاهای سبزوار اظهارداشت: این سند با نگاهی به ظرفیت های موجود در روستاهای سبزوار و با رویکردی توسعه ای تدوین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بصیر سبزوار،احمد برادران صبح امروز در دیدار با اعضای شورای شهر سبزوار با اعلام خبر تدوین سند توسعه روستاهای سبزوار اظهارداشت: این سند با نگاهی به ظرفیت های موجود در روستاهای سبزوار و با رویکردی توسعه ای تدوین شده است.,  بصیر سبزوار,

 

,

وی با اشاره به اینکه بای شناسایی نقاط ضعف و قوت این سند در چهار روستا به عنوان پایلوت اجرایی خواهد شد تصریح کرد: پس از شناخت برخی نواقص وهمچنین تقویت نقاط مثبت این سند به عنوان الگویی برای سایر روستاها استفاده خواهد شد.

,

 

,

برادران با بیان اینکه جذب اعتبارات عمرانی ارتقای مسائل بهداشت و درمان و ایجاد بسترهای اشتغال از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه است تاکید کرد: نظارت بر اجرای طرح های هادی توسعه گردشگری روستایی از جمله دیگر موارد است که در این سند به عنوان اولویتها مورد توجه قرار گرفته است.

,

 

,

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه یک از مهم ترین علل مهاجرت روستائیان به شهر نبود شغل و درآمد مناسب و متناسب با زندگی روستایی است عنوان کرد: برای جلوگیری از معضل حاشیه نشینی و تثبیت جمعیت در روستا باید نگاه ویزه ای به حوزه کسب و کار های مولد در این مناطق داشت.

,

 

,

برادران به نقش دهیاران و شوراهای اسلامی در اجرای این سند راهبردی اشاره کرد و گفت: این افراد با شناختی که از معضلات و ظرفیت های روستاها دارند مشاورین بسیار خوبی برای مجریان این طرح خواهند بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه