اخبار داغ

متن و حاشیه های جلسه شورای شهر تبریز/

آغاز جلسه علنی پس از قرائت یک ساعته یک نامه محرمانه!/ از چاله چوله خیابان های تبریز تا انتقاد اعضا به تیم داری شهرداری تبریز

آغاز جلسه علنی پس از قرائت یک ساعته یک نامه محرمانه!/ از چاله چوله خیابان های تبریز تا انتقاد اعضا به تیم داری شهرداری تبریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز پس از یک ساعت جلسه غیرعلنی شورا و قرائت نامه محرمانه، ساعت ۹:۳۰ دقیقه آغاز شد که در این اعضا به وضعیت نامناسب خیابان ها و تیم داری شهرداری تبریز انتقاد داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، جلسه امروز شورای شهر تبریز پس از یک ساعت جلسه غیرعلنی شورا و قرائت نامه محرمانه، ساعت ۹:۳۰ دقیقه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,


شهرام دبیری و سونیا اندیش دو غائب جلسه امروز شورا هستند و جلسه امروز سومین جلسه متوالی است که اندیش غائب است.

شکور اکبرنژاد با اشاره به مناسبت های هفته، گفت که جمعه ۲۸ مهر سالروز تولد ستارخان سردار ملی است و یکم آبان ماه نیز روز آمار و برنامه ریزی است گفت: امروز همه  می دانیم که کشور را با سخنرانی نمی توان اداره کرد و باید با برنامه ریزی و آمار نسبت به مدیریت اقدام کنیم.

اشرف نیا در تذکری با اشاره به لزوم انتقال خدمات به مناطق شهری گفت: از شهردار منتخب که برای خدمت به کلانشهر تبریز آماده می شود، می خواهم که خدمات درخواستی مردم از محلات را به خدمات برنامه ای تبدیل کنیم. باید کاری کنیم که شهروندان محترم به خاطر ۵۰ متر آسفالت و جدول طومار ننویسنند و خودمان خدمات مورد نیاز مردم را براساس برنامه به محلات مختلف ببریم و بنده ۱۱ مورد اولویت شهری را برای ارائه به شهردار جدید نوشته ام و خواسته ام نیز از وی این است که این مسائل را مدنظر و اجرایی کند

بابایی اقدم نیز با تائید سخنان اشرف نیا، ابراز داشت: سخنان مهندس اشرف نیا کاملا درست است؛ در حالت ایده آل نباید با نگارش طومار و نامه توسط مردم امکانات و خدمات را به محلات شهری ببریم، اما شما پایتان را به مناطق شهرداری بگذارید و از حجم نامه ها و درخواست های مردم برای یک آسفالت و لکه گیری در یک محله مطلع شوید.سازمان آب و فاضلاب در سطح شهر به اندازه ای حفاری کرده که تمام محلات چاله چوله است وقتی مردم این موضوعات را به شورا منتقل می کنند، جرم است و به دخالت در اجرا تعبیر می شود؟ تلویزیون دیشب مستند پل خیبر را پخش کرد که بنده به عنوان مسئول شهری شرم کردم که چه رزمندگانی همچون مهندس پورشریفی در زیر بمب و کاتیوشا چه رشادت هایی کردند و ما اکنون چه می کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,


وی افزود: تاکنون ۳۰_۴۰ میلیارد تومان برای سازمان ورزش هزینه کرده ایم؛ چه لزومی دارد، مگر شهرداری های تهران و مشهد با این حجم وسیع خدمات و درآمد، تیم داری نمی کنند. ما می توانیم با این پول ورزش محلات را تقویت کنیم و یا مثلا با یک میلیارد تومان می توانیم مسیرگشایی ۸ خانه باقی مانده در علی بقال انجام شود. سازمان ورزش به یک حیاط خلوت تبدیل شده است، اعضای شورا نیز تاکید می کنند که نمی خواهیم تیم داری کنیم و باید این هزینه ها را به حداقل برسانیم.

اکبرنژاد نیز ابراز داشت که اگر با برنامه ریزی جلو رویم و بحث تیم داری در گذشته بوده و افراط و تفریط در مسائل مختلف مشکل زا است.

بهشتی هم با قرائت بندی از سیاست های ابلاغی عدم تحمیل هزینه های ورزش قهرمانی و تیم داری، بر گفته های بابایی اقدم تاکید کرد.

صادق زاده نیز وظیفه نمایندگان مردم را رسیدگی به مشکلات مردم دانست و افزود: نباید اعضای شورای شهر را محدود کنیم و می توانیم با جمع بندی مشکلات نسبت به حل آنها اقدام کنیم. نقاط مختلف شهر خرابه است و در قبال حل این مشکلات انتظار دارید به محلات نرویم؟

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

در ادامه جلسه موضوع معرفی ۳ نفر از اعضای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری های مناطق مطرح شد که پس از بحث های فراوان هر عضو شورای شهر دو نفر را معرفی کنند تا هفته بعد در این رابطه تصمیم گیری شود.

,

 

,

پس از این مصوبه، موضوع آئین نامه داخلی مدوّن شده شورای شهر در ۹۰ ماده طرح شد که بهشتی با تاکید بر قرائت این آئین نامه و پیشنهادات اعضا در فاصله یک هفته، پیشنهاد کرد که هفته آینده این موضوع به رای گذاشته شود.

در ادامه، لایحه شهرداری تبریز در خصوص پروژه احداث ساختمانی در مجاورت ساختمان شهرداری با ۴ طبقه و با هزینه ۲۲ میلیارد تومان طرح شد که بهشتی خاطرنشان کرد پیشنهاد اولیه شهرداری در ساخت پارکینگ و رستوران به دلیل ماهیت تجاری آن رد شد و لایحه اصلاح شد.

اشرف نیا نیز مطرح شدن این لایحه در نیمه سال را نشان دهنده عدم وجود برنامه ریزی در شهرداری دانست و گفت که به حق کمیسیون آن را رد کرده است.

نیکوخصلت نیز با انتقاد از ساخت پارکینگ گفت که سه شنبه روزهای بدون خودرو است و اعضای شورا نیز از دوچرخه استفاده کنند و مسعودی ریحان نیز پیشنهاد کرد شهرداری به جای ساخت پارکینگ با ۲۲ میلیارد تومان، این رقم را به خرید و توزیع دوچرخه در میان مدارس شهر اقدام کنند.

بابایی اقدم نیز در تذکری با انتقاد از عدم حضور مدیران شهرداری برای دفاع از لایحه، گفت: نماینده شهردار باید در جلسه حضور داشته باشد و از لایحه خود دفاع کند.

در ادامه جلسه اعضای شورا با این لایحه محالفت کردند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

پس از آن، عبدالله تقی پور با اشاره به سفر تعدادی از اعضای شورای شهر به مشهد و بازدیداز شورای اسلامی و شهرداری این کلانشهر، نقطه قوت شهرداری مشهد اتوماسیون خدمات شهرداری دانست و ابراز داشت: این وضعیت به نحوی است که نقشه های این شهر به سمت چند لایحه و ماهیت الکترونیکی تبدیل شده و پرونده ها به صورت کاملا الکترونیکی است.حدود ۶ سال است که این فلوچارت بررسی پرونده های ماده ۱۰۰ در شهرداری مشهد اجرا می شود و پیشنهاد بنده این است که اگر این اتوماسیون شهرسازی را در قالب دفاتر پیشخوان در تبریز اجرایی کنیم و تجمیع کمیسیون های ماده صد در مجموع به نفع شهروندان و شهرداری است

در ادامه، نامه فرمانداری تبریز درباره مصوبه شورای شهر درباره مصوبه تسری کاهش ۷۰ درصدی مسکونی با تجاری در مناطق روستایی مطرح شد که بابایی اقدم پیشنهاد کرد تا با اصرار بر مصوبه شورا این مسئله به هیئت حل اختلاف استان ارجاع شود.

در ادامه جلسه نامه فرمانداری در خصوص مخالفت شورای شهر با اهدای ۱۶ میلیارد تومانی و مشارکت یا قدرالسهم بودن پروژه طرح شد که بهشتی با انتقاد از لوایح  مربوط به هبه و اهدا، گفت: شهرداری نمی تواند حقوق خود را پرداخت کند و پروژه های ضروری روز زمین مانده ولی با این شرایط درصدد است هبه کند. شهرداری به جای این لوایح، لایحه دهد که چگونه می خواهد دیون خود را پرداخت کند.

اکبرنژاد نیز با خنده اشاره به گفته بهشتی مبنی بر اخذ ۱۷ میلیارد بودجه از تهران برای این پروژه وزارت بهداشت، گفت: این دفاع شما دلیل این نیست که ۱۷ میلیارد تومان از تهران بودجه نگیرید!

بابایی اقدم، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر وظایف قانونی، وظایف انسانی نیز داریم، یک شهروند ساده و بدون هیچ آشنا را برای یک پرونده ساده ۶ ماه در دررداری علاف میکنیم اما مدیر مربوطه این لایحه ۱۰ پرونده تغییر کاربری بهداشتی درمانی به تجاری را در کمیسیون ماده ۵ آورده بود.وی درصدد بود بیمارستان چشم پزشکی علوی را تعییر کاربری دهد. که در نهایت با مخالفت ما توانست ۵ پرونده و ساختمان بهداشتی_درمانی را تغییر کاربری کرد.

محمدزاده نیز در مخالفت با این لایحه،از عدم پرداخت ۳ ماهه حقوق، اضافی کاری و پاداش کارگران شرکت پیش ساخته آذربایجان خبر داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه