اخبار داغ

سرپرست پردیس علامه امینی(ره) دانشگاه فرهنگیان تبریز؛

کسر حقوق دانشجو معلمان مطابق قانون است/ با دانشجو همانند کارمندان دولت برخورد می‌شود

کسر حقوق دانشجو معلمان مطابق قانون است/ با دانشجو همانند کارمندان دولت برخورد می‌شود
حاجی علیزاده گفت: روند دانشکاه فرهنگیان به‌گونه‌ای است که فرزندان این مرز و بوم زیر دست عزیزانی تربیت پیدا کنند که علاوه بر متخصص بودن بلحاظ علمی، متعهد نیز باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، دانشگاه فرهنگیان با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه است و کنکوری‌ها آشنایی چندانی با روند این دانشگاه ندارند. همچنین در روزهای اخیر موضوعاتی مثل کسر حقوق بر اثر غیبت دانشجویان یا کاهش 45 درصدی حقوق دانشجو معلمان، نام این دانشگاه‌ را بر سر زبان‌ها انداخته است. با این بهانه‌ها، به سراغ جواد حاجی علیزاده، مسئول پردیس علامه امینی دانشگاه فرهنگیان در تبریز رفتیم که اخیراً عهده دار این پست شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

متن این گفت‌وکو در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

,

در ابتدا خود را معرفی کرده و قدری از سوابق کاری و اجرایی تان بیان کنید.

, در ابتدا خود را معرفی کرده و قدری از سوابق کاری و اجرایی تان بیان کنید., در ابتدا خود را معرفی کرده و قدری از سوابق کاری و اجرایی تان بیان کنید.,

بنده جواد حاجی علیزاده هستم که پنج سال معاونت توسعه منابع و امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را برعهده داشتم و در حال حاضر نیز عهده دار مسئولیت پردیس علامه امینی (برادران) دانشگاه فرهنگیان در تبریز می‌باشم.. 

,

فعالیت در حوزه های آموزشی، ریاست مراکز پیش دانشگاهی نمونه و تدریس در دانشگاه های پیام نور، آزاد و سراسری از سوابق بنده می باشد، سال 1372 در رشته دبیری جغرافیا وارد دانشگاه تربیت معلم تهران شدم و در سال 1378 در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شدم و در سال 1385 نیز در مقطع دکتری علوم و تحقیقات تهران ادامه تحصیل دادم.

,

به عنوان مدیر پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی چه اهدافی را  در نظر گرفته و تغییر امکانات رفاهی همچون غذا و خوابگاه و امثال هم چه جایگاهی در اهداف‌تان دارد؟ 

, به عنوان مدیر پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی چه اهدافی را  در نظر گرفته و تغییر امکانات رفاهی همچون غذا و خوابگاه و امثال هم چه جایگاهی در اهداف‌تان دارد؟ , به عنوان مدیر پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی چه اهدافی را  در نظر گرفته و تغییر امکانات رفاهی همچون غذا و خوابگاه و امثال هم چه جایگاهی در اهداف‌تان دارد؟ ,

ضمن اینکه باید از سازمان مرکزی که امسال به خاطر پشتیبانی های خوبی که در حوزه تملک از ما انجام دادند، تشکر می‌کنم. با همکاری همکاران اقدامات خود را به صورت جهادی انجام دادیم، یعنی کارهایی که در طول یک سال هم انجام نمی‌شد را در دو ماه تابستان به پایان رساندیم که دانشجویان هم شاهدش هستند. بهسازی و زیباسازی سلف دانشجویان و اساتید، نمازخانه دانشجویان، بوستان معلم، کتابخانه جدیدی که فعلا راه اندازی نشده است، شروع رنگ آمیزی خوابگاه‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده و اولویت های بعدی، تکمیل رنگ آمیزی و تغییر دکوراسیون خوابگاه‌ها می‌باشد که به مرور زمان انجام می‌پذیرد. 

,

اولویت اصلی این است که سراهای دانشجویی مثل غذاخوری در شأن دانشجویان ساماندهی و بهسازی شود به‌طوری که در خوابگاه‌ها امکان مطالعه و استراحت وجود داشته باشد. رنگ آمیزی کل ساختمان آموزش و در ادامه تعویض پنجره های قدیمی نیز جزو برنامه‌هایمان است. یکسری مشکلات زیرساختی که داریم پرهزینه هستند مثل تاسیسات گرمایشی و آب گرم ما که هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد برایش برآورد شده است. امسال حدود ۷۰۰ متر مربع به سرانه فضای سبز دانشگاه اضافه کردیم، البته سعی می‌شود که سایر فضاهایی که به صورت بایر هستند را هم به فضای سبز کنیم. از دانشجویان عزیز می خواهم تا را یاری‌گرمان باشند تا بتوانیم به احیا و حفظ فضای سبز دانشگاه کمک کنیم.

,

برنامه برای استفاده از تیمهای مشاوره دانشجویی

, برنامه برای استفاده از تیمهای مشاوره دانشجویی, برنامه برای استفاده از تیمهای مشاوره دانشجویی,

همچنین برنامه‌هایی برای انتخاب تیم‌های دانشجویی دارم تا در حوزه‌های مختلف هم به عنوان حلقه مشاورین عمل کرده و در کنار مسئولان دانشگاه باشند تا با کمک گرفتن از دانشجویان، اتفاقات ماندگاری ثبت کنیم که به زودی برنامه هایش را اعلام خواهیم کرد.

,

بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه برای فعالیت‌ها کافی نیست

, بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه برای فعالیت‌ها کافی نیست, بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه برای فعالیت‌ها کافی نیست,

در تقسیم بندی بودجه‌ها، بودجه فرهنگی و علمی دانشگاه چه وضعیتی دارد؟ 

, در تقسیم بندی بودجه‌ها، بودجه فرهنگی و علمی دانشگاه چه وضعیتی دارد؟ , در تقسیم بندی بودجه‌ها، بودجه فرهنگی و علمی دانشگاه چه وضعیتی دارد؟ ,

بودجه‌‌ی به صورت کلی نیست، بودجه‌ها به صورت تفکیکی توسط سازمان مرکزی مشخص شده و این موضوع دست ما را باز گذاشته است تا در هر حوزه به میزان بودجه آن بخش کار انجام دهیم ولی با این حال در حوزه فرهنگی بودجه اختصاص یافته به هیچ وجه کفاف فعالیت‌های فرهنگی را نمیدهد.  ما با روی گشاده از فعالیت‌های فرهنگی دیگر بخش‌ها استقبال می‌کنیم، همانطور که از اسم دانشگاه مشخص است، حوزه فعالیت اصلی دانشگاه، فرهنگی است. برنامه‌هایی که تشکل‌های دانشجویی مانند بسیج و هیئات مذهبی ارائه می‌کنند، با صراحت می‌گویم که اکثرشان به مرحله اجرا میرسد و ما پشتیبانی کافی را انجام می‌دهیم. در حوزه آموزشی دانشگاه در مسیر تبدیل شدن به قطب در حال حرکت است و ما هم در این حوزه در جهت جذب هیأت علمی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. در زمینه‌ی  نشریات پژوهشی هم در حال حاضر ۳ نشریه درخواست مجوزشان ثبت شده، همچنین از حوزه‌های پژوهش درخواست ارائه فعالیت های علمی و پژوهشی سالانه داده‌ایم تا بتوانیم آنها را همگام با فعالیت های فرهنگی ادامه بدهیم.

,

حقوق کسر شده صرف هزینه‌های رفاهی می‌شود

, حقوق کسر شده صرف هزینه‌های رفاهی می‌شود, حقوق کسر شده صرف هزینه‌های رفاهی می‌شود,

کسر 45 درصدی حقوق ها صرف چه بخشی می‌شود و آیا امکان حذف آن وجود دارد؟ 

, کسر 45 درصدی حقوق ها صرف چه بخشی می‌شود و آیا امکان حذف آن وجود دارد؟ , کسر 45 درصدی حقوق ها صرف چه بخشی می‌شود و آیا امکان حذف آن وجود دارد؟ ,

بحث کسورات دانشجویی طبق قانون متعهدین خدمت دبیری اتفاق می‌افتد در واقع پردیس ها دخل و تصرفی در آن نداشته و نمی‌توانند برای حذف آن اقدام کنند، این تصمیم باید در سطح کلان مثل سازمان مرکزی دانشگاه یا مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گیرد. در واقع این 45 درصد برای هزینه‌های غذایی و رفاهی دانشجویان صرف می‌شود.

,

عملکرد خوب و منسجم بسیج دانشجویی

, عملکرد خوب و منسجم بسیج دانشجویی, عملکرد خوب و منسجم بسیج دانشجویی,

فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 

, فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ , فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ,

بسیج دانشجویی به عنوان تنهاترین تشکل فعال در دانشگاه، عملکرد مناسبی داشته و نشان داده که منسجم و خوب فعالیت می‌کند. بابت صمیمیت ویژه ای که بین بسیجیان وجود دارد و دانشگاه هم از فعالیت های تشکل‌ها کمال پشتیبانی را انجام داده و خواهد داد.

,

, ,

مطالبات دانشجویان را از چه طریقی جویا می شوید؟ 

, مطالبات دانشجویان را از چه طریقی جویا می شوید؟ , مطالبات دانشجویان را از چه طریقی جویا می شوید؟ ,

معمولا مطالبات صنفی دانشجویان را شورای صنفی به اطلاع ما می‌رساند. سال گذشته ارتباط تنگاتنگی با شورای صنفی داشتیم، هم نیازهای ما را خوب برای دانشجویان مطرح می کرد و هم نیازهای دانشجویان  به خوبی از ما مطالبه می‌شد. تا جایی که قوانین اجازه می‌داد، مطالبات دانشجویان را شنیده و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

,

ارتقای چشمگیر سطح علمی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر

, ارتقای چشمگیر سطح علمی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر, ارتقای چشمگیر سطح علمی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر,

سطح علمی دانشگاه فرهنگیان علی الخصوص این پردیس را چگونه ارزیابی می کنید؟ در مقایسه با دانشگاه‌های سراسری کشور حرفی برای گفتن دارد؟ 

, سطح علمی دانشگاه فرهنگیان علی الخصوص این پردیس را چگونه ارزیابی می کنید؟ در مقایسه با دانشگاه‌های سراسری کشور حرفی برای گفتن دارد؟ , سطح علمی دانشگاه فرهنگیان علی الخصوص این پردیس را چگونه ارزیابی می کنید؟ در مقایسه با دانشگاه‌های سراسری کشور حرفی برای گفتن دارد؟ ,

برای بررسی وضعیت علمی دانشگاه فرهنگیان باید این دانشگاه را در دو وضعیت قبلی و قعلی آن تحت ارزیابی قرار داد. با توجه به اینکه در دوره قبلی معمولا دانشگاه فرهنگیان زیاد شناخته شده نبود و وضعیتش برای کنکوری ها قابل درک نبود، از نظر سطح علمی شاید رقابت خوبی را با دانشگاه های دیگر نداشت ولی تقریبا از دو سال پیش به خصوص در عرصه های پژوهشی رتبه‌های خوبی را ازآنِ خود کرده است. دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شوند، دانشجوهایی با رتبه‌های خوب و ترازهای بالای کنکور سراسری هستند و خروجی های ما هم همین را نشان می‌دهند.

,

قبولی دانشجویان ما در آزمون‌های کارشناسی ارشد و هم انعکاسی که مدیران میزبان از مدارس که ما جلسه ای با آنها داشته ایم به ما باز خورد داده اند واقعا از سطح علمی دانشجو - معلمان ما خیلی راضی بوده و معتقدند که آموزش و پرورش با ورود این عزیزان یک تحول جدیدی را تجربه می کند. این را ما مدیون تلاشها و زحمات اعضای هیئت علمی، مدرسین، همکاران محترم و تلاشهایی که خود دانشجویان داشته‌اند، هستیم. برنامه هایی که در حوزه‌ی معاونت آموزشی دانشگاه انجام داده‌اند، قابل تقدیر است.

,
 
,
به هیچ وجه مشکل گزینشی یا حراستی نداریم
, به هیچ وجه مشکل گزینشی یا حراستی نداریم, به هیچ وجه مشکل گزینشی یا حراستی نداریم,
 
,
فضای گزینشی و حراستی دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟
, فضای گزینشی و حراستی دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟, فضای گزینشی و حراستی دانشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟,
 
,
فضای خاص حراستی در دانشگاه وجود ندارد، با گزینش تعامل سازنده داریم، حتی همکاران گزینش به صورت توجیهی می آیند و در دوره های مقدماتی دانشجویان شرکت می کنند.  هدف حراست این است که مراقبت‌ها و حفاظت لازم را از و دانشجویان انجام داده و برای آن‌ها نقش یک پشتیبان یا مدافع را دارد. 
,
 
,
چون دانشجومعلمان علاوه بر تخصص، باید متعهد باشند، همانند کارمند دولت با آن‌ها برخورد می‌شود
, چون دانشجومعلمان علاوه بر تخصص، باید متعهد باشند، همانند کارمند دولت با آن‌ها برخورد می‌شود, چون دانشجومعلمان علاوه بر تخصص، باید متعهد باشند، همانند کارمند دولت با آن‌ها برخورد می‌شود,
 
,
در مورد کسر حقوق دانشجو معلمان که برای غیبت انجام می‌گیرد مقداری توضیح دهید
, در مورد کسر حقوق دانشجو معلمان که برای غیبت انجام می‌گیرد مقداری توضیح دهید, در مورد کسر حقوق دانشجو معلمان که برای غیبت انجام می‌گیرد مقداری توضیح دهید,

درمورد کسر حقوق یک بخشنامه داریم که در این بخشنامه غیبت دانشجویان را به دو دسته تعمدی و غیرتعمدی تقسیم کرده است. ما اعتقاد داریم وقتی نظام جمهوری اسلامی با این وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد، دانشجو را استخدام می کند، حقوق می دهد و خدمت واجب سربازی را غیر واجب می‌کند، به این دلیل اتفاق است که فرزندان این مرز و بوم زیر دست عزیزانی تربیت پیدا کنند که علاوه بر متخصص بودن از نظر علمی، متعهد نیز باشند. دانشجو معلمان تعهدهای ویژه‌ای دارند و به همین سبب سازمان مرکزی تصمیم گرفته که مقابل غیبت در زمان‌های خاص مثل شروع و پایان ترم یا مناسبت های خاص که موجب اختلال در آموزش شود، مانند کارمند دولت با آنها رفتار کرده و عدم حضور، غیبت محسوب شود.

,

سخن پایانی...

, سخن پایانی..., سخن پایانی...,

احساس من این است که اگر دانشجویان به عنوان بازوی اجرایی مدیریت عمل کنند، اکثر مشکلات ما در دانشگاه حل می‌شود. من برای ایجاد یک فضای صمیمی در دانشگاه خیلی به کمک دانشجویان دل بسته ام.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه