اخبار داغ

کارشناس مامایی:

مصرف بالای چربی‌های اشباع از عوامل ابتلا به سرطان سینه است

مصرف بالای چربی‌های اشباع از عوامل ابتلا به سرطان سینه است
کارشناس مامایی گفت: مصرف بالای چربی‌های اشباع، مواجه با اشعه، مصرف الکل و سن بالای مادر در اولین زایمان از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان سینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مژگان اسماعیلی، کارشناس مامایی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: تغییر شیوه زندگی مردم در سال‌های أخیر، کم تحرکی، تغذیه نامناسب، افزایش سن و عوامل محیطی، مانند: افزایش دی اکسید کربن و ذرات معلق هوا از مهم ترین علل شیوع أخیر سرطان‌ها هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


این کارشناس مامایی، ضمن بیان علائم و راه‌های پیشگیری سه سرطان شایع زنان، یعنی سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت، معاینات و آزمایشات غربالگری ویژه سرطان‌های شایع کشور در تشخیص زودهنگام و درمان این بیماری‌ها بسیار اهمیت دارند. 

معایناتی برای مشخص شدن سرطان 
به گفته کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین، مصرف بالای چربی‌های اشباع، مواجه با اشعه، مصرف الکل و سن بالای مادر در اولین زایمان از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان سینه است.

وی افزود: با توجه به شیوع سرطان سینه، معاینات اولیه از سن 30 تا 40 سالگی، هر دو سال و در صورت نداشتن علامت مشکوک، بعد از 40 سالگی به صورت سالانه الزامی است. 

اسماعیلی، انجام آزمایش دوره ای پاپ اسمیر در زنان بالای 30 سال را برای شناسایی سرطان دهانه رحم، ضروری دانست و ادامه داد: برای شناسایی زودهنگام سرطان روده بزرگ هم در مراکز بهداشتی سراسر استان، غربالگری اولیه از طریق پرسشگری و آزمایش انجام می‌شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه