اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سرایان خبرداد:

توزیع بز سانن در مناطق عشایری شهرستان سرایان

توزیع بز سانن در مناطق عشایری شهرستان سرایان
مدیر جهاد کشاورزی سرایان ازتوزیع 17راس بزاصیل سانن درمناطق عشایری شهرستان بمنظوراشتغالزایی وتولیدوافزایش شیربیشتر خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان درگفت گو باسرایان بیدار،گفت: تسهیلات ۶ درصد با بازپرداخت ۶ ساله برای اشتغال‌زایی عشایر و روستائیان شهرستان سرایان ابلاغ گردیده است که دراین رابطه تعدادی بز اصیل سانن دراختیارعشایرقرارگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,
 وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی سرایان بدون هیچ محدودیتی آمادگی پذیرش و اجرای طرح‌های جدید سامانه‌های نوین آبیاری با یارانه دولتی را دارد.
,
 
,
مدیرجهادکشاورزی سرایان اظهارکرد:از کشاورزان درخواست می‌گردد جهت بهره‌مندی از اعتبارات بلاعوض دولتی و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به مراکز جهاد کشاوری آیسک و سه‌قلعه و اداره امور فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی سرایان مراجعه نمایند.
,
 
,
سلیمانی گفت: در بحث کشاورزی عشایر جهاد کشاورزی سرایان ورود پیدا کرده است و در مناطق عشایری با همکاری اداره امور عشایر نسبت به تجهیز چاه‌های کشاورزی و تسطیح و نوسازی اراضی اقدامات خوبی انجام گرفته است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی روستائیان و عشایر در راستای افزایش تولید و درآمد عشایر منطقه از اولویت‌های کاری و آموزشی ما است و در بحث آموزش عشایرهیچ محدودیتی وجود ندارد.
,
 
,
مدیرجهادکشاورزی سرایان بیان داشت: تسهیلات 6 درصد با بازپرداخت 6 ساله برای اشتغال‌زایی عشایرو روستائیان ابلاغ و لحاظ شده است که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات تحولی در بخش کشاورزی و دامپروری منطقه صورت پذیرد.ودرراستای همین موضوع تعداد17راس بزسانن اصیل  بین اهالی عشایرشهرستان بمنظورافزایش تولیدشیربیشتر دربزهای بومی واصلاح نژاددام سبک توزیع شده است.
,
 
,
سلیمانی با بیان اینکه این تعداد بزنراصیل سانن توسط شرکت عشایری شهید وطن‌خواه سه قلعه از شرکت سپیدان ورامین خریداری شده و به شهرستان سرایان منتقل شده است، افزود: هدف افزایش تولید شیر و گوشت بین دامداران متقاضی اصلاح نژاد دام سبک توزیع شده است.
,
 
,
وی بیان داشت: تمرکز دامداران منطقه بر ترویج و ازدیاد نژادهای دامی با راندمان بالا می‌تواند شرایط توسعه و رشد اقتصادی دامداران را فراهم کند که این امر با توجه به اهمیتی که دارد در زمینه تولید شیر و گوشت بر دامپروری کل شهرستان نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: حوزه عشایر حوزه‌ای می‌باشد که بر اثر خشکسالی‌های متوالی چندین ساله و تغییر اقلیم منطقه دستخوش مشکلات فراوانی شده است، چاه‌های کشاورزی کم‌آب و برخی از آن‌ها نیز خشک شده‌اند، کمبود علوفه به دلیل فقر مراتع و مشکلات فراوانی که وجود دارد باعث شده است تا وضعیت اقتصادی عشایر ضعیف گردد و شاید نیاز باشد علاوه بر دامداری که شغل اصلی عشایر منطقه محسوب می‌شود درآمد دیگری نیز داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه