اخبار داغ

یادداشت/احمد کاظمی

علت ماندگاری اربعین در چیست؟

علت ماندگاری اربعین در چیست؟
نویسنده کتاب "نشانی" نوشت: عیار خلوص بندگی هیچ حماسه‌ای با حماسه عاشورا قابل قیاس نیست و این نشانه ارادت خالص و پیوند سید الشهدا(علیه السلام) و یاران باوفایش با خداوند مهربان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ احمد کاظمی در آستانه اربعین حسینی، با اشره به تفسیری از قرآن کریم اینگونه نوشت: در هوای آلوده شهرمان هنگامی که نفس‌ها می‌گیرد، رایحه‌ای پاک و ناب جان‌ها را تازه می‌کند جوانمردی، صداقت، خلوص، استقامت و همه پاکی‌ها در رایحه روضه حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش مانند عطری بهشتی نفس‌ها را تازه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

درشگفتم این رایحه چگونه قریب 1400  سال است که ماندگاری دارد و بوی آن مشام همه آزاد مردان را چگونه سرمست می‌کند که هر سال عاشقان بیشتری را به دنبال خود می‌کشاند و اربعین بدرقه‌ای شکوهنمد تا مرکز ثقل تولید این رایحه خدایی می‌باشد.

,

جالب است بدانید اولین راهپیمایی اربعین تنها با حضور جابربن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا(ص ) و گروهی از بنی هاشم از مدینه به کربلا بود.

,

هنگامی که زنان و فرزندان امام حسین(علیه السلام) از شام به مدینه برمی‌گشتند؛ وقتی به جایگاه شهادت امام حسین(علیه السلام) و یارانش رسیدند، جابر بن عبدالله انصاری را دیدند که با گروهی از بنی هاشم در حال زیارت امام حسین علیه السلام می باشند؛ آن‌ها مجلس عزایی به پا کردند که فوق العاده جانسوز بود.

,

اما مهمترین سؤال این است که حماسه عاشورا دارای چه ویژگی‌هایی بود که جمعیت راهپیمایی اربعین آن حماسه، حتی با تهدیدات جدی داعشی‌ها  " این بازماندگان بی‌بدیل یزیدیان"  بعد از قریب چهارده قرن به ۲۰ میلیون نفر رسیده است؟.

,

و یا حتی خشونت و حیله های اجداد داعشی‌ها " متوکل عباسی" در شخم زدن و تبدیل کردن تمام قبرهای حماسه کربلا به مزرعه تأثیری در خاموش کردن فرهنگ عاشورایی نداشته است؟.

,

در مرور تاریخ در می‌یابیم قبل و بعد از واقعه عاشورا  حوادث بزرگی اتفاق افتاده است که در یک یا چند ویژگی  با حماسه کربلا مشترک بودند؛ حوادثی که در آن  کشتارهای فجیع، رشادتهای بی‌نظیر، تشنگی‌های طاقت فرسا، قتل‌های دسته جمعی، بی‌خانمان شدن میلیونی انسان‌ها، اسارت‌ها با سخت‌ترین شکنجه‌ها و...  بوقوع پیوسته است؛ اما چرا هیچکدام به ماندگاری حماسه عاشورا نمی‌باشد؟

,

زیرا عیار خلوص بندگی هیچ حماسه‌ای با حماسه عاشورا قابل قیاس نیست و این نشانه ارادت خالص و پیوند سید الشهدا(علیه السلام) و یاران باوفایش با خداوند مهربان است.

,

در واقع، حماسه کربلا حماسه‌ای است که در مدار اصلی عزت‌بخشی خداوند مهربان قرار گرفته است؛ به طوری که در سوره آل عمران آیه 26 آمده است: " ...و تُعِزُّ مَن تَشَاء..." یعنی " و به هر که خواهی عزت و اقتدار بخشی..."

,

اینجاست که باید گفت تا جهان هستی باقی است، فرهنگ ناب عاشورایی زنده است چرا که خداوند زنده همیشگی است و اربعین  امسال با تمامی تهدیدات موج میلیونی بهشتیان را به سوی میعادگاه عاشقان شاهد خواهد بود. آنان امام حسین(ع) را به شفاعت گرفته تا خداوند مهربان راه بندگی خالص را برایشان بگشاید. این مانور چنان وحشتی  در دل یزیدیان زمان بپا خواهد کرد که قدرت بوییدن رایحه دل انگیز بندگی از آنان گرفته خواهد شد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه