اخبار داغ

بازار طلافروشان اردبیل تعطیل شد/ برگزاری نشست برای رسیدن به تعامل

بازار طلافروشان اردبیل تعطیل شد/ برگزاری نشست برای رسیدن به تعامل
بازار طلافروشان اردبیل در اعتراض به جریمه‌های ناشی از اجرای ناگهانی بندهای معطل ماده 169 قانون امور مالیاتی برای اولین بار، تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما جمعی از طلافروشان اردبیل طی روز گذشته و امروز در اعتراض به جریمه‌های ناشی از اجرای ناگهانی بندهای معطل، ماده 169 قانون امور مالیاتی برای این صنف، تحصن و مغازه های خود را تعطیل کردند.
یکی از طلافروشان در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما با بیان اینکه صنف طلافروشان در طول سال‌های گذشته به صورت کامل اظهارنامه های مالیاتی خود را تکمیل کرده و حتی مالیات سالانه، ارزش افزوده و جرایم آنها را نیز پرداخت کرده اند گفت: در طی چند روز گذشته، اداره امور مالیاتی با ارسال برگه‌ای با عنوان عدم ارائه فاکتور در سال 91، طلافروشان را ملزم به پرداخت جریمه‌های سنگین 20،30 میلیون تومانی کرده است.
وی اظهار کرد: البته فاکتور فروش به صورت کامل به اداره مالیاتی ارسال شده است اما این نهاد به بهانه اینکه، مشخصات کامل فرد خریدار اعم از شماره شناسنامه،کدملی و ...، در فاکتور قید نشده، آنها را مورد تایید قرار نداده است.
این طلافروش افزود: با توجه به فرهنگ حاکم در جامعه، به زور می توانیم اسم و فامیل یک خانم، که برای خرید طلا به مغازه مراجعه می کند را بپرسیم؛ حالا چه رسد به مشخصات شخصی دیگر.
وی با بیان اینکه برگه ‌های جریمه ابتدا به معدود طلافروشی‌ها ارسال شده بود گفت: طی روزهای گذشته، برگه‌های جریمه به دست تمامی اعضای صنف رسیده است.
این مغازه دار، اعمال جریمه های مذکور را ناشی از اجرای ماده 169 قانون امور مالیاتی عنوان کرد و افزود: البته بندهای 7 گانه این ماده در هیچ استانی به صورت کامل اجرا نمی‌شود؛ حتی در استان اردبیل نیز تنها 3 بند این ماده قانونی در حال اجرا شدن است؛ چرا که اجرای تمامی بندها، جریمه های بسیار سنگین را به همراه دارد.
البته صبح امروز جمعی از طلافروشان اردبیل به همراه رئیس اتحادیه این صنف در راستای رسیدن به تعامل و حل مشکلات پیش آمده، نشستی با مدیران اداره امور مالیاتی داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
, سبلان‌ما,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه