اخبار داغ

مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت:

درمانگاه خیریه غنچه های بهشت تیران شبانه روزی می شود

درمانگاه خیریه غنچه های بهشت تیران شبانه روزی می شود
مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت گفت: مردم برای تامین دارو خود در روزهای تعطیل و ساعت های ابتدایی روز و در پایان شب با مشکلات جدی مواجه هستند و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از خدمات درمانگاه خیریه، کمبود یک داروخانه در این مجموعه بیش از گذشته احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر تیران و کرون؛ مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت تیران و کرون، اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون دارای روستاهای زیادی در بخش کرون است که با توجه به بعد مسافت بین آن و شهر تیران کمبودهای زیادی در این بخش وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر تیران و کرون,

انقلاب درمانی در تیران و کرون

,

سعید کرمی، با بیان اینکه در چند سال اخیر با پیگیری مسئولان مختلف شهرستان به ویژه نماینده مردم در مجلس، شاهد وقوع یک انقلاب درمانی در این منطقه بوده ایم، گفت: برخی خواسته های به حق و بر زمین مانده مردم طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب، محقق شد که از جمله مصادیق بارز چنین تحولی را باید ایجاد ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی در تیران دانست.

,

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی این درمانگاه و تجهیز و بهره برداری از آن تا پایان سال، تصریح کرد: بیش از ۴۵ هزار بیمه شده تامین اجتماعی شهرستان تیران و کرون تا کنون هیچ گونه امکانات ویژه ای برای استفاده از تسهیلات بیمه ای خود نداشته اند و به شهرستان های مجاور مراجعه می کردند.

,

کرمی از ادامه مراحل اخذ مجوز و تهیه نقشه های بیمارستان دولتی امام رضا (ع) در شهر تیران به عنوان دیگر نیاز مهم مردم خبر داد و افزود: ۶۰ درصد اعتبار این پروژه طبق توافقات صورت گرفته و با توجه به محدودیت شدید منابع دولتی،توسط نماینده مردم در مجلس و بقیه توسط خیران تامین می شود.

,

مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت کرون یادآور شد: جذب چهار دستگاه آمبولانس ویژ مراکز درمانی شهرستان، ساخت و تجهیز درمانگاه شبانه روزی عسگران در کنار بازسازی و آماده سازی خانه های بهداشت در روستاهای خرمنان، گنهران و آبپونه از دیگر اقدامات قابل ذکر در این مدت محسوب می شود.

,

ساخت اولین خیریه درمانی و نگهداری شهرستان تیران و کرون
کرمی با اشاره به افتتاح اولین فاز خیریه غنچه های بهشت در سال ۹۳ در بخشی از زمین ۱۳ هزار متر مربعی اختصاص داده شده به این امر، خاطرنشان کرد: در این مدت و در قالب فازهای مختلف، با کمک مردم، خیران و بدون کمترین استفاده از منابع دولتی نزدیک به سه هزار متر مربع ساختمان سازی در این مجموعه صورت گرفته که کارشناسان ارزش تقریبی زیرساخت های ایجاد شده را در حدود سه میلیارد تومان برآورد کرده اند.
وی شروع فعالیت خیریه را با نگهداری شبانه روزی از دختران معلول بی سرپرست بالاتر از ۱۴ سال عنوان کرد و گفت: اولین مرکز درمانی، توانبخشی و نگهداری از بیماران اعصاب و روان غرب استان در ادامه با توجه به اعلام نیاز استان و فراهم کردن زیرساخت های لازم در این مجموعه راه اندازی شد که در حال حاضر از ۶۰ بیمار مرد بین پانزده تا پنجاه و هشت سال به صورت شبانه روزی نگهداری می شود.
مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت  از اشتغال زایی مستقیم برای ۲۵ نفر از نیروهای بومی منطقه در خیریه خبر داد و اظهار کرد: به منظور افزایش ظرفیت پذیرش بیماران اعصاب و روان غیر سالمند ساختمان جدیدی با ظرفیت ۱۳۰ نفر آماده شده که در آبان ماه افتتاح خواهد شد.

,
,
,
,

کرمی افزود: مجموعه ای برای بیماران اعصاب و روان سالمند  طراحی شده که ساختمان آن تاکنون بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی مجموعه فعالیت های صورت گرفته را مصداقی بارز از برداشتن باری سنگین از دوش دولت و نظام اسلامی دانست و اذعان کرد: رسیدگی درمانی و بهداشتی به بیماران ناتوان بستری در منازل، توزیع بسته های حمایتی بین خانواده های نیازمند منطقه در مناسبت هایی همچون ایام بازگشایی مدارس، ماه مبارک رمضان و شب عید در کنار برپایی ویژه برنامه های فرهنگی و هنری همچون جشن های سالیانه و بازارچه خیریه از دیگر اقدامات این مجموعه محسوب می شود.

,
,

 

,

ساخت اولین درمانگاه خیریه ای شبانه روزی شهرستان تیران و کرون در بخش کرون
کرمی، از ساخت درمانگاه به عنوان فاز دیگر خیریه غنچه های بهشت نام برد و  تصریح کرد: اولین فاز این درمانگاه با زیربنای ۳۰۰متر مربع به صورت کامل ساخته و تجهیز شده و از سال گذشته با حضور چهار پزشک عمومی، چهار پرستار، دو نیروی پذیرش و یک راننده آمبولانس مورد بهره برداری کامل قرار گرفته است.
وی از فاصله ۲۵کیلومتری این درمانگاه با عسگران و ۳۵کیلومتری با شهر تیران خبر داد و گفت: این درمانگاه در کنار جاده پرتردد و حادثه خیز شهرستان تیران و کرون به سمت غرب استان قرار دارد و بهره برداری از آن علاوه بر کاهش مشکلات ساکنین منطقه جهت تردد به دیگر درمانگاه ها، امکان خوبی را هم برای ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به مصدومان تصادفات رانندگی ایجاد کرده است.
مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت از برنامه ریزی جهت شبانه روزی شدن فعالیت این درمانگاه از ابتدای آبان ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: مهم ترین محدودیت ما نبود نیروی انسانی متخصص است ولی با این وجود استقبال مردم و مسافران عبوری از درمانگاه بسیار بالا بوده است.

,
,
,
,

کرمی با اشاره به پذیرش بیش از یکهزار و 500 نفر در دو هفته ابتدایی سال جاری، یادآور شد: نزدیک به ۴۰۰ نفر مراجعان مسافران بودند که  همین موضوع بار سنگینی را از دوش بیمارستان بهنیا در شهر تیران برداشته است.
وی تاکید کرد:  روزهای تاسوعا و عاشورای امسال نزدیک به 300نفر به درمانگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴نفر دارای شرایط اورژانسی بودند.

,
,

مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت ادامه داد: ساکنان منطقه کرون پیش از ساخته شدن این مجموعه برای کوچک ترین اقدام های جراحی همچون چند بخیه مجبور به عزیمت به شهر تیران بودند ولی در حال حاضر این مشکل رفع شده است.
اضافه شدن دندانپزشکی و آزمایشگاه به درمانگاه
کرمی، از پیشرفت فیزیکی ساختمان دو طبقه طراحی شده برای فازهای بعدی درمانگاه در زیربنای ۵۰۰ متر مربع خبر داد و گفت: در این مجموعه فازهای بعدی درمانگاه شامل مجموعه دندانپزشکی و بخش آزمایشگاه راه اندازی می شود که همزمان نیز موضوع اخذ مجوزات اولیه در این خصوص اخذ شده و امید است ظرف سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی ارزش آمبولانس درمانگاه را با لحاظ کردن تجهیزات آن در حدود ۱۶۰میلیون تومان دانست و اضافه کرد: برنامه ریزی برای ایجاد بخش مستقل اورژانسی در کنار درمانگاه در بخش کرون با کمک هیات مدیره خیریه در دستور کار قرار گرفته است.

,
,
,
,

مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت مهم ترین نیازهای توسعه یک منطقه را فراهم بودن زیرساخت های درمانی و بهداشتی دانست و افزود: با مهیا شدن این امکانات زمینه ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت به شهرها فراهم می شود.

,

کرمی تصریح کرد: مجموعه امکانات فراهم شده در مجموعه خیریه غنچه های بهشت، بخش قابل توجهی از نیازها و خواسته های منطقه را برطرف کرده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی داریم.

,

مشکل مردم برای تامین دارو
سعید کرمی ضمن تشکر ویژه از متولیان چند داروخانه موجود در منطقه بابت تلاش های صورت گرفته در مسیر حل مشکلات مردم، اظهار کرد: مردم برای تامین دارو و دیگر مایحتاج بهداشتی خود در روزهای تعطیل و ساعات ابتدایی روز و در پایان شب با مشکلات جدی مواجه هستند.

,
,

وی ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از خدمات درمانگاه خیریه، کمبود یک داروخانه در این مجموعه بیش از گذشته احساس می شود.

,

مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت با بیان اینکه  طبق آمار شبکه بهداشت و درمان جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر در روستاهای اطراف از خدمات این خیریه استفاده می کنند، گفت: گفتگوهایی با مدیر یکی از داروخانه های فعال در منطقه برای استقرار نمایندگی آن ها در محل درمانگاه انجام شد ولی متاسفانه به دلایلی نامشخص، طرف مورد مذاکره ما حتی به تعهدش برای بازدید از درمانگاه جهت بررسی جوانب و شرایط مختلف کار عمل نکرد و پیگیری های متعدد ما نیز نتیجه بخش نبود.

,

وی از آ‌مادگی خیریه برای همکاری با دیگر داروخانه های سطح شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در زمینه تامین کادر پزشکی متخصص نیز با برخی افراد خوشنام و شناخته شده منطقه مذاکرات و جلسات متعددی داشته ایم ولی متاسفانه تاکنون کسی داوطلب خدمت در این مجموعه نشده است.

,

کرمی اذعان کرد: وجود مطب و درمانگاه های خصوصی به تنهایی امکان رفع نیاز شهروندان این منطقه را نخواهد داشت و  باید در کنار زیرساخت هایی همچون درمانگاه شبانه روزی کرون امکاناتی دیگر لز جمله داروخانه دامپزشکی، آزمایشگاه رادیو لوژی و سونوگرافی فراهم شود.
ارائه خدمات درمانگاه با ۵۰ درصد تخفیف
مدیر عامل خیریه غنچه های بهشت کرون، درباره تعرفه خدمات ارائه شده در این مجموعه گفت: به طور متوسط هزینه های اخذ شده از شهروندان در حدود ۵۰درصد کمتر از مراکز خصوصی مشابه است که این امر تنها با مشارکت فعال خیران و نیت خیر پزشکان و کادر درمانی در ارائه خدمت به ساکنین محروم این منطقه محقق شده است.

,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه