اخبار داغ

بهره‌مندی ۴۰ هزار مددجوی تهرانی از دوره‌های آموزش خانواده

بهره‌مندی ۴۰ هزار مددجوی تهرانی از دوره‌های آموزش خانواده
۴۰ هزار و 577 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در نیمه نخست سال ۹۶ از دوره‌های آموزش خانواده این نهاد بهره شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمود مولائی، سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران بابیان اینکه این نهاد برای توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان، سالیانه آموزش‌های مختلفی را تحت عنوان «آموزش خانواده» به خانوارهای تحت حمایت خود ارائه می‌کند، گفت: امسال ۴۰ هزار و 577 مددجوی تحت حمایت این نهاد از دوره‌های آموزش خانواده کمیته امداد استان تهران بهره شدند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد در تلاش است با برگزاری کارگاه‌های آموزش خانواده، آگاهی لازم درزمینهٔ توانمندسازی، خودکفایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به مددجویان منتقل کند، افزود: این طرح برای توانمندسازی فکری و فرهنگی افراد تحـت حمایت و ارتقاء کرامت انسـانی و عزت‌نفس خانواده‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام مولائی با یادآوری اینکه این دوره‌های آموزشی برای هشت گروه از مخاطبان تحت حمایت این نهاد برگزار می‌شود، افزود: بانوان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، همسران جوان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، کودکان، مشمولین طرح‌های اشتغال و خودکفایی ازجمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران در ادامه خانوارهای تحت حمایت طرح اکرام ایتام و مددجویان بی‌سواد را از دیگر مخاطبان این طرح دانست و تأکید کرد: نوجوانان، سالمندان و ساکنان مناطق ویژه استان که در محرومیت قرار دارند افراد بهره‌مند از طرح آموزش خانواده در سال ۹۶ بودند.

وی با اعلام اینکه آموزش این افراد در قالب پنج شیوه به مددجویان ارائه می‌شود، یادآور شد: از مجموع افرادی که در سال ۹۶ از دوره‌های آموزشی برخوردار شده‌اند هشت هزار و ۲۷۰ نفر به‌صورت گروهی،  ۱۱ هزار نفر از طریق دوره‌های آموزشی در اردوها و چهار هزار و ۳۰۷ مددجو به‌صورت غیرحضوری و همچنین ۱۷ هزار نفر نیز از طریق همایش‌ها از این دوره‌های بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام مولائی گفت: ارائه خدمات فرهنگی به خانوارهای تحت حمایت از محوری‌ترین بخش حمایتی این نهاد محسوب می‌شود، به‌طوری‌که این فعالیت‌ها سبب شده تا سطح علمی و فکری این خانواده‌ها افزایش یابد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه