اخبار داغ

سرپرست حج و زیارت استان سمنان خبر داد:

ثبت نام بیش از 4900 زائر استان سمنان در پیاده‌ روی اربعین/ هزینه ویزا به ریال محاسبه می شود

ثبت نام بیش از 4900 زائر استان سمنان در پیاده‌ روی اربعین/ هزینه ویزا به ریال محاسبه می شود
سرپرست حج و زیارت استان سمنان از ثبت نام بیش از 4 هزار و 900 زائر استان سمنان در پیاده‌ روی اربعین حسینی و صدور 2 هزار قطعه روادید خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل دلپاک سرپرست حج و زیارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت درخصوص  ثبت نام مردم استان سمنان برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی در سایت سماح گفت: تاکنون 4 هزار و 926 زائر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه ثبت‌نام زائران برای حضور در راهپیمایی اربعین تنها از طریق سامانه سماح امکان‌پذیر می باشد، اظهار کرد: مهلت ثبت نام برای هم استانی‌ها از طریق سامانه سماح ادامه خواهد داشت و هیچ محدودیتی در ثبت نام نداریم.

,

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 264 زائر سمنانی در اربعین سال گذشته در این سامانه ثبت نام کردند، افزود: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از 5 هزار زائر از استان سمنان در این سامانه ثبت نام کنند.

,

صدور 2000 قطعه روادید

, صدور 2000 قطعه روادید,

دلپاک همچنین تصریح کرد: آمار زائران شرکت کننده در راهپیمایی اربعین از استان سمنان بیش از این تعداد است چراکه به علت همجواری به استان های دیگر از آنجا اعزام می شوند.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان درخصوص صدور ویزا و روادید زائران اربعین حسینی گفت: تاکنون برای یک هزار و 186 زائر در استان سمنان روادید صادر شده و در اختیار خود زوار قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه مدارک یک هزار و 91 نفر نیز به سفارت کشور عراق ارسال شده است تا ویزای آنها صادر شود، اظهار کرد: مابقی زوار که در سایت سماح ثبت نام کرده اند نیز مدارک خود را تحویل نداده اند، هرچه سریعتر مدارکشان را به دفاتر زیارتی تحویل دهند که ویزای آنها صادر شود.

,

دلپاک با بیان اینکه سه الی چهار روزه روادید صادر می شود و تاکنون مشکلاتی در این خصوص نداشته ایم، گفت: صدور ویزا در روزهای پایانی با مشکل روبرو خواهد شد چراکه سفارت عراق در روزهای نزدیک به اربعین فعالیتش را متوقف می کند.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با تاکید براینکه زائران زودتر برای تحویل مدارک خود اقدام کنند، افزود: زوار برای صدور ویزا باید گذرنامه معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار به همراه 2 قطعه عکس را به دفاتر زیارتی مجاز تحویل دهند.

,

وی با اشاره به سو استفاده برخی از دفاتر غیر مجاز تاکید کرد: برخی افراد فعالیت غیر مجاز دارند و یزاهای جعلی صادر می کنند که زائران باید هوشیار باشند و برای ثبت نام به دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کنند تا شاهد بروز مشکل برای زائران نباشیم.

,

هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا نمی تواند از مرز خارج شود

, هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا نمی تواند از مرز خارج شود,

وی با تاکید براینکه هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا نمی تواند از مرز خارج شود، افزود: کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند نمی توانند ازمرز خارج شوند و باید در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند تا با مشکل روبرو نشوند.

,

دلپاک با اشاره به اینکه روادید زائران برای یکماه اقامت در عراق صادر شده است، بیان کرد: زائران بیش از یکماه نمی توانند در کشور عراق اقامت داشته باشند.

,

زوار استان سمنان می توانند از مرز مهران عبور کنند

, زوار استان سمنان می توانند از مرز مهران عبور کنند,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه زوار استان سمنان می توانند از مرز مهران عبور کنند، بیان کرد: امسال برای زائران استان سمنان محدودیتی وجود ندارد و اگر با شلوغی مرز مهران مواجه شدند می توانند از مرزهای دیگرعبور کنند.

,

وی با بیان اینکه اعزام زائر نیز برعهده خودش است، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر مرز به روی زائران باز است و افرادی که ویزا گرفته اند می توانند وارد کشور عراق شوند.

,

برپایی 5 موکب به نام شهدای منا در ایام اربعین

, برپایی 5 موکب به نام شهدای منا در ایام اربعین,

دلپاک با اشاره به برپایی 5 موکب به نام شهدای منا از سوی سازمان حج و زیارت در ایام اربعین گفت: موکب ها در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، نجف و کربلا دایر خواهند شد.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین افزود: تمامی موکب های شهدای منا، اسکان و تغذیه را نیز برعهده دارند.

,

وی درخصوص بیمه زائران اظهار کرد: جمعیت زیادی عازم هستند ممکن است اتفاقی برای زئران بیافتد بهتر است که زائر از بیمه استفاده کند.

,

هزینه ویزا به ریال محاسبه می شود

, هزینه ویزا به ریال محاسبه می شود,

دلپاک با اشاره به هزینه ویزای زائران گفت: هزینه ویزا 40 دلار است که امسال بخاطر برخی مشکلات بر اساس معادل ریالی محاسبه می کنند که معادل یک میلیون و 995 هزار ریال می باشد.

,

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در خاتمه خاطرنشان کرد: هزینه ویزای زائران اربعین نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه