اخبار داغ

ترکیه: واگذاری رقه به کردها باعث جنگ نژادی می‌شود

ترکیه: واگذاری رقه به کردها باعث جنگ نژادی می‌شود
۹۰ درصد ساکنان شهر رقه را اعراب تشکیل می‌دهند و در صورت اداره این شهر توسط تجزیه‌طلبان کرد [دارای گرایش‌های پان‌کرد] فجایع بزرگ‌تری – نسبت به گذشته – در شهر رقم می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فکری ایشیک، معاون نخست وزیر ترکیه با تصریح بر این که منطقه سخت‌ترین مراحل خود را پس از توافقنامه سایکس-پیکو پشت سر می‌گذارد، به ایالات متحده هشدار داد مدیریت شهر رقه توسط حزب کردی تجزیه‌طلب pyd باعث آغاز جنگ نژادی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون نخست وزیر ترکیه در مراسمی در شمال غرب ترکیه گفت: «آمریکا نباید اداره شهر رقه را به حزب pyd بسپارد؛ زیرا این حزب، شاخه سوری سازمان تروریستی pkk است و همان سیاست‌ها و رویکردها را دنبال می‌کند. ۹۰ درصد ساکنان شهر رقه را اعراب تشکیل می‌دهند و در صورت اداره این شهر توسط تجزیه‌طلبان کرد [دارای گرایش‌های پان‌کرد] فجایع بزرگ‌تری – نسبت به گذشته – در شهر رقم می‌زند.»

,

ایشیک افزود: «منطقه مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد و شاهد بزرگترین تنش‌ها پس از توافقنامه سایکس – پیکو است. دولت‌های منطقه، سیطره خود را بر کشورشان از دست داده‌اند و دیگر مرزها از اعتبار پیشین برخوردار نیست.»

,

معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه موضاع خطرناک آنکارا را این گونه بیان کرد: « نمی‌توان درباره کنترل یک دولت بر تمامی اراضی سوریه سخن گفت! هم‌اکنون گروه‌های بسیاری در سوریه حضور دارند؛ مانند همین آمریکا که از طریق ائتلاف چندملیتی تجزیه طلبان موسوم به قوات سوریه دموکراتیک (قسد) در سوریه حضور مستقیم دارد.»

,

این مسئول دولت آنکارا ادامه داد: «از نظر من استفاده از یک سازمان تروریستی برای بیرون راندن گروه تروریستی دیگری همانند آن است که به جنگ مارهای افعی تن دهیم! ما بارها تأکید کرده‌ایم که pyd شاخه سوری pkk بوده و ypg و jpg نیز شاخه‌های نظامی pyd می‌باشند. در نتیجه همه آن‌ها یک سازمان تروریستی واحدی را تشکیل می‌دهند. همکاری شما (آمریکا) با آن‌ها مشکلات بزرگی را برای منطقه ایجاد خواهد کرد.»

,

البته این مقام ترک توضیح نداد که چرا آنکارا از گروه‌های تروریستی مانند ارتش آزاد و احرار الشام به صورت رسمی حمایت و بخشی از سرزمین سوریه (درع الفرات) را اشغال کرده است؟

,

لازم به ذکر است که در ائتلاف چندملیتی تجزیه طلبان موسوم به «قوات سوریه دموکراتیک»، بزرگ‌ترین و فراگیرترین گروه‌های نظامی ypg و jpg و بزرگ‌ترین حزب سیاسی pyd می‌باشند. این ائتلاف در مراسم جشن سیطره کامل بر رقه، عکس‌های بزرگ عبدالله اوجالان، رهبر سازمان تروریستی pkk را نصب کرده بودند. سازمان pkk بزرگ‌ترین سازمان تروریستی کردی می‌باشد که قصد تجزیه ۴ کشور منطقه را دارد.

,

منبع:اعلام الحربی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه