اخبار داغ

مشکل آب در چندقدمی سد ماملو

مشکل آب در چندقدمی سد ماملو
مردم برخی از روستاهای اطراف پایتخت همچنان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که از این میان می‌توان به مشکل آب آشامیدنی و ... اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ روستای توچال واقع در شمال شهرستان پاکدشت است که در آن  530 خانوار زندگی می‌کنند، مردم این روستا که با شغل کشاورزی گذران عمر می‌کنند با مشکلات زیادی رو برو هستند که مهم‌ترین آن آب آشامیدنی است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,

پایگاه خبری تحلیلی ارم خبر پس از مشاهده این مشکلات و مهجوریت استان تهران در حوزه رسانه بر آن شد به میدان آمده و برخی از معضلات و مشکلات مردم را به‌عنوان یک رسانه بی‌طرف در حد بضاعت خود به تصویر بکشد تا شاید بخشی از مشکلات مردم شهرستان‌های استان تهران برطرف شود.

, ارم خبر,  پس از مشاهده این مشکلات و مهجوریت استان تهران در حوزه رسانه بر آن شد به میدان آمده و برخی از معضلات و مشکلات مردم را به‌عنوان یک رسانه بی‌طرف در حد بضاعت خود به تصویر بکشد تا شاید بخشی از مشکلات مردم شهرستان‌های استان تهران برطرف شود.,

اهالی روستای توچال شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ارم خبر عنوان کردند: اهالی این منطقه که از نظر علمی و فرهنگ غنی در سطح بسیار خوبی قرار دارند در چند قدمی سد ماملو از نعمت آب سالم محروم هستند، منبع تامین آب منطقه بیش از 30 سال عمر کرده است و لوله‌کشی‌ها برای 200 خانوار پیش‌بینی شده که اکنون با وجود 500 خانواده این میزان آب توان برطرف کردن نیاز اهالی را ندارد.

, ارم خبر,

وی در ادامه افزود: املاح زیاد آب موجب رسوب لوله‌های انتقال آب شده و مقدار کلری که به آن اضافه می‌شود در حد بسیار بالایی که نمی‌توان از آن برای آشامیدن استفاده کرد و با وجود تصفیه‌خانه در نزدیکی روستا، اهالی به حصارامیر مراجعه کرده و آّب شرب را خریداری می‌کنند.

,

یکی دیگر از اهالی روستای توچال پاکدشت عنوان کرد: هیچ مسئولی به فکر ما نیست و صرفاً برای انتخابات به ما وعده‌های پوچ و واهی می‌دهند، با پیگیری‌های مردم از استانداری تنها نتیجه به‌دست آمده طراحی نقشه راه منبع آب بوده است.

,

یکی دیگر از اهالی این روستا خاطاب به محمد قمی، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به تعهدات خود که در ایام انتخابات به مردم داده‌اید پایبند باشید، تمام این مردم دارای سطح علمی بالایی هستند و برای این شهرستان و جامعه مدیرانی را تربیت کرده است.

,

رئیس شورای روستایی نیز در همین راستا به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ارم خبر گفت: جهت مرتفع کردن مشکل آب مکاتباتی با شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام شده است که تنها جواب به‌دست آمده تعویض 12 کیلومتر خطوط انتقال آب است که دارای هزینه بسیار بالایی است، آب توچال از منطقه حصارامیر تهیه می‌شود با وجود چهار پمپ فشار قوی هدایت آب میسر نمی‌شود و به علت حجم استفاده مردم گاهاً این پمپ‌ها دچار اختلال شده و در ماه چند روزی مردم با قعطی آب مواجه هستند.

, ارم خبر,  , گفت: جهت مرتفع کردن مشکل آب مکاتباتی با شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام شده است که تنها جواب به‌دست آمده تعویض 12 کیلومتر خطوط انتقال آب است که دارای هزینه بسیار بالایی است، آب توچال از منطقه حصارامیر تهیه می‌شود با وجود چهار پمپ فشار قوی هدایت آب میسر نمی‌شود و به علت حجم استفاده مردم گاهاً این پمپ‌ها دچار اختلال شده و در ماه چند روزی مردم با قعطی آب مواجه هستند.,

وی مشکل دیگر را قدیمی و کوچک بودن منبع آب دانست و بیان داشت: با وجود قنات در منطقه نیاز مردم برطرف نمی‌شود و آن‌ها مجبور به خرید آب هستند و برای تحقق این امر نیز باید مسافتی بالغ بر 12 کیلومتر را طی کنند.

,

گفتنی است، فایل گفت‌وگوهای این خبر همچنان در مجموعه پایگاه خبری تحلیلی ارم خبر موجود است و این رسانه برای مسئولان ذی‌ربط نیز این حق را قائل است که اگر پاسخی در راستای این موضوع را دارند را مطرح کرده و مردم را از پیگیری‌ها و تلاش‌های خودشان در این زمینه با خبر کنند.

, ارم خبر,  موجود است و این رسانه برای مسئولان ذی‌ربط نیز این حق را قائل است که اگر پاسخی در راستای این موضوع را دارند را مطرح کرده و مردم را از پیگیری‌ها و تلاش‌های خودشان در این زمینه با خبر کنند.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه