اخبار داغ

نگاهی به سنگین ترین محرومیت ها برای بازیکنان خاطی فوتبال ایران؛

وقتی محرومیت حرکت جنسی وسط زمین و مشت اندازی مقابل دوربین کمتر از محرومیت کیانی است

وقتی محرومیت حرکت جنسی وسط زمین و مشت اندازی مقابل دوربین کمتر از محرومیت کیانی است
هرچند شوخی یا جدی در هر حالت حرکت کیانی و آغاسی قابل توجیه نیست اما ظاهرا حکمی که کمیته اخلاق صادر کرده با حکم های قبلی که برای بازیکنان خاطی داشته همخوانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، دیدار تراکتور مقابل پیکان تحت تاثیر حکم بی سابقه ای که علیه کلیدی ترین بازیکن سرخ های تبریز صادر شد قرار گرفت. بر این اساس مهدی کیانی 6 ماه با محرومیت مواجه شد که 2 ماه آن به صورت قطعی و 4 ماه هم به صورت تعلیقی است. همچنین  عارف آغاسی دیگر بازیکن سرشناس تراکتور هم به مدت 2 ماه با محرومیت تعلیقی مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

هرچند شوخی یا جدی در هر حالت حرکت کیانی و آغاسی قابل توجیه نیست اما ظاهرا حکمی که کمیته اخلاق صادر کرده با حکم های قبلی که برای بازیکنان خاطی داشته همخوانی ندارد. 

,

این اولین باری نیست که درگیری بین بازیکنان شکل می گیرد. اتفاقات زیادی به خصوص برای بازیکنان تیم های پایتخت نشین از شکستن شیشه و بوکس در وسط زمین تا شوخی های جنسی رخ داده ولی هیچگاه چنین حکمی صادر نشده است.

,

در دقایق پایانی دربی 80 پایتخت که بیشترین بیننده تلوزیونی را در داخل و خارج کشور دارد درگیری بین سوشا مکانی و حنیف عمران زاده صورت گرفت که به نوعی حیثیت فوتبال ایران را زیر سوال برد. 

,

, ,

عمران زاده و مکانی جلو دیدگان 100 هزار تماشاگر در آزادی و میلیون ها بیننده تلویزیونی با مشت به جان هم افتادند اما در نهایت بعد از چند هفته رایی که صادر شد تنها 3 جلسه محرومیت برای هر یک و پرداخت 2 میلیون تومان بود.

,

این اتفاق که بازتاب گسترده ای هم در شبکه های ورزشی جهانی داشت حواشی زیادی ایجاد و هواداران دو تیم را هم تحریک کرد تا درگیری ها به روی سکو ها هم کشیده شود.

,

, ,

اتفاق دیگری که در اذهان فوتبال دوستان و یا هموطنانمان مانده، درگیری دو بازیکن ملی پوش کشورمان در خلال بازی های جام ملتهای آسیا بود. دیداری که در میانه های آن و مقابل تماشاگران و دوربینهای تلویزیونی رحمان رضایی و علی بداوی کتک کاری مفصلی وسط میدان به راه انداختند که تبدیل به سوژه ورزشی نویسان جهان در آن برهه شد اما در نهایت با ریش سفیدی و پا در میانی قضیه فیصله یافت و محرومیتی در کار نبود.

,

, ,

اما شاید اوج تمامی اتفاقات و حواشی فوتبال ایران در این چند سال، گذشته از تمامی مفاسد اخلاقی پیدا و پنهان و یا همکاری بعضی بازیکنان با باندهای مشکوک و ...، ماجرای خوشحالی بعد از گل بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه سردار جنگل بود که باید سرآمد همه این اتفاقات دانست.

,

اتفاقات انضباطی عجیب و نامتعارف در فوتبال ایران کم رخ نداده اما اتفاقی که در حلقه شادی بازیکنان پرسپولیس رخ داده یقینا یک مورد خاص و نایاب محسوب می‌شود. درجریان بازی پرسپولیس و داماش و بعد از گل اول سرخ‌ها دوربین‌های تلویزیونی و عکاسان حاضر در ورزشگاه صحنه‌ای را شکار کردند که محمد نصرتی و شیث رضایی در متن آن قرار داشتند. بعد از به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس، این دو بازیکن در حین شادی و مقابل چشم بینندگان تلویزیونی و تماشاگران حاضر در ورزشگاه حرکت ناشایستی را انجام دادند که در گل دوم هم به صورت دیگر تکرار شد.

,

, ,

این اتفاق چنان غیر متعارف بود که سایتهای خارجی به آن پرداختندسایت خارجی گدر در این باره نوشت: اقدامات خلاف در فوتبال بار دیگر خبر ساز شد. در آمریکا، "چک زدن به پشت یک دیگر توسط ورزشکاران مرسوم است، اما دیگر نه اینطور جنسی!"

,

این اقدام شنیع دو بازیکن پرسپولیس مقابل میلیونها بیننده تنها 4 ماه برای هر کدام محرومیت در پی داشت و ما بقی محرومیت ها به خاطر افکار عمومی بود. که البته بخشی از این محرومیت هم بعدا با نظر کمیته استیناف با بخشش همراه شد.

,

به نظر با توجه به اتفاقاتی که در تاریخ فوتبال ایران رخ داده و آرای صادر شده، محرومیت کیانی برای یک شوخی در رختکن بیش از اندازه سنگین به نظر می رسد. این خنده دار است که محرومیت برای شوخی داخل رختکن از محرومیتی که برای حرکت جنسی که وسط زمین انجام شد و مشت اندازی مقابل میلیون ها نفر و تحریک هواداران بیشتر باشد. باید دید فدراسیون فوتبال چه توجیهی مقابل این بی عدالتی خود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه