اخبار داغ

مدیر زراعت جهادکشاورزی قزوین:

120 هزارتن چغندرقند از مزارع استان برداشت می‌شود

120 هزارتن چغندرقند از مزارع استان برداشت می‌شود
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 120 هزار تن چغندر قند از مزارع استان برداشت و تحویل کارخانه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد خوش اخلاق در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: برداشت محصول چغندر قند از سطح سه هزار و 84 هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری  بیش از  120 هزار تن چغندر قند از مزارع استان برداشت و تحویل کارخانه شود.

,

مدیر زراعت جهادکشاورزی قزوین اذعان کرد: بر اساس اعلام بخش مدیریت کشاورزی کارخانه قند قزوین ؛ تحویل چغندر قند از زارعین استان از تاریخ 21 مهر ماه سالجاری آغاز شده و روزانه بین 150 تا 200 کامیون محصول چغندر قند قابل خریداری است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به  اینکه روزانه حدود 70 کامیون از محصول چغندر کاران استان خریداری می‌شود برنامه ریزی شده که حداکثر زیر 24 ساعت زمان تحویل باشد.

,

به گفته این مسئول در هر شبانه روز حدود 60 کامیون چغندر قند از سایر استانهای کشور تحویل  کارخانه قند می‌شود.

,

خوش اخلاق زمان تحویل چغندر قند  زارعین را  8 صبح تا 8 شب برای  تحویل محصول چغندر کاران استان قزوین و  8 شب تا 8 صبح را برای  سایر استان‌ها ذکر کرد.

,

به گفته وی با توجه به درجه حرارت موجود از ابتدای آبان ماه میزان خرید این محصول افزایش می یابد و چغندر قند تولیدی بصورت سیلویی در کارخانه ذخیره می‌شود و روزانه حدود 2 هزار تن چغندر قند بصورت سیلویی ذخیره سازی خواهد شد.

,

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: متاسفانه در سال زراعی جاری برخی از زارعین عقد قرارداد با کارخانه قند نداشتند که با ورود محصول به کارخانه عملا نوبت دهی دچار مشکل  شده  که از زارعین چغندر کار استان درخواست می‌شود، بر اساس نوبت منعقده و بر طبق  قرارداد نسبت به تحویل محصول خود اقدام کنند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به کشت زمستانه چغندرقند در برخی از استان‌ها عملا محصول تولیدی بلاتکلیف مانده که توسط واسطه‌ها و دلالان خریداری شده است و با ورود حجم زیاد محصول عملا برنامه ریزی استان برای خرید این محصول را تحت الشعاع قرار داده است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه