اخبار داغ

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

تاجر حرفه‌ای و فعال صنایع دستی در استان زنجان وجود ندارد/ صادرات قمه و شمشیر از گمرک آسان می‌شود

تاجر حرفه‌ای و فعال صنایع دستی در استان زنجان وجود ندارد/ صادرات قمه و شمشیر از گمرک آسان می‌شود
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان از تسهیل روند صادرات قمه و شمشیرهای زینتی خبر‌داد و گفت: مصوبه‌ای در هیئت وزیران با رفع ستاره‌دار بودن صادرات قمه و شمشیرهای زینتی مطرح بوده و با رفع ستاره دار بودن، صادرات آنها از گمرک آسان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود علی‌محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عدم وجود تاجر فعال صنایع دستی در استان زنجان اظهار کرد: تاجر شناسنامه دار حرفه‌ای و فعال صنایع دستی در استان زنجان وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به نبود تاجر حرفه‌ای در زمینه صادرات صنایع دستی بیان کرد: با توجه به اینکه صادر کنندگان تمایلی به ورود صادرات محصولات صنایع دستی ندارند و بخاطر همین موضوع خود تولید کنندگان به بحث صادرات وارد می‌شوند.

,

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: تولید خودکنندگان به ناچار اقدام به صادرات می‌کنند ولی به دلیل نداشتن تجربه و ناکافی بودن تجربه در بحث صادرات موفق نیستند.

,

وی با اشاره به اینکه صادرات قمه و شمشیر از گمرک استان زنجان نیاز به مجوز قانونی از وزارت دفاع دارد افزود: صادر کنندگان زیاد برای گرفتن این مجور و صادرات در این زمینه تمایل ندارند.

,

‌علی‌محمدی افزود: مصوبه‌ای در هیئت وزیران مطرح است که بحث ستاره دار بودن صادرات قمه، قداره و شمشیر زینتی از گمرک برداشته شود.

,

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در دست بررسی بوده و در مراحل پایانی تایید قرار دارد.

,

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان افزود: اگر بحث ستاره بودن صادرات این محصولات برداشته شود دیگر صادرکنندگان نیازی به اخذ مجوز از وزارت دفاع ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه