اخبار داغ

استاد اخلاق حوزه:

دین برنامه جامع مبارزه با هوای نفس است

دین برنامه جامع مبارزه با هوای نفس است
جلسه اخلاق با حضور حجت الاسلام محمدباقرحسینی، استاد حوزه با موضوع تهذیب نفس در مدرسه فاطمه الزهرا (س) ویلاشهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ استاد حوزه علمیه در جلسه ای با موضوع تهذیب نفس در مدرسه فاطمه الزهرا (س) ویلاشهر با طرح این مسئله که انسان ها با علم به بد بودن عملی باز هم مرتکب آن می شوند، مشکل را در عدم مبارزه با هوای نفس دانست و گفت: فعالان در عرصه فرهنگی تنها به دنبال بیان خوب و بد امور هستند و با این روش راه به جایی نخواهند برد زیرا حلقه مفقوده کار در عدم توجه به این امر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

حجت الاسلام محمدباقرحسینی با اشاره به آیه” انُّ النفس لاماره بالسوء” تاکید فراوان بر دشمنی نفس اماره را نشانه اهمیت موضوع بیان، و تصریح کرد: پرورش نفس و بها دادن زیاد به آن موجب می شود انسان نتواند به دانسته های خود عمل نماید.

,

وی مشکل جامعه در زمینه امر به معروف و عدم رشد اخلاقی در حوزه ها را به همین مسئله مربوط دانست و افزود: بدون این که به افراد یاد داده شود چگونه با هوای نفس خود مبارزه نمایند از آن ها ترک عملی را انتظار داریم.

,

استاد حوزه با بیان سخن امیرالمومنین (ع)که «نظام الدین مخالفه الهواء»، کار خوب را کاری دانست که در آن مبارزه با هوای نفس شود و تصریح کرد: قبل از بحث از مبارزه با هوای نفس باید از بحث رنج سخن گفت و مسئله رنج را برای مردم روشن ساخت.

,

حجت الاسلام حسینی در پایان با بیان اینکه دین برنامه جامع مبارزه با هوای نفس است؛ شناخت نفس و اهمیت مبارزه با آن را نیازمند بحث در جلسات زیاد دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه