اخبار داغ

در دومین جلسه ستاد اربعین نطنز مطرح شد؛

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در موکب های اربعین/ ۵۸ موکب از استان اصفهان در کربلای معلی برپا می شود

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در موکب های اربعین/ ۵۸ موکب از استان اصفهان در کربلای معلی برپا می شود
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و دینی دشمن در این همایش تاکید و بیان کرد: ترویج و اشاعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع، تبیین سبک و سیره زندگانی ائمه‌(ع) از مهم ترین اقدام های فرهنگی است که باید در این همایش بزرگ اربعین انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛دومین جلسه ستاد اربعین شهرستان نطنزامروز با حضور مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، مسئولان موکب های شهرستان و مسئولان کمیته های ستاد اربعین در محل فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز؛,

حضور چهار موکب از شهرستان نطنز در کربلای معلی

, حضور چهار موکب از شهرستان نطنز در کربلای معلی, حضور چهار موکب از شهرستان نطنز در کربلای معلی,

فرماندار شهرستان نطنز در این مراسم اظهار کرد: همایش اربعین حسینی امروز به یک حرکتی ارزشمند تبدیل شده و مشتاقان زیادی پیدا کرده است و هر سال این مراسم عظیم نسبت به سال های قبل با شکوه تر برگزار می شود.

,

یوسف حسنی با بیان این که این همایش، نمایش اقتدار دنیای اسلام در برابر ظلم و کفر است، افزود: دشمنان اسلام از هر موقعیتی برای جدایی بین مسلمانان و ضربه زدن به وحدت برای تصاحب منافع نامشروع خود استفاده می کنند و امروزه نیز این همایش عظیم توانسته است نمایش اقتدار و اتحاد مسلمانان را در اوج حفظ کند.

,

وی با تاکید بر این که هرساله بر یاری کنندگان دین خدا و مدافعان مکتب عاشورا افزوده می شود، گفت: جمهوری اسلامی این سال ها درس های امام حسین (ع) در قیام عاشورا را الگوی خود در مبارزه با ظلم و جور قرار داده و با ایستادگی و مقاومت توانسته است به پیروزی های چشمگیری در برابر سپاه کفر دست یابد.

,

فرماندار شهرستان نطنز با اشاره به فعالیت های موکب های شهرستان در کربلای معلی و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، بیان کرد: امسال نیز به مانند سال گذشته چهار موکب حسینیه مرکز شهر نطنز، حسینیه مرکز شهر بادرود، موکب روتای ده آباد و موکب روستای اریسمان در کربلا حضور خواهند داشت.

,

وی اضافه کرد: امسال طبق دستورالعمل استانی و کشوری ستاد اربعین در شهرستان تشکیل شده است و به خاطر عظمت همایش عظیم پیاده روی اربعین و لزوم کمک های مادی و معنوی به موکب های شهرستان در کربلا، شش کمیته نیز در زیر مجموعه این ستاد تشکیل شده است تا اقدام ها لازم در این حوزه به خوبی صورت گیرد.

,

حسنی خاطر نشان کرد: کمیته امنیتی و انتظامی با محوریت نیروی انتظامی، کمیته اعزام زائرین با محوریت ناحیه مقاومت بسیج سپاه نطنز، کمیته فرهنگی و اطلاع‌ رسانی با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته بهداشت، درمان و امداد با محوریت جمعیت هلال‌احمر، کمیته جلب مشارکت‌ های مردمی با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمیته هماهنگی و نظارت بر حسن انجام کار با محوریت فرمانداری برای ستاد اربعین در شهرستان نطنز تشکیل شده و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

,

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در موکب های اربعین
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان اظهار کرد: از زمان صدور دستورالعمل تشکیل ستادهای اربعین در شهرستان ها توسط استان و مقام های کشوری، تاکنون در بیش از ۲۰ فرمانداری در شهرستان های استان نشست های ستاد اربعین برگزار و تصمیم های مختلف برای رفع نقایص در کمک به خدمات رسانی به زائران گرفته شده است.

, ضرورت انجام کارهای فرهنگی در موکب های اربعین, ضرورت انجام کارهای فرهنگی در موکب های اربعین,
,

حجت الاسلام محمود فقیهی افزود: اعزام زائران امسال قانون مند و با برنامه ریزی منطقی و درست تر صورت می گیرد و ستاد اربعین برای کاستن از برخی مشکلات و به خصوص مشکل برقراری روابط و ارتباط با طرف مقابل، از روحانیون مسلط به زبان های خارجی استفاده می کند.

,

وی تصریح کرد: بدون شک همایش پیاده روی زائران اربعین حسینی یکی از بی نظیر ترین و بزرگترین مانور در جهان اسلام است چرا که هر کس و با هر آیینی تلاش می کند تا خود را به این مراسم چند میلیونی برساند و در پررنگ جلوه دادن آن سهیم باشد.

,

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و دینی دشمن در این همایش تاکید و بیان کرد: ترویج و اشاعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع، تبیین سبک و سیره زندگانی ائمه‌ معصومین (ع) و به خصوص سبک و سیره زندگی و مبارزاتی حضرت امام حسین (ع) از مهم ترین اقدام های فرهنگی است که باید در این همایش بزرگ جمعیتی انجام شود.

,

وی از مسئولان و به خصوص دست اندرکاران موکب ها در کربلا خواست تا با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن و کاهش نقاط ضعف در امر خدمت رسانی، احتمال هرگونه سوء استفاده دشمنان از این حرکت عظیم را از بین ببرند.

,

حجت الاسلام فقیهی خاطر نشان کرد: مسئولان موکب‌ ها باید تا سه روز بعد از اربعین حسینی خدمت رسانی به زائران را ادامه دهند و در کناربرنامه‌ های پذیرایی و ضیافتی، زائران را با آداب و اخلاق زیارت، نحوه برخورد با زائران و مجاوران از کشورهای دیگر، نحوه به جا آوردن فریضه‌ی امر به معروف و نهی منکر و غیره آشنا کنند.

,

برپایی ۵۸ موکب از استان اصفهان در کربلای معلی

, برپایی ۵۸ موکب از استان اصفهان در کربلای معلی, برپایی ۵۸ موکب از استان اصفهان در کربلای معلی,

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: بر اساس تقسیم بندی استانی زائران استان‌ های اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد، سمنان، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی از مرز چزابه تردد خواهند کرد.

,

محمد رضا قنبری افزود: این برنامه ریزی های استانی به خاطر جلوگیری از ازدحام بیش از حد در یک مرز صورت گرفته است  و تمامی زائران اربعین حسینی باید از مرزهای تعیین شده استفاده کنند.

,

وی از صدور مجوز برپایی ۵۸ موکب استان اصفهان در ایام اربعین در کربلای معلی خبر داد و بیان کرد: ستاد اربعین استان اصفهان می تواند در ایام پیاده روی، روزانه به ۱۴ هزار نفر در مرز چزابه سرویس دهی کند.

,

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: در مرز چزابه تمامی امکانات رفاهی از قبیل اختصاص ۹۵ هکتار برای پارکینگ دارای دوربین‌ های مجهز، سرویس‌ های بهداشتی و غیره برای زائران تعبیه شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: زائران استان اصفهان که قصد تشرف به عتبات را دارند نباید تحت هیچ شرایطی به مرز مهران بروند، شرایط خروج مرز مهران محدود و سهمیه بندی شده است و به زائران استان اصفهان اجازه خروج از مرز مهران را نخواهند داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه