اخبار داغ

صرفأ جهت اطلاع؛

زیرساخت‌های مخابراتی این روستاهمراه تکنولوژی رشد نکرد/ندای وصل شدن اینترنت «چاه بید» وعده ای که هیچ گاه عملی نشد

زیرساخت‌های مخابراتی این روستاهمراه تکنولوژی رشد نکرد/ندای وصل شدن اینترنت «چاه بید» وعده ای که هیچ گاه عملی نشد
برخی از روستاهای پرجمعیت در شهرستان رودبارجنوب از نبوداینترنت گلایه دارند، در صورتی که دولت یکی از بزرگترین افتخاراتش را اینترنت دار شدن روستاها می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازرودبار ما، در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که اینترنت و استفاده از آن جزء لاینفک زندگی ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

هر صبحی که بیدار می‌شویم، تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده و تلاش‌های ویژه‌ای برای ایجاد فناوری‌های نوین در راه است که اغلب این فناوری‌ها با استفاده از سیستم‌های ارتباطی کار می‌کنند.

,

یکی از نیازهای استفاده از فناوری‌های نوین، برخورداری از سیستم‌های ارتباطی از جمله تلفن، اینترنت، تلفن همراه و اینترنت تلفن همراه و . . . است که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌عنوان یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه محسوب می‌شود.

,

چه بسا که افراد زیادی با استفاده صحیح از اینترنت برای خود منبع درآمدی به وجود آورده اند و تلفن همراه و اینترنت دراین دوره یکی از ملزومات و واجباتی است که همه دارند.

,

اما در این عصر که عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات است روستاهایی در بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب با جمعیت بالا وجود دارد که مردمانش از نعمت اینترنت بی بهره اند.

,

ندای وصل شدن اینترنت «چاه بید» وعده ای که هیچ گاه عملی نشد

, ندای وصل شدن اینترنت «چاه بید» وعده ای که هیچ گاه عملی نشد,

سابقی ، یکی از فعالان فضای مجازی ساکن روستای چاهبید، در گفتگو با خبرنگار رودبار ما، از نبود اینترنت در این روستا گلایه مند بود و اظهار داشت: روستای چاه بید در 20کیلومتری بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب در استان کرمان واقع شده است.

,

وی افزود: روستای چاه بید که بیش از هزار وسیصد نفر جمعیت دارد، آنتن دهی تلفن همراه در این روستاها با اختلال مواجه است.

,

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/09/4/698361.jpg?ts=1431984381705

, http://media.mehrnews.com/d/2014/11/09/4/698361.jpg?ts=1431984381705,

سابقی عنوان کرد: علاوه بر مشکل آنتن دهی، اینترنت تلفن همراه نیز در این روستا وجود ندارد  و اهالی این روستا برای انجام کارهای اینترنتی باید مسافت 20کیلومتری تا مرکز بخش جازموریان را طی کنند و کارهای اینترنتی از جمله ثبت نام و نوبت گیری کارت ملی،ثبت نام سهام عدالت، دانشگاه، سوخت موتورهای گازوئیلی و ....را انجام دهیم.

,

این شهروند جازموریانی با بیان اینکه در این دوره درصد زیادی از کارها و امورات مردم به ویژه جوانها از طریق تلفن همراه و اینترنت می‌گذرد، عنوان کرد: برای رفع مشکل چندین بار به همه مسئولین شهرستان رودبارجنوب و جازموریان  نامه نوشتیم و حتی به شرکت ایرانسل هم چندین بار زنگ زدیم اما پاسخ درستی دریافت نکرده ایم.

,

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/11/4/1690432.jpg?ts=1431984381705

, http://media.mehrnews.com/d/2015/05/11/4/1690432.jpg?ts=1431984381705,

وی در پایان افزود: دکل ایرانسل 3G  که شرکت مخابرات وصل کرده است روستاهای اطراف  کویر جازموریان را تحت پوشش دارد که هیچ بشری هم درآنجا نیست کاش همین را  سروسامانی می دادند تا روستای مارا هم پوشش بدهد.

,

زیرساخت‌های مخابراتی این روستاهمراه تکنولوژی رشد نکرد

, زیرساخت‌های مخابراتی این روستاهمراه تکنولوژی رشد نکرد,

یکی دیگر از دیگر از ساکنان روستای چاه بید گفت: با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری و کاربرد اجتناب ناپذیر آن در امور روزمره زندگی بدیهی است زیر ساخت ها و تکنولوژی های مربوطه نیز در راستای استفاده بهینه بروز رسانی شوند، حال با گذشت چندین سال از ظهور نسلهای سوم و چهارم اینترنت موبایلی، در کشور متاسفانه چاه بید از این تکنولوژی بی بهره است.

,

وی اظهار کرد: سیم کارت های G4و G3 در چاه بید خدمات نمی دهد و فقط آن هم به زور G2  است در صورتیکه روستاهای اطراف از خدمات این سیم کارتها بهره مند هستند.

,

بالاخره روزی خواهد شد که طنین صدای زنگ همراه اول، به چاه بیدیها ندای وصل تکنولوژی و انتن دهی تلفن‌های همراه راخواهد داد.
تا از این به بعد به قول معروف ” هیچ کس تنها نماند” …

,
,

در قرنی که به قرن ارتباطات مشهور است و مسوولان اینترنت دار شدن روستاها را از افتخارات خود دانسته و همه جا از آن یاد می‌کنند بهتر است که به این‌گونه مشکلات آنتن دهی تلفن همراه و عدم برقراری اینترنت در روستاهایی با جمعیت بالا توجه بیشتری شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه