اخبار داغ

ظریف:

سیاستهای دولت ترامپ در جهان منزوی است/ اگر فداکاریهای ایران و مدافعان حرم نبود الان در دمشق و بغداد و اربیل داعش را مستقر داشتیم

سیاستهای دولت ترامپ در جهان منزوی است/ اگر فداکاریهای ایران و مدافعان حرم نبود الان در دمشق و بغداد و اربیل داعش را مستقر داشتیم
ظریف سیاستهای دولت ترامپ در جهان را منزوی خواند و گفت: آنکه در منطقه باعث آرامش و ثبات و مبارزه با تروریسم است، ایران است و اگر فداکاریهای ایران بخصوص فداکاریهای مدافعان حرم نبود ما الان در دمشق، بغداد و اربیل دولت داعش را مستقر داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امشب یکشنبه در بدو ورود به پرتوریا در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی با الجبیر که گفته ما تحریمهای جدیدی علیه ایران اعمال می کنیم به نحوی که ایران نتواند ثبات منطقه را به هم بریزد و همچنین اظهارات ترامپ در توییت خود در پاسخ به سوال فاکس نیوز خطاب به متحدانش که گفته برای تحت فشار قرار دادن ایران به همکاری آنها نیازی ندارد، گفت:آنچه که واضح است این است که سیاستهای دولت ترامپ در جهان منزوی است و امروز در همه جای دنیا می بینیم که حتی نزدیکترین متحدان آمریکا در برابر سیاستهای ضد برجامی آمریکا و تلاش آقای ترامپ برای تداوم بدعهدی که از ابتدای دولت ایشان تشدید شده در واقع در مقابل آمریکا ایستادند و موضع گیری علنی کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره سفر تیلرسون به منطقه نیز عنوان کرد: متاسفانه آمریکایی ها نمی خواهند بعد از سالها اشتباه دیدگاه خودشان را اصلاح کنند که آنکه در منطقه باعث ثبات و آرامش و مبارزه با تروریسم است، ایران است. اگر فداکاریهای جمهوری اسلامی ایران بخصوص فداکاریهای مدافعان حرم نبود ما الان در دمشق، بغداد و اربیل دولت داعش را مستقر داشتیم.

,

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: لذا مقاومت مردم سوریه، عراق و مردم شریف کردستان عراق در برابر داعش با کمک ایران عامل ثبات این منطقه و عامل مبارزه با تروریسم بوده اند. متاسفانه متحدان آمریکا که برای چپاول دلارهای نفتی آنها این خوش خدمتی و خوش رقصی ها را برای آنها انجام می دهند عامل بی ثباتی و بحران در منطقه بودند و هر روز که می گذرد بیشتر مردم آمریکا و مردم دنیا متوجه می شوند که خسارت عمده ای از این نوع نگرش غلط آمریکا به خود ایالات متحده رسیده و هر چه زودتر آمریکا این دیدگاه غلط خود را اصلاح کند و از راه غلطی که مخصوصا در چند ماه گذشته با شدت دنبال می کند، برگردد، راه غلطی که سرپوش گذاشته و حتی به کشتار کودکان و سالخوردگان در یمن کمک می کند، آمریکا سریعتر می تواند این خساراتی که در منطقه هر روز در حال افزایش است و به ایالات متحده بیش از هر کس دیگری خسارت وارد می کند را جبران کند.
وی درباره عضویت ایران در گروه بریکس با بیان اینکه بحث عضویت ایران در بریکس مطرح نیست، گفت: ما خواهان همکاری گسترده با گروه بریکس هستیم ما به بریکس بعنوان یک گروه موثر در بین کشورهای در حال توسعه و بعنوان یکی از اقتصادهای نوظهور نگاه می کنیم.

,
,

ظریف افزود: امیدواریم زمینه برای همکاری هر چه بیشتر با گروه بریکس فراهم شود. آفریقای جنوبی همواره علاقه مند بوده که با ایران بعنوان یک کشور مهم در حال توسعه همکاریهای گسترده ای چه در قالب بریکس و چه بصورت دوجانبه داشته باشد.  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه