اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت :

معرفی ۹ شکارچی به دادگاه

معرفی ۹ شکارچی به دادگاه
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با اشاره به معرفی ۹ شکارچی غیرمجاز به مراجع قضایی دراین شهرستان، گفت: متخلف تخریب کننده محیط زیست در شفت به ۱۰ ساعت کار در حوزه محیط زیست محکوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا زمانی با اشاره به صدور حکم ۱۰ساعت کار زیست محیطی برای برداشت کننده غیرمجاز شن و ماسه در این شهرستان، گفت: ۹شکارچی غیرمجاز نیز به دادگاه معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی در این باره با بیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط زیست شفت طی گشت زنی و پایش زیستگاه های شهرستان موفق به شناسایی ۹ شکارچی متخلف شدند، افزود: از این متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری اعم از دو قبضه دارای مجوز حمل و دو قبضه اسلحه قاچاق و همچنین دو رشته دوام هکش نماویژه صید مرغابی کشف و ضبط شد.

,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: همچنین از این افراد دو قطعه مرغابی و چهار دستگاه ماشین کمپرسی و یک تراکتور که برای برداشت غیرمجاز شن و ماسه استفاده می شود کشف و ضبط شد.

,

زمانی در ادامه به صدور حکم قضایی برای یک متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در شهرستان شفت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بعداز پیگیری و مکاتبات انجام شده با مراجع قضایی شهرستان، حکم این متخلف صادر شد.

,

وی با بیان اینکه از دادگاه محترم درخواست شده بود که از احکام جایگزین با عنوان« احکام سبز »برای برخی از جرائم محیط زیستی استفاده شود، تصریح کرد: در همین راستا برای این متخلف حکم انجام ۱۰ ساعت کار زیست محیطی صادر شده است.

,

به گفته این مسئول عبارت احکام سبز قضایی احکامی است که بنابر قانون مجازات اسلامی به عنوان احکام جایگزین حبس بکار رفته می شود و به استناد ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی افراد مرتکب به جرائم عمدی به جای حبس به مجازات جایگزین حبس محکوم می شوند.

,

مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه