اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شازند:

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شازند زیر کشت پاییزه قرار گرفت

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شازند زیر کشت پاییزه قرار گرفت
مدیر جهاد کشاورزی شازند گفت: ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت پاییزه گندم دیم، 4 هزار هکتار تحت پوشش کشت پاییزه گندم آبی و حدود 3 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش جو قرار گرفته اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر کریمی مدیر جهاد کشاورزی شازند در گفتگو با خبرنگار شازند ما در خصوص کشت پاییزه گفت: کشت پاییزه معمولا در شهرستان شازند از 20 مهرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,
 
,

 


وی افزود: این کشت معمولا شامل محصولات گندم، جو و دانه روغنی کلزا است که تا کنون از 18 هزار هکتار از اراضی شهرستان که به کشت گندم دیم اختصاص دارد، حدود 15 هزار هکتار از اراضی زیر کشت پاییزه گندم دیم رفته و از 8 هزار هکتار اراضی گندم آبی نیز حدود 4 هزار هکتار تحت پوشش کشت پاییزه قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شازند  اضافه کرد: در صورتی که سال زراعی پرآب و مناسبی را در پیش داشته باشیم پیش بینی می شود در هر هکتار بین 4 تا 4.5 هکتار برداشت انجام شود.

کریمی یادآور شد: در خصوص محصول جو نیز در شهرستان بین 4 هزار تا 4 هزار و 500 هکتار از اراضی مربوط به کشت جو بوده که تا کنون حدود 3 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش جو قرار گرفته اند .
,

, ,

 

,
,
,
,
,
,
 
,

 


وی تصریح کرد: بیشتر بذر مربوط به کشت پاییزه از طریق تعاونی ها تامین می شود و از نوع اصلاح شده است و بخشی از بذر نیز به صورت خود مصرفی است که کشاورزان می توانند به مراکزی که جهت اصلاح بذر وجود دارد مراجعه کرده و نسبت به اصلاح بذر اقدام نمایند.
,

, ,

 

,
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی شازند در خصوص کشت کلزا نیز گفت: سال گذشته 200 هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش کلزا قرار گرفت که به دلیل سرمازدگی که پیش آمد تنها 50 هکتار از اراضی برداشت انجام شد و به همین خاطر امسال 80 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفته است.
,
 
,

کریمی در بیان توصیه ای به کشاورزان عنوان کرد: بهتر است کشاورزان از بذور اصلاح شده استفاده کنند و حتما بذر را سمپاشی کرده و از بذوری که سن زدگی ندارند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته به دلیل بروز سرمازدگی 35 هزار تن تولید گندم در شهرستان صورت گرفت خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در صورت وجود سال زراعی مناسب تا 60 هزار تن گندم در سال آینده تولید گندم در شهرستان شازند انجام شود.
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه