اخبار داغ

گلایه های مردمی و درخواست رعایت حقوق شهروندیشان؛

چندشنبه بازارهایی که سر و سامان ندارد/اینجا برای حرف مردم، تره هم خورد نمی کنند!

چندشنبه بازارهایی که سر و سامان ندارد/اینجا برای حرف مردم، تره هم خورد نمی کنند!
جانمایی نه چندان مناسب یک شنبه بازار و سه شنبه بازار تویسرکان، هم صدای خریداران را درآورده و هم صدای فروشندگان را.این روزها هم سیخ می سوزد و هم کباب، هم فروشندگان رضایت چندانی از مکان های مورد نظر ندارند و هم خریداران و دیگر اهالی، امید آن که مسئولان امر پاسخگوی مطالبات مردمی باشند و پس از سال ها چاره ای بیاندیشند، رعایت حقوق شهروندی خواسته مردم این دیار است و بس.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ یکی از فلسفه های ایجاد چندشنبه بازارها، رونق دادن به کاسبی دستفروشان و تولیدکنندگان داخلی هر شهرستان است و فلسفه دیگرش دسترسی راحت مردم هر منطقه برای خرید وسایل و کالاهای مورد نیاز و حتی مواد خوراکی مورد نظرشان آن هم به قیمت مناسب.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

اینجا کسی قرار نیست نان کسی را آجر کند و تنها بازخوانی گلایه های مردمی از جانمایی نه چندان مناسب و شاید نامناسب مسئولان فضای شهری برای در اختیار قرار دادن برخی از این فضاها برای پهن کردن بساط فروشندگان است.

,

اما یکشنبه ها و یکشنبه بازارها در  محله سرابی درست به فاصله صفر سانتیمتر از مدرسه مریم سرابی، تابستان که باشد شاید این مشکلات و حرف و حدیث ها هم کمتر، اما با بازگشایی مدارس، شاهد خرید و فروش مردم از جلوبیدرب دبیرستان مریم هستیم و یا سه شنبه بازارها و دانش آموزان دبیرستان حاج غفار رسولی در شهرک قائم هم تا حدودی با این مشکل دست و پنچه نرم می کنند.

,

کم کم که ساعت از هشت صبح می گذرد، بساط فروشندگان هم پهن، یکی ظروف آشپزخانه را می فروشد و دیگری پوشاک آن یکی هم بازارچه کوچک تره بار راه انداخته و صداها هم کم کم اوج می گیرد، بیایید بخرید و ببروید با کمترین قیمت.

,

یکشنبه بازار و سه شنبه بازارهایی که نزدیک مدارس است، امان را بریده اند

, یکشنبه بازار و سه شنبه بازارهایی که نزدیک مدارس است، امان را بریده اند,

, ,

تا اینجایش که مشکلی نیست، بازاری موقتی هر هفته به پا می شود و مردم شاید دسترسی آسانی دارند، می آیند و خرید می کنند و می روند، اما آن سوی ماجرا، همه همه این بازارها در نزدیکی مدرسه آن هم در نزدیکی مدرسه مریم و یا مدرسه حاج غفار رسولی در شهرک قائم.

,

الوندی یکی از اهالی محله سرابی است، او در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: آیا قرار نیست فرزندان ما در این مدرسه درس بخوانند که یک شنبه بازارها به این شکل باید یا به مدرسه وارد شوند و یا از آن خارج شوند، نظم خاصی هم که ندارد و تنها سر و صدا و از مسئولان می خواهیم که چاره ای بیاندیشند.

,

فروشندگان غیربومی و پولی که از تویسرکان خارج می شود

, فروشندگان غیربومی و پولی که از تویسرکان خارج می شود,

, ,

شهروند دیگری هم عنوان کرد: فقط کافی است، بیایید و نگاه کنید و تنها با چند نفراز این کسبه صحبت کنید، متوجه می شوید که تعداد قابل توجهی از آنان، فروشندگان اهل کنگاور، همدان و یا رزن هستند.

,

وی اظهار کرد: ما تصور می کردیم که نمایشگاه های پاییزه به دست فروشوندگان غیربومی می چرخدکه نچرخید، حالا این روزها هم شاهد هستیم که درآمدی به جیب خود مردم شهر از این خرید و فروش های چندشنبه بازارها نمی رود که نمی رود.

,

راه بندان فروشندگان سه شنبه بازار برای تاکسی داران

, راه بندان فروشندگان سه شنبه بازار برای تاکسی داران,

عمده تاکسی داران شهرک قائم که تعدادشان بیش از 25 نفر است هم گلایه مند از پهن شدن بساط دست فروشان درست نزدیک ایستگاه تاکسی هستند.

,

آجر شدن نان کسی را نمی خواهیم/مسئولان چاره ای بیاندیشند

, آجر شدن نان کسی را نمی خواهیم/مسئولان چاره ای بیاندیشند,

, ,

یکی از این تاکسی داران در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: آخر خدا را خوش می آید به این شکل حال و روز ما را در روزهای سه شنبه کساد می کنند، ما که مخالف کارکردن این فروشندگان نیستیم، حرف و تقاضای ما از مسئولان متولی آن است که برای رضای خدا هم شده چاره ای دیگر برای جانمایی این سه شنبه بازار بیاندیشند.

,

وی با بیان اینکه تاکسی داران نمی توانند به درستی دور بزنند و مسافری سوار کنند، اظهار کرد: گاهی شده که برخی از مسافران این خط و یا خود تاکسی داران با فروشندگان بگو مگو می کنند  و حتی صدایشان هم بالا می رود که به طور مثال چرا کمی تاکسی به سمت این دست فروشان کج شده است و یا اینکه مسافرانی هم که می خواهند سوار بر تاکسی شوند، پایشان بر روی زباله های ریخته شده از سوی تعدادی از این دست فروشان می رود و ما می مانیم هزار خواهش و تمنا که ببخشید مجبوریم اینجا پارک کنیم.

,

مقصر ما فروشندگان نیستیم، به ما گفتند اینجا بیایید/باید لقمه نانی برای خانه ببریم

, مقصر ما فروشندگان نیستیم، به ما گفتند اینجا بیایید/باید لقمه نانی برای خانه ببریم,

فروشنده ای هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور با تأکید بر اینکه مقصر ما فروشندگان نیستیم که به این مکان برای فروش کالاهایمان می آییم، ما تقاضا دادیم و مسئولان امر به گفتند در این مکان ها بساطمان را پهن کنیم، ما زن و فرزند نداریم، ما نان شب نمی خواهیم؟! نمی شود که کاری انجام نداد.

,

وی عنوان کرد: اگر به ما بگویند در جایی دیگر بساطمان را پهن کنیم، قربان همین مردم و تاکسی داران هم می شویم و می رویم همان جا، ما هم از این جرو بحث ها و نارضایتی ها خرسند نیستیم.

,

اینجا برای حرف مردم، تره هم خورد نمی کنند!

, اینجا برای حرف مردم، تره هم خورد نمی کنند!,

رستمی، یکی از شهروندان تویسرکانی است، او که برای خرید لوازم پلاستیکی آشپزخانه به این مکان  آمده است گفت: بارها به مسئولان گفته ایم که چارهای بیایندیشند، اما به نظر برای حرف ما قرار نیست تره ای خورد کنند!

,

او ادامه داد: با این وسایل خریداری شده، نمی دانم از بین بساط های پهن شده چگونه عبور کنم، باید حواسم جمع باشد تا نه به وسایل فروشندگان برخورد کنم و نه یکی ازاین تاکسی ها که حدفاصلشان از یکدیگر رعایت نشده!

,

 هم سیخ می سوزد و هم کباب

,  هم سیخ می سوزد و هم کباب,

به گزارش رودآور، جانمایی نه چندان مناسب یک شنبه بازار و سه شنبه بازار تویسرکان، هم صدای خریداران را درآورده و هم صدای فروشندگان را.این روزها هم سیخ می سوزد و هم کباب، هم فروشندگان رضایت چندانی از مکان های مورد نظر ندارند و هم خریداران و دیگر اهالی، امید آن که مسئولان امر پاسخگوی مطالبات مردمی باشند و پس از سال ها چاره ای بیاندیشند، رعایت حقوق شهروندی خواسته مردم این دیار است و بس.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه