اخبار داغ

وزارت علوم در انتظاررای نمایندگان مجلس؛

آیا "دکترغلامی" رای اعتماد خواهد گرفت؟!

آیا "دکترغلامی" رای اعتماد خواهد گرفت؟!
"منصورغلامی" پس از پشت سر گذاشتن کش و قوس های هفته های گذشته،یکشنبه هفته آینده،ضمن ارائه برنامه ها،سوابق و شرح حال خود، برای به دست آوردن کرسی وزراتخانه علوم و تحقیقات و فناوری تلاش خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛به نقل از نافع،بالاخره پس ازاما واگرهای بسیاردر خصوص پیشنهادحسن روحانی، به منظورگزینش  "منصور غلامی"، رییس وقت دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان وزیرعلوم و تحقیقات،صبح دیروز، نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی گزینه پیشنهادی مذکور،تحویل مجلس شورای اسلامی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

به دنبال این نامه،رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبرداد.

,

 

,

حالا "منصورغلامی" پس از پشت سر گذاشتن کش و قوس های هفته های گذشته، باید بتوانند ضمن ارائه برنامه ها،سوابق و شرح حال خود، کرسی وزرات علوم و تحقیقات و فناوری را از آن خود کند.

,

 

,

"منصور غلامی" را بیشتر بشناسیم:

, "منصور غلامی" را بیشتر بشناسیم:, "منصور غلامی" را بیشتر بشناسیم:,

دکتر منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان متولد شد.

,

 

,

وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.

,

 

,

 وی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

,

 

,

 غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

,

 

,

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.

,

 

,

غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار بود و هم‌اکنون نیزرئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

,

 

,

وزارت علوم و تحقیقات در گیر و دار بازی های سیاسی

, وزارت علوم و تحقیقات در گیر و دار بازی های سیاسی, وزارت علوم و تحقیقات در گیر و دار بازی های سیاسی,

به دنبال طرح احتمالات از سوی منابع خبری مبنی برپیشنهاد رییس جمهوردرخصوص واگذاری وزارت علوم به" دکتر غلامی"، حواشی بسیاری از سوی احزاب و گروه های مختلف ایجاد شد تا فضای وزارت علوم نیز از سیاست بازی احزاب خالی نماند.

,

 

,

اصلاح طلبان، با طرح این موضوع که با حضور"غلامی"در وزارت علوم، فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها  تبدیل به فضایی امنیتی خواهد ‌شود سعی کردند ضمن جریان سازی رسانه ای "دکتر غلامی" را از لیست پیشنهادات خارج کنند.

,

 

,

اصلاح طلب هستم

, اصلاح طلب هستم , اصلاح طلب هستم ,

با قوت گرفتن فشارها مبنی بر اصلاح طلب نبودن "منصور غلامی"وی طی گفتگویی به طورصریح اعلام کرد که "اصلاح‌طلب هستم و راه فرجی دانا را ادامه خواهم داد"

,

 

,

اگرچه "غلامی" سعی کرد ضمن ارتباط گیری با رسانه ها مواضع خود را به صرحت اعلام نمایند اما بسیاری از اصلاح طلبان همچنان این انتخاب را بر خلاف خواسته جریان اصلاحات دانستند و بر همین اساس به مخالفت با وی پرداختند.

,

 

,

اصولگرایان و گمانه زنی های متفاوت

, اصولگرایان و گمانه زنی های متفاوت, اصولگرایان و گمانه زنی های متفاوت,

در این میان عده ای از اصول گرایان، معتقد بودند،با وجود اینکه گزینه مورد نظررییس جمهور برای وزارت علوم دارای گرایش اصلاح طلبی است، مخالفت چهره های اصلاح طلب جای تعجب دار،اما آن سوی ماجرا عده دیگری ازاصولگران بر این عقیده بودند که اصلاح طلبان تاکتیک مخالفت را در راستای کاهش میزان مخالفت ها با «غلامی» در پیش گرفته اند.

,

 

,

وزارت علوم در انتظار رای نمایندگان

, وزارت علوم در انتظار رای نمایندگان, وزارت علوم در انتظار رای نمایندگان,

 به هر حال پس از طی یک هفته اما و اگر رسانه هاو تحلیل تحلیل گران، رییس جمهور درواپسین روز از مهر ماه،طی نامه ای "دکتر منصور غلامی"،رییس وقت دانشگاه بوعلی سینا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

,

 

,

در این شرایط،"غلامی"باید یکشنبه هفته آینده با طرح مواضع وبرنامه های خود،رای اعتماد نمایندگان را برای نشستن بر کرسی وزارت کسب نماید.

,

 

,

پیش از این غلامی در خصوص برنامه های خود گفت: «تلاش من این است تا فضای امن، با نشاط وپویایی رابه منظو فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان در چارچوب قوانین ومقررات حاکم بر فضای دانشگاهی فراهم نمایم.

,

 

,

وی همچنین بیان کرده بود که با توجه به نگاه جامع و والای مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان آزاداندیشی،  به دنبال پیاده سازی این مهم در دانشگاهها خواهم بود.

,

 

,

حالا باید دید در یکشنبه هفته آتی، وزارت علوم تا چه اندازه دست خوش بازی های سیاسی احزاب خواهد شد!

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه