اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی تفرش:

بیش از ۵۸ هزار رأس دام سبک و سنگین در تفرش علیه تب برفکی واکسینه شدند

بیش از ۵۸ هزار رأس دام سبک و سنگین در تفرش علیه تب برفکی واکسینه شدند
رئیس دامپزشکی تفرش گفت: ۵۸ هزار و ۵۰۰ رآس دام سبک و سنگین در شهرستان علیه بیماری های واگیر دام واکسینه شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرفلو رئیس دامپزشکی تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش در خصوص اقدامات پیشگیرانه با بیماری‌های واگیردار و انگلی در این شهرستان گفت: براساس جدول زمانبندی شده، طرح‌های مبارزه با بیماری‌ها به شکل رایگان برای دامداران تفرشی انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

شرفلو با بیان این مطلب که در سال ۹۶ کانون تب برفکی در تفرش وجود نداشته است، اظهار کرد: در بهار سال گذشته، تب برفکی در استان مرکزی شیوع پیدا کرد که  در این زمینه ۳ کانون بیماری در شهرستان تفرش شناسایی شد و با انجام اقدامات لازم امسال هیچ گونه بیماری واگیردار عمومی نظیر تب برفکی در شهرستان تفرش دیده نشده است.

,

وی ادامه داد: آنچه که جامعه را نگران کرده است شیوع بیماریهایی نظیر آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تب کریمه کنگو، لمپی اسکین و تب برفکی در میان دام و طیور است که امسال هیچ کانونی از این نوع بیماری‌ها در شهر تفرش وجود نداشته است.

,

رئیس دامپزشکی تفرش افزود: در ۶ ماهه اول امسال، ۷۹ هزار و ۷۰۰ رأس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های مشترک مانند هاری، شاربون و... در تفرش واکسینه شده‌اند.

,

شرفلو با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی، گفت: ۵۸ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان علیه بیماری های واگیر دام واکسینه شده‌اند. همچنین ۴۴ هزار مترمربع از اماکن دامی علیه بیماریهای انگلی و ویروسی ضدعفونی و ۶۰ هزار مترمربع هم سمپاشی شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۴ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک حمام داده شده و برای ۶۰۰ رأس دام سنگین سمپاشی انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه