اخبار داغ

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی اعلام کرد:

خراسان رضوی تنها استان تشکیل دهنده‌ «کمیسیون تخصصی اشتغال زنان» در کشور

خراسان رضوی تنها استان تشکیل دهنده‌ «کمیسیون تخصصی اشتغال زنان» در کشور
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی تنها استانی است که کمیسیون تخصصی اشتغال زنان را در کشور ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشته سلجوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کاشمر بصیر، در خصوص اشتغال بانوان خراسان رضوی، اظهار داشت: بحث توانمندسازی و توان‌افزایی زنان با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی هر منطقه مورد توجه است؛ چراکه نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر، ,

 

,

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: استان ما مزیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه‌ زنان در اختیار دارد و برنامه‌ی ششم توسعه، واقع‌گرایانه و واقع‌بینانه بحث اشتغال زنان و عدالت ترجیحی را مد نظر قرار داده است.

,

 

,

وی افزود: خراسان رضوی تنها استانی است که کمیسیون تخصصی اشتغال زنان را در کشور ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل داده است و خوشبختانه از 21 تیرماه سال جاری که این کمیسیون به ما ابلاغ شده فوق‌العاده مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

,

 

,

سلجوقی بیان داشت: طی 10 جلسه‌ای که تقریبا در دو ماه برگزار کردیم خوشبختانه طرحهای زیادی نزدیک به 700 طرح ارائه شده بود که نزدیک به 600 طرح در کارگروه اشتغال موشکافانه بررسی و  مصوب شده و مابقی طرحها هم منتظر هستیم که در جلسات آتی کارگروه طرح شود و قطعا با حمایت بسیار خوب استاندار به تصویب خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم از 160 هزار تعهد اشتغال استان در سال 1396 حداقل اشتغال 20 هزار نفر را در حوزه زنان محقق کنیم.

,

 

,

وی در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید این 600 طرحی که اشاره کردید در چه موضوعاتی است؟، ابراز کرد: تقریبا در تمامی حوزه‌ها، حوزه آی.تی و فن‌آوری اطلاعات، مشاغل خانگی، پشتیبانی، پرورش آبزیان، شیلات، طیور، دامداری و بویژه حوزه‌ی صنعت، تولید و بنگاههای اقتصادی بزرگ مشارکت زنان ما به صورت جدی است و مطالبه‌گری‌شان را هم پیگیری کردیم و همین مسیر را ادامه می‌دهیم.

,

 

,

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: امیدوارم وقتی بحث اشتغال زنان مطرح می‌شود صرفا ذهن ما به طرحهای خیریه و آن همت عالی معطوف نشود و اکنون که 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگا‌ه‌های ما در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و اخیرا هم یک درصد قابل توجهی در مقطع دکترا را بانوان تشکیل می‌دهند این باور در جامعه‌ ما شکل بگیرد که صرفا در مشاغل خدماتی نیست که زنان می‌توانند اشتغالزایی داشته باشند.

,

 

,

وی ادامه داد: کشوری در حال توسعه هستیم و توسعه از زنان شروع می‌شود و زنان شایستگی توجه مضاعف را دارند؛ چراکه هم خودشان عامل توسعه هستند و هم نیمی دیگر از عوامل توسعه را به عنوان مادر تربیت و به عنوان همسر حمایت می‌کنند.

,

 

,

سلجوقی در پاسخ به این پرسش که آیا به زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال توجه ویژه‌ایی شده؟ پاسخ داد: خوشبختانه سازمان حمایتی ما همگام با شعار امسال که بحث توجه به تولید واشتغال است یعنی هم سازمان بهزیستی و هم کمیته امداد امام(ره) در حوزه زنان سرپرست خانوار ورود بسیار شایسته و جدی داشتند.

,

 

,

وی یادآور شد: به این مهم هم توجه داشته باشیم که الزاما تمام زنان جامعه‌ ما، زنان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی نیستند و دختران و زنان تحصیل‌ کرده، هنرور، هنرمند، صنعت‌گر، تولیدکننده و خلاق هستند که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ای به بانوان خراسان رضوی ارائه کنیم و حلقه واسط خوبی باشیم بین زنان توانمند و زنانی که شایسته‌ی توجه بیشتری در حوزه اشتغال دارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه