اخبار داغ

قدیری ابیانه:

جوانان منتظر دولت نمانند/ بجای کار یابی، ایجاد شغل کنید

جوانان منتظر دولت نمانند/ بجای کار یابی، ایجاد شغل کنید
سفیر سابق ایران در ایتالیا، گفت: درست است که دولت باید بودجه خود را در مسیر تامین اشتغال هدایت کند، اما جوانان نباید منتظر باشند تا دولت به آن ها شغل بدهد بلکه جوانان باید شغل ایجاد کنند نه اینکه شغل پیدا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان بیدار؛ مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، بعد از ظهر دیروز، در دوره نفحات ویژه فعالان فرهنگی استان اصفهان در خصوص فرهنگ اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بعضی ها می گویند ما برای اسلام انقلاب کرده ایم نه برای اقتصاد و این ها کسانی هستند که فکر می کنند انقلاب و اقتصاد ما شکست خورده  است، برای همین می گویند اصلا هدف اقتصاد نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان بیدار,

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: باید نقاط ظعف را شناسایی و آن ها را برطرف کنیم.

,

وی با طرح یک سوال گفت: گاهی سوال هایی شنیده می شود مانند اینکه با در آمد نفت چه شده؟ آیا اگر پول نفت درست خرج می شد مشکلات حل می شد؟

,

قدیری ابیانه ادامه داد: برای ملموس کردن درآمد نفت ایران آن را با درآمد ماهیانه مردم مقایسه می کنیم اینگونه مطرح می کنیم که اگر درآمد نفتی کشور را بخواهند ماهیانه بین افراد تقسیم کنند هر شخص چه میزان دریافت می کند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: درآمد نفتی کشور در سال 91 حدود 61هزار میلیارد تومان بوده یعنی با فرض 75 میلیون نفر جمعیت ایران اگر این مبلغ بین مردم تقسیم بشود، در آمد نفتی ایران در سال 91 به ازای هر نفر ماهیانه 67 هزار تومان بوده است؛ در صورتی که که افراد درآمد نفتی دولت به ازای هر نفر را رقمی نجومی می پندارند.

,

وی تاکید کرد: این تصور اشتباه از درآمد نفتی کشور به همین میزان باعث تصور غلط ناکارآمدی نظام می شود.

,

قدیری ابیانه ادامه داد: به همین میزان تصور مردم از فساد خیلی بالاتر از فساد موجود است مانند این است که خانمی فکر کند حقوق همسرش 60 میلیون تومان است در صورتی که یک میلیون تومان حقوق می گیرد و این تصور اشتباه قطعا شک و مشکلاتی را در زندگی به وجود می آورد.

,

وی در ادامه گفت: با این توقعات اگر خدا هم هرسال کتاب تقسیم بودجه نازل کند باز هم این افراد با تصورات غلط و انتظارهای بالا راضی نمی شوند و مشکلاتشان حل نخواهد شد.

,

این استاد علوم استراتژیک گفت: تا پیش از بررسی درآمد ماهیانه نفتی دولت به ازای هر نفر، در این تفکر بودیم که با این پول ها چه کاری می کنند اما اکنون در ذهن شما این مسئله ایجاد شده که با این پول کم چگونه کشور را اداره می کنند.

,

وی با بیان اینکه چرا روز دانشجو تبدیل به روز انتقاد شده، گفت: چرا شما دانشجویان گزارش نمی دهید که در طول این دوران دانشجویی چه کاری برای پیشرفت کشور انجام داده اید.

,

قدیری ابیانه در ادامه گفت: بعضی معتقدند دولت که پول نفت را می گیرد باید بستر کار تحقیقاتی فارهم کند اما با کدام پول؟ 67 هزار تومان ماهیانه؟

,

وی ادامه داد: می توان گفت دولت برای اداره کشور و مثلا هزینه دانشگاه یک نفر پول نفت چندین نفر را برای همان یک دانشجو خرج کرده است! آیا شما از دوران دانشجویی خود آنقدر استفاده کرده اید که ارزش کپرنشین شدن چند نفر داشته باشد؟ اگر پاسخ خیر است پس اشتباه کرده اید.

,

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: این تصورات اشتباه و توقعات غلط در بیشتر کشور ها وجود دارد و به اشتباه که همه امکانات رفاهی، اشتغال و… را دولت باید تامین کند.

,

این استاد دانشگاه با ذکر یک مثال گفت: در یک آپارتمان ساکنان می دانند که باید پول شارژ بدهند تا مدیر مشکلات را بر طرف کند و کسی نمی گوید هزینه های ساختمان را مدیر ساختمان باید تامین کند اما این انتظار را در سطح بزرگتر از کشور دارند چون ساختمان به عنوان یک سیستم کوچک و در دسترس قابل درک است اما یک کشور به دلیل بزرگی قابل درک نبوده و مسائل و مشکلات آن ملموس نیست.

,

وی با بیان یک مثال گفت: شهرداری تهران طرح عوارض زباله را در دستورکار خود قرار داد اما منتقدان معتقد بودند که هزینه جمع آوری زباله  نباید از مردم گرفت؛ پس باید نفت بفروشیم و زباله جمع کنیم؟

,

قدیری ابیانه خطاب به جوانان گفت: درست است که دولت باید بودجه خود را در مسیر تامین اشتغال هدایت کند اما جوانان نباید منتظر باشند تا دولت به آن ها شغل بدهد.

,

سفیز سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: جوانان باید شغل ایجاد کنند نه اینکه شغل پیدا کنند.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به مثال قبلی خود گفت: همانگونه که آن خانم باید بداند حقوق همسرش یک میلیون است تا شبهه هایش برطرف شود، این تصورات اشتباه نیز در جامعه باید برطرف بشوند.

,

وی تاکید کرد: فعالان فرهنگی باید برای اصلاح این مسئله برنامه ریزی کنند

,

قدیری ابیانه تصریح کرد: خیلی ها فکر می کنند یکی از راه حل های مشکل اشتغال استخدام افراد است در صورتی که استخدام روش حل مشکل افراد بیکار نیست بلکه جوانان باید با مطالعه اقتصاد مقاومتی در مسیر ایجاد شغل وارد شوند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: کشور ژاپن با 50 میلیون نفر جمعیت بیشتر از ایران، 330 هزار کارمند دارد و اما ما در ایران فقط 450 هزار مدیر داریم.

,

وی تصریح کرد: چهار و نیم ملیون باز نشسته داریم و چهار میلیون شاغل در صورتی که در دنیا نسبت این دو عدد شش به یک است.

,

قدیری ابیانه در تشریح بخشی از اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای کار کردن است نه اینکه منتظر باشیم تا به ما امکانات بدهند تا کار کنیم.

,

وی با بیان جمله ای از شهید تهرانی مقدم گفت: فقط انسان های ضعیف در حد امکاناتشان کار می کنند و ما باید امکان آفرینی کنیم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه