اخبار داغ

اولین موزه شهاب سنگ دنیا در نراق راه‌اندازی می‌شود+تصاویر

اولین موزه شهاب سنگ دنیا در نراق راه‌اندازی می‌شود+تصاویر
اولین موزه شهاب سنگ دنیا سال آینده در محل سقوط و برخورد شهاب سنگ آسمانی در شهر نراق از توابع شهرستان دلیجان راه‌اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام دلیجان هم اکنون محل برخورد شهاب سنگ نراق و مکان پیشنهادی جهت احداث موزه در مکان نمازخانه مدرسه خیرساز دخترانه معصومی است که با قول مساعد شهردار و اعضای شورای اسلامی نراق و همکاری مسئولین ذی‌ربط استانی و شهرستانی سال آینده مقدمات افتتاح رسمی موزه به شکل دائمی فراهم خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام دلیجان,

در حال حاضر تعداد ۵۴ سنگ آسمانی ثبت شده جهانی متشکل از ۳۶ قطعه شهاب سنگ، ۱۶قطعه سنگ شیشه ای و یک قطعه سنگ حاوی الماس جمع آوری شده از سراسر جهان توسط پروفسور ایرج عشقی به موزه شهاب سنگ نراق به عنوان اولین موزه شهاب سنگ دنیا تحویل داده شده است.

,

در روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۱۳۵۳، در ساعت ۹:۲۰ دقیقه به وقت تهران، یک سنگ آسمانی به وزن ۳ کلیو و ۲۰۰گرم، و وزن مخصوص ۶۴/۳ از جهت شمال شرقی در نراق سقوط کرد. این نخستین سنگ آسمانی است که سقوط آن در یک منطقه مسکونی گزارش شده است.

,

این سنگ درست بر روی دبیرستان نوساز معصومی نراق سقوط کرد و پس از سوراخ کردن سقف آزمایشگاه دبیرستان با پهنای ۳۰ سانتیمتر در کف آزمایشگاه فرود آمد. به گفته کارشناسان شهاب سنگ نراق پس از جدا شدن از سنگ مادر، در حدود ۱۳.۷ میلیون سال سن تابش کیهانی و سرگردانی در فضا در تاریخ مذکور در شهر نراق فرود آمده است و در نتیجه موجب شهرت جهانی شهر نراق از لحاظ علمی و تاریخی شد.

,

این شهاب سنگ و قطعاتی از آن ابتدا توسط کارگران مشغول به کار در این مدرسه با انگیزه اینکه الماس یا طلای سفید است به خانه برده می شود ولی در نهایت با پیگیری انجمن شهر،  ژاندارمری و شهردار وقت آقای رادفر کشف و مدت کوتاهی در ژاندارمری نراق نگهداری می شود.

,

انتشار خبر سقوط شهاب سنگ، خبرنگاران و دانشمندان مراکز علمی سراسر کشور را  روزانه نراق می‌کند ولی در آن جمع علاقه‌مند دکتر «ایرج عشقی» به نمایندگی از طرف موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران موفق به تحویل سنگ و انتقال به دانشگاه تهران شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه