اخبار داغ

مدیر جهاد کشاوری ایوان:

کشت پاییزه گندم و جو در ایوان آغاز شد

کشت پاییزه گندم و جو در ایوان آغاز شد
مدیر جهاد کشاوری ایوان از آغاز کشت پاییز گندم و جو در شهرستان ایوان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جویزر؛"عباس سرتنگی"؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان؛ در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز کاشت گندم و جو در این شهرستان از آبان ماه خبر داد و گفت: عملیات کاشت گندم و جواز اوایل آبان ماه تا آذر ماه در مزارع کشاورزی شهرستان ایوان ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جویزر؛,

سرتنگی گفت : خوشبختانه شهرستان ایوان از لحاظ مرغوبیت زمین در وضعیت مناسبی قرار دارد و امسال بیش 8هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص پیداکرده است .

,

وی افزود : یکی از سیاست های جهاد کشاورزی شهرستان سوق دادن کشاورزان به سمت و سوی استفاده از بذر اصلاح شده است که خوشبختانه در شهرستان دو مرکز فراوری گندم و یک مرکز فرآوری جو دایر است که تاکنون 300تن بذر گندم و150تن بذر جو در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

,

سرنتگی ادامه داد:خوشبختانه شهرستان ایوان از کارشناسان متبحر در حوزه کشاورزی برخوردار است که امسال نیز در فرآیند کاشت ،داشت و برداشت ،در کنار کشاورزان هستند و مشاوره لازم را به کشتورزان ارایه خواهند داد.

,

سرتنگی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا هر ساله خساراتی به محصولات کشاورزان وارد می شود لذا کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه