اخبار داغ

قم چشم انتظار بازگشت پیکر شهید مدافع حرم که دو بار جانباز شد +تصاویر

قم چشم انتظار بازگشت پیکر شهید مدافع حرم که دو بار جانباز شد +تصاویر
شهید مصطفی نبی لو از قم و دایی شهید مدافع حرم مسعود عسگری به همرزمان شهیدش پیوست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، شهید مصطفی نبی لو از قم و دایی شهید مدافع حرم مسعود عسگری به همرزمان شهیدش پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

این شهید والامقام در لاذقیه سوریه   ر دفاع از حرم اهل بیت(ع) به فیض شهادت نائل آمد ،شهید بزرگوار مصطفی نبی لو متولد سال 1345 و از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس بود که در چهارمین اعزام به سوریه به شهادت رسید.

,

عصر دیروزگروهی از فرماندهان و همرزمان این شهید در سپاه استان قم با حضور در خانه ایشان خبر شهادتش را به خانواده اش اعلام کردند.

,

شهید نبی لو چندین بار در دوران دفاع مقدس دواطلبانه به جبهه اعزام شده بود و در یکی از عملیات ها در سال65 به فیض جانبازی نائل آمدند، شهید نبی لو 10 سال پیش برای سکونت به قم  قم آمد و در کمیته امداد امام خمینی(ره) مشغول به کار شد، از شهید نبی لو دو فرزند دختر به یادگار مانده است، هر دو داماد شهیدمدافع حرم  نبی لو طلبه هستند.

,

رزمنده جانبازی که برای رفتن به سوریه تلاش زیادی کرد

, رزمنده جانبازی که برای رفتن به سوریه تلاش زیادی کرد,

شهید نبی لو با اینکه دین خود را به انقلاب و کشور ادا کرده و در دوران جوانی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و به فیض جانبازی نائل آمده بود  برای اعزام به سوریه تلاش زیادی کرد.

,

 دفه اولی که برای اعزام اقدام کردند به عنوان رزمنده پذیرفته نشد، دوبار درخواست اعزام به عنوان آرپی چی زن داد و اینکه در دوران دفاع مقدس در جبهه آرپی چی زن بود که دوباره موافق نشد، اما این شهید بزرگوار عزمش را جزم کرده بود مجدد اعلام کرد که بیسیم چی هم است و می تواند کمک کند اما موافقت نشد شهید نبی لو هر بار به هر طریقی برای اعزام شدن به سوریه اقدام می کردند اما موافت نمی شد.

,

مجدد اعلام کرد آشپز هستم و می توانم در آشپزخانه خط مقاومت خدمت کنم اما موافقت نشد، در نهایت اعلام کرده بود راننده هم نمی خواهید گفته بودند نه تیر آخر ا از ده بود و گفته بود من راننده لودر هم هستم و گواهینامه هم دارم که اعلام کردند دو راننده لودربرای ساخت خاکریز و سنگر نیاز داریم و اینگونه شد که شهید نبی لو به راه و هدفی  که دعوت شده بود و مشتاق آن بود رسید.

,

دوبار جانبازی دردفاع مقدس و در سوریه

, دوبار جانبازی دردفاع مقدس و در سوریه,

اول اعزام شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو در آخر آذرماه سال 95 بود که در پشت لودر در خط مقدم نشسته بود و سنگر سازی می کرد در یک عملیاتی که داعش بعدها فیلم آن را منتشر کرد و مربوط به امتحان کردن یک سلاح جدید توسط داعش بود از حضور شهید نبی لو در هنگامی که پشت لودر بود و به طرف وی سلاح جدید را شکلیک کرده بودند نیز فیلم تهیه کرده  و منتشر شده بود و در همین عملیات جانباز شد و از ناحیه شکم به شدت مجروح شده که خود شهید به دلیل شرایط اضطراری با چفیه محل زخم را بسته و به پشت خاکریز رفته و توسط امدادگران به پشت خط مقدم اعزام و سپس و به ایران باز گشت.

,

بعد از چند ماه که بهبودی حاصل شد  شهید نبی لو در اوایل سال 96 به سوریه بازگشت دوماه در سوریه حضور داشتند و سپس به ایران بازگشتند و مجدد به سوریه اعزام شد و در چهارمین اعزام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

,

بنا به گفته دوستان و همکاران ، شهید فردی آرام و متینی بود بسیار مهربان و خنده رو که هیچ وقت اخم نمی کرد، کار راه انداز بود ، به نماز اول وقت بسیار مقید بود و در صف اول نماز جماعیت می ایستاد، و دعا خوان بین صلاتین بود و برای شرکت کنندگان در نماز قرآن قرائت می کرد و در جلسات مذهبی مکررا شرکت می کرد.

,

در دنیایی که عده ای به هر بهانه ای دنبال شهرت هستند شهید نبی لو به گفته همکارانش بسیار شهرت گریز بود ، بسیار فرد صادقی بود و علاوه بر اینکه کار عملیاتی اداری را خوب انجام می داد اگر جایی کاری هم به ضررش بود آن را اعلام می کرد و اگر در سیستم اداری کاری جابجایی می شد صادقانه اعلام می کرد که کار من بوده و شجاعانه اشتباه را می پذیرفت.

,

متن زیر را شهید نبی لو قبل از اعزام به عنوان پیام خداحافظی نوشته بود:

,

آنقدر در میزنم این خانه را

,

تا ببینم روی صاحب خانه را

,

سلام علیکم

,

به لطف خداوند باریتعالی مجددا برای آستانبوسی و خدمت عمه سادات و سه ساله اباعبدالله الحسین پذیرفته شدم.

,

لذا از تمامی عزیزان حلالیت می طلبم و دعا گویتان خواهم بود. والعاقبةُ للمتقین.

,

عبد تواب خدا مصطفی نبی لو

,

،پس از تحویل گرفتن پیکر این شهید، روز تشییع و خاکپساری اعلام خواهد شد، بنا بر اخبار رسیده پیکر شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو امشب به کشور باز می گردد.

,

 

,

 

,
,
, ,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه