اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی مطرح کرد:

وجود 5 هزار «حلقه صالحین» در بسیج دانش آموزی خراسان رضوی

وجود 5 هزار «حلقه صالحین» در بسیج دانش آموزی خراسان رضوی
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار «حلقه صالحین» در استان داریم که از این تعداد 180 حلقه، حلقه «ویژه صالحین» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دانش‌آموزان سرنوشت سازان فردای هر کشوری هستند و برای جوامع و دول مختلف این قشر از اجتماع، اهمیت فراوان دارد بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سازمان بسیج مستضعفین، یکی از راهبردی‌ترین اقشار که توانسته تاکنون تأثیر به سزایی در بین نسل نوجوان و جوان داشته باشد، قشر سازمان بسیج دانش‌آموزی است، از این رو با علی اصغر رجبی، مسئول این سازمان در محل تحریریه «صبح توس» به گفت‌وگو پرداختیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

صبح توس: اقدامات شاخص بسیج دانش‌آموزی در سال اخیر چه بوده است؟

, صبح توس: اقدامات شاخص بسیج دانش‌آموزی در سال اخیر چه بوده است؟,

 

,

یکی از اساسی‌ترین اقشار بسیج با توجه به سِبقه و مخاطبین آن بسیج دانش‌آموزی است که عملا دروازه ورود کودکان و نوجوانان به بسیج محسوب و برخلاف بقیه اقشار که فرد با شاکله مشخص وارد بسیج می‌شود، دانش‌آموز در این قشر با ضمیری پاک و بدون شکل بندی کامل به بسیج می‌آیند که این مهم برای قشر بسیج دانش‌آموزی یک فرصت بسیار بزرگ است.

,

 

,

چنانچه نوجوان با فعالیت‌های سازمان جذب بسیج شود به تدریج در همین سازمان نیز پرورش می‌یابد به گونه‌ای که اگر وارد دانشگاه شود و یا سر هر شغل دیگری مشغول شود، به تناسب شغل می‌تواند در بسیج همان قشر عضویت داشه باشد.

,

 

,

با توجه به رویکرد جدید سازمان بسیج که بر اساس صحبت‌های رهبری که می‌فرمایند: «معجزه امام راحل این بود که انقلاب را به جوانان سپرد»، تبیین شده درصددیم از نیروهای جوان به بهترین شکل استفاده کنیم؛ چراکه طبق همین جمله راهبردی، ورود جوانان به عرصه اجتماع و جنگ منجر به پیروزی ما شد.

,

 

,

در بسیج دانش‌آموزی هویت‌بخشی در کنار مسئولیت پذیری به دانش‌آموز آموزش داده می شود تا نوجوان برای پذیرش مسئولیت‌های آتی در زندگی آماده شوند.

,

, , ,

صبح توس: برای هویت دادن و پیاده کردن اهداف بسیج از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

, صبح توس: برای هویت دادن و پیاده کردن اهداف بسیج از چه ابزاری استفاده می‌شود؟,

 

,

برای این مهم دانش‌آموز در دوره‌های مختلف برای کسب مهارت و تجربه اعزام می‌شود، برای مثال برای فرماندهان پایگاه‌های دانش‌آموزی، دانش‌ آموزان در دوره «یاوران ولایت» شرکت می‌کنند که اتفاقات خوبی در این دوره طی سال‌های گذشته رخ داده است.

,

 

,

این آموزش‌ها به نوعی روی دانش‌آموزان تأثیر مثبت برای مسئولیت پذیری داشته است که در دیدار با همکاران فرهنگی خود، آنان این موضوع را اذعان داشته‌اند دانش‌آموزانی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، به قدری پر تلاش و مطالبه‌گر شده‌اند که حتی قبل از شروع سال تحصیلی از مدرسه تقاضاهای مختلف برای پیشبرد اهداف بسیج دارند.

,

 

,

در استان 83 حوزه مقاومت داریم که در هر ناحیه آموزش و پرورش یک حوزه برادر و یک حوزه خواهر وجود دارد و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با نظر سازمان بسیج دانش‌آموزی، فرمانده هر حوزه دانش‌آموزی را که در آن منطقه است، مشخص و تأمین پشتیبانی و تجهیزاتی آن را عده دار می شود.

,

 

,

هر حوزه از نظر برنامه، زیرمجموعه سازمان بسیج دانش‌آموزی است و به لحاظ پشتیبانی زیر نظر نواحی مربوطه قرار دارد.

,

 

,

صبح توس: با توجه به حساسیت بسیج دانش‌آموزی، برنامه ریزی برای آن چطور انجام می‌شود؟

, صبح توس: با توجه به حساسیت بسیج دانش‌آموزی، برنامه ریزی برای آن چطور انجام می‌شود؟,

 

,

برای تصویب هر برنامه در سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ستاد تشکیل می‌شود که وزیر آموزش و پرورش رئیس آن ستاد و مسئول کشوری قشر دانش‌آموزی نیز دبیر این ستادو ریاست سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور نیز عضو آن ستاد است که این ستاد با این وزن افراد تصمیم گیر، ستاد هماهنگی و پشتیبانی کشور را تشکیل می‌دهند.

,

 

,

این ستاد در استان نیز به همین ترتیب است که رئیس اداره کل آموزش و پرورش ریاست ستاد و فرمانده سپاه استانی دبیر آن است و ستاد پشتیبانی به ترتیب در هر شهرستان جداگانه با ریاست آموزش و پرورش و فرمانده سپاه شهرستان تشکیل می‌شود و در پایین ترین سطح نیز در مدرسه با همین ترتیب برگزار می‌شود که مدیر مدرسه و مسئول بسیج مدرسه در این جلسه حضور دارند و این نوع همکاری ستاد هماهنگی در جای دیگر دیده نمی‌شود و واسطه بین سازمان بسیج و آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی است.

,

, , ,

صبح توس: پیش بینی شما از حضور مردم در 13 آبان چیست؟

, صبح توس: پیش بینی شما از حضور مردم در 13 آبان چیست؟,

 

,

هفتم تا سیزدهم آبان هفته بسیج دانش‌آموزی است که در این هفته روزشمار برای این مهم تعیین و برنامه‌های پر حجمی برای بسیجیان برگزار می‌شود که البته 13 آبان امسال با توجه به گزافه‌گویی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و مردم پاسخ این یاوه‌گویی‌ها را در 13 آبان خواهند داد.

,

 

,

سردمداران استکبار نمی‌دانند که سخنان آنان چه میزان باعث انسجام و همبستگی این کشور خواهد شد و چقدر به ما کمک می‌کند و حتی افرادی که نسبت به این مباحث دغدغه نداشته باشند، هم صدا با سایرین در یک صف در مقابل این ظلم‌ها و ستم‌ها شعار وحدت سر می‌دهند.

,

 

,

ما پیش بینی می‌کنیم که روز استکبارستیزی امسال با حال بهتر و بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شود؛ چراکه چهره واقعی آمریکا با رئیس جمهور فعلی‌اش بیش از پیش نمایان شده است.

,

 

,

صبح توس: چه اقدامات تربیتی خاصی برای دانش‌آموزان در دست دارید؟

, صبح توس: چه اقدامات تربیتی خاصی برای دانش‌آموزان در دست دارید؟,

 

,

بیش از پنج هزار «حلقه صالحین» در استان داریم که از این تعداد 180 حلقه، حلقه «ویژه صالحین» است که طبق برنامه قرار است این حلقه‌ها را با مسجد مرتبط کنیم تا در آینده نسلی مسجدی تربیت شود، همچنین چنانچه درس آمادگی دفاعی به صورت کامل برای دانش‌آموزان اجرا شود، قوه محرک خوبی برای دانش‌آموزان برای درک مفاهیم جهاد و شهادت به وجود خواهد آمد، البته در کنار درس‌هایی نظیر حسین فهمیده.

,

 

,

علاوه بر الگوها و اسوه‌های دفاع مقدس، باید به الگوهای زنده جهاد و شهادت دقت داشت که همان مدافعین حرم هستند. این نسل باید با افرادی همچون شهید حججی‌ها  آشنا شود و این نسل باید بدانند که این جنگ حق و باطل همیشه وجود داشته و محدود به یک نسل و دوران خاص نبوده است.

,

 

,

باید از این منابع عظیم بهترین استفاده را کرد؛ چراکه این مهم نصیب هر دوره و هر نسلی نمی‌شود و برای نیل به این مهم در دوره‌های مختلف آموزشی و تربیتی از خانواده مدافعان حرم دعوت به عمل می‌آید تا دانش‌آموزان از نزدیک با این بزرگواران آشنا شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه