اخبار داغ

بانوی فریدنی و کارآفرین نمونه استان اصفهان:

پشتکار زنانه، از کاشت تا برداشت/ کارآفرینی که کمر تلاش را هم شکسته است!

پشتکار زنانه، از کاشت تا برداشت/ کارآفرینی که کمر تلاش را هم شکسته است!
کارآفرین نمونه استان اصفهان، گفت: تلاش و پشتکار از عوامل اساسی در موفقیت هستند و کسانی که می خواهند در زمینه کشت محصولات کشاورزی، موفق شوند علاوه بر داشتن سرمایه و استفاده از تجربه افراد موفق باید پشتکار مداوم داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام؛ بهجت جعفری، اظهار کرد: حدود 11 سال است که کاشت گل محمدی را در روستای گنجه از توابع شهرستان فریدن آغاز کرده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار اقوام,

بانوی کارآفرین استان اصفهان، افزود: در کنار کاشت سه هکتار گل محمدی، یک کارگاه گلاب گیری نیز راه اندازی کرده ام و سالانه ۱۲هزار لیتر گلاب تولید می کنم.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر از این باغ چهار تن گل محمدی در هر هکتار برداشت می شود که متوسط درآمد آن ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است.

,

وی در مورد شروع کاشت گل محمدی گفت: در سال اول کار خود را از صفر شروع کردم و پنج مرتبه به کاشان سفر کردم و با انجام تحقیقات، کاشت گل محمدی را آغاز نمودم.

,

وی افزود: برای این کار 20 میلیون تومان با معرفی جهاد کشاورزی شهرستان وام گرفتم و اکنون با گلاب گیری و در برخی موارد نیز با فروش خود گل محمدی از این راه کسب درآمد می کنم.

,

جعفری گفت: با الگوبرداری دیگر اهالی شهرستان از این کار در حال حاضر حدود 60 هکتار باغ گل محمدی در شهرستان به وجود آمده است.

,

وی اظهار کرد: اقلیم شهرستان فریدن باعث شده است که اسانس گل محمدی، تولید شده در این شهرستان اسانس بسیار بالایی نسبت به دیگر نقاط کشور داشته باشد.

,

این بانوی پرتلاش عنوان کرد: این کار را برای گذران چرخ زندگی آغاز کردم و اکنون خود و فرزندانم به این کار مشغول هستیم و برای تعدادی از اهالی روستا نیز شغل ایجاد شده است.

,

وی افزود: پیش از این کار نیز حدود 25 سال به کاشت زعفران مشغول بودم و در حال حاضر نیز حدود 500 متر زعفران برای خودم و سه هزار متر برای پسرم کشت می کنیم.

,

وی عنوان کرد: مصرف آب برای کاشت زعفران کم است و آب هوای مناسب و خاک مرغوب شهرستان از مزایای کشت زعفران در فریدن است.

,

وی تصریح کرد: البته کشت زعفران و گیاهان دارویی سود آور است اما هزینه اولیه و نیروی کار زیادی را نیز می خواهد.

,

جعفری در مورد گیاهان دارویی نیز افزود: از جمله گیاهان دارویی که در روستای گنجه کشت می کنم بادرنجبویه، گل گاوزبان، زرین گیاه و آویشن است که آن ها را به صورت خشک شده به فروش می رسانم.

,

وی همچنین گفت: برای اولین بار در ایران ما شش جریب زرین گیاه در فریدن کشت کردیم و این گیاه دارویی از جمله گیاهان رو به انقراض است.

,

این کارآفرین نمونه استان درمورد عوامل موفقیت خود گفت: تلاش و پشتکار از عوامل اساسی در موفقیت هستند و کسانی که می خواهند در این زمینه موفق شوند علاوه بر داشتن سرمایه و استفاده از تجربه افراد موفق باید پشتکار زیادی در کار داشته باشند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه