اخبار داغ

پیشنهاد برای مسئولان؛

جهاد کشاورزی در قبال طلب به کشاورزان بذر و کود تحویل دهد

جهاد کشاورزی در قبال طلب به کشاورزان بذر و کود تحویل دهد
تاخیر در پرداخت بهای گندم توسط دولت منجر به عقب نشینی کشاورزان از کشت پاییزه شده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد لذا بهتر است جهاد کشاورزی در قبال بهای گندم، بذر و کود تحویل کشاورزان دهد تا کشاورزان کشت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، بعد از 9 ماه انتظار در خرداد و تیرماه محصولات زراعی کشاورزان مشگین‌شهر از جمله گندم و جو برداشت شده است و در سال اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر تولید داخلی تاکید داشتند کشاورزان در عرصه‌های مختلف وارد میدان شده و نسبت به کاشت محصولات اقدام کرده‌اند و دولت نیز طبق روال گذشته با خرید تضمینی محصولات از آنان حمایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

برابر اعلام رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر در سال جاری بالغ بر 242 هکتار از زمین‌های زارعی شهرستان گندم و جو کاشته شده و 50 هزار تن نیز برداشت شده که 20 هزار تن آن به صورت تضمینی توسط دولت خریداری شده است.

,

 

,

اکنون بالغ بر چهار ماه از برداشت و خرید تضمینی گندم در این شهرستان سپری شده اما متاسفانه هنوز بخشی از بهای گندم‌کاران پرداخت نشده و در حال حاضر نیز فصل کاشت پاییزه گندم است و کشاورزان بدون اینکه بهای گندم‌های فروخته شده خود را دریافت کنند مجبور هستند از جیب خود بهای کود، سم و بذر را پرداخت کنند.

,

 

,

این در حالی است که بخشی از کشاورزان به علت تاخیر در پرداخت بهای گندم تولیدی توسط دولت به بانک‌ها بدهکار نیز هستند و توان خرید بذر و کود را ندارند.

,

 

,

فصل کشت گندم فرا رسیده اما بدقولی دولت در پرداخت بهای گندم موجب شده است بخشی از کشاورزان نتوانند در این فصل محصولی کاشت کنند و همچنان چشم انتظار پرداخت بدهی از طرف دولت هستند تا بتوانند بذر مورد نیاز برای کشت را تامین کنند لذا در صورتی که دولت در زمان کشت پاییزه نتواند بدهی کشاورزان را پرداخت کند در سال آینده تولید گندم کاهش یافته و تولیدات داخلی جوابگوی نیاز کشور نخواهد بود و دولت مجبور می‌شود در این زمینه به جای حمایت از تولیدات داخلی گندم وارد کند و این امر مغایر با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی است و خسارت ناشی از عدم کاشت محصولات را دو باره به مردم باز می‌گردد.

,

 

,

 با توجه به اینکه بذر، کود و سموم مورد نیاز کشاورزان را اداره جهاد کشاورزی تامین می‌کند لذا کشاورزان اظهار دارند که در قبال بهای گندم پرداخت نشده بذر و کود به کشاورزان ارائه شود تا کشاورزان در این فصل بتوانند کشت داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه