اخبار داغ

متخصص طب سنتی مطرح کرد؛

حفظ سلامت و درمان بیماری ها با «ماساژ درمانی»/ روشی که مُرده را زنده می کند!

حفظ سلامت و درمان بیماری ها با «ماساژ درمانی»/ روشی که مُرده را زنده می کند!
ماساژ درمانی از دیرباز برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری ها با باز کردن مسیر جریان خون و لنف، سموم جمع شده را برطرف می کردند و امروزه یکی از بهترین درمان ها برای کاهش درد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ امروزه مراکز ماساژ درمانی بسیاری را در سطح شهر مشاهده می کنیم که مردم به این نوع درمان توجه و استقبال بیشتری داشته اند و ماساژ درمانی را راهی برای آرامش بدن و تسکین درد های تلنبار شده می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

قدمت ماساژ درمانی به زمانی برمی گردد که از آن با عنوان «دلک» حدود 307 بار در کتاب «قانون» بوعلی سینا به معنای مالش آمده است.

,

محمودرضا فقیهی، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نگاه طب سنتی به ماساژ درمانی، اظهار کرد: ماساژ درمانی علاوه بر حفظ سلامت و پیشگیری برای درمان بیماری ها نیز استفاده می شود، زیرا ماساژ درمانی خود به نوعی ورزش است و برای درمان بیماری ها به ویژه در سالمندان مورد استفاده قرار گرفته است؛ برای نمونه، برخی از سردرد ها که ناشی از امتلال وجمع شدن سموم است، با ماساژ دادن پا در آب گرم سردرد ها رفع می شوند.

,

وی افزود: یکی دیگر از موارد ماساژ درمانی، آمادگی جسمانی برای ورزش ها است که بازیابی عضلات بدن را انجام می دهد و در واقع تمام ابعاد زندگی را هم در حفظ سلامت و هم در درمان بیماری ها و بازیابی توان عضلات قبل و بعد از ورزش، پوشش می دهد.

,

این متخصص طب سنتی با اشاره به ماساژ درمانی برای مشکلات ستون فقرات، ابراز کرد: با توجه به حساسیت ستون فقرات، ماساژ باید حتما زیر نظر متخصص انجام شود تا از میزان شدت ماساژ و زمان آن با آگاهی کامل انجام شود و لازم به ذکر است که برای درمان پوکی استخوان هم می توانند از ماساژ استفاده کنند البته با روغن های خاص.

,

وی بیان کرد: ماساژ به مجموعه دست کاری های بافت نرم بدن گفته می شود که برای آسان سازی جریان لنف، خون در رگ ها و گرفتگی هایی که در مسیر سیالات بدن مانند جریان خون قرار دارد، استفاده می شود و بیشترین تاثیر را در بیماری های اسکلتی و عضلانی، بیمار هایی که همراه با سستی و رخوت، شل شدن عضلات و افتادگی پوست و جوان سازی دارد.

,

فقیهی خاطر نشان کرد: 9 روش بر اساس میزان شدت، زمان و موضعی که ماساژ داده می شود برای ماساژ درمانی وجود دارد و البته موانعی هم در مواردی که فرد ورم های شدید، نارسایی قلبی، افراد بسیار لاغر وجود دارد که ماساژ های مکررنتیجه معکوس می دهد و باعث ضعف بدن می شود.

,

بنا به فرموده امام صادق(ع)، اگر مرده ای را با ماساژ زنده کردید، تعجب نکنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه