اخبار داغ

گزارشی از باران مشکلات بر سر مردم مناطق شرق هرمزگان؛

درخشش فقر در روستای شمسان بشاگرد/اینجا خبری از تلفن همراه و عدم پوشش تلویزیونی نیست+تصاویر

درخشش فقر در روستای شمسان بشاگرد/اینجا خبری از تلفن همراه و عدم پوشش تلویزیونی نیست+تصاویر
روستای شمسان شهرستان بشاگرد یکی از مناطق محروم کشور است روستای کم‌برخورداری که هنوز هم بعضی از امکانات ابتدایی و حداقل‌های زندگی در آن به چشم نمی‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان بشاگرد روستاهای کوچکی در خود داشته که با گذر زمان خالی از سکنه شده و یا دست سرنوشت آنها را به روستاهای کوچک تغییر رخ داده است و هر چند این روزها دولت خدمات‌رسانی خوبی به روستائیان دارد اما هنوز هم مناطقی وجود داشته که از چشم مسئولان پنهان مانده و مردمانش نیز به‌سختی روزگار سپری می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

روستای شمسان شهرستان بشاگرد یکی از مناطق محروم کشور است روستای کم‌برخورداری که هنوز هم بعضی از امکانات ابتدایی و حداقل‌های زندگی در آن به چشم نمی‌خورد.

,

خشکسالی خسارت زیادی بر روستای شمسان وارد کرده است و اثر خشکسالی هنوز در روستا پابرجا بوده و بسیاری از منابع درآمد را از بین برده است که در حال حاضر تنها درآمد مردم اهالی این روستا چند راس گوسفند است و دیگر هیچ چیز ندارند.

,

, ,

کشاورزی در این روستا کمتر به چشم می‌خورد چرا که مردم روستای شمسان با کمبود آب مواجه هستند و حتی آبی برای آشامیدن ندارند و بر اثر خشکسالی بسیاری از باغات این روستا از بین رفته است.

,

در عصر ارتباطات و تکنولوژی در روستای شمسان خبری از آنتن دهی تلفن همراه نیست و معلوم نیست اگر نیمه شبی اتفاقی در این روستا رخ دهد ساکنین این روستا به چه صورت باید دادشان را به گوش سایرین برسانند.

,

روستای شمسان بشاگرد از محروم ترین و آخرین روستای شهرستان بشاگرد به شمار می رود که هم مرز با سیستان و بلوچستان است که با کمترین امکانات و بیشترین مشکلات در حال زندگی هستند و در حال حاضر مردمان این روستا سیگنال های تلویزیونی را دریافت نمی کنند.

,

سال هاست که از دیدن شبکه های تلویزیون محروم هستند و بسیاری از مردم منطقه از حوادث مهم کشور و جهان نیز به علت کمبود ها و ضعف ها در این خصوص بی اطلاع هستند و بسیاری دیگر حتی نمی دانند کشور چند شبکه تلویزیون دارد.

,

, ,

روستای شمسان به دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور از دریافت بسیاری امکانات و خدمات محروم مانده‌ است و با هر ماشینی امکان رفت و آمد وجود ندارد و  که این روستا 140 کیلومتر جاده خاکی دارد که برای رفتن به این روستا 3 ساعت زمان می برد .

,

دانش آموزان این روستا تا مقطع ششم بیشتر نمی توانند تحصیل کنند و برای مقاطع بالاتر یا باید به روستای خمینی شهر یا اینکه به سردشت بروند که آن هم به دلیل صعب العبور جاده یا عدم توانایی مالی خانواده امکان آن وجود ندارد.

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: آبرسانی  آب آشامیدنی سه روستای دور افتاده و محروم شهرستان بشاگرد تامین شد.

,

تامین آب اشامیدنی سه روستای دور افتاده و محروم بشاگرد

, تامین آب اشامیدنی سه روستای دور افتاده و محروم بشاگرد, تامین آب اشامیدنی سه روستای دور افتاده و محروم بشاگرد,

عبدالحمید حمزه پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: روستای شمسان که در نقطه کور و آخرین روستای شهرستان بشاگرد که هم مرز با استان سیستان و بلوچستان واقع شده است فاقد شبکه و تاسیسات آبرسانی بود که به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی آب این روستا لوله کشی شد.

,  فرهنگ کده,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با اشاره به مشخصات پروژه آبرسانی این روستا، گفت: ساخت 3 مخزن با ظرفیت 30 و 40 متر مکعب،بهسازی 3 دهنه چشمه،عملیات لوله گذاری و شبکه توزیع به طول 20 کیلومتر و ساخت دو ایستگاه پمپاژ از دیگر مشکلات این پروژه بود.

,

, ,

حمزه پور، میزان اعتبار اجرای آبرسانی به 3 روستای این شهرستان را بیش از 800 میلیون تومان عنوان کرد.

,

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطر نشان کرد: روستای شمسان با جمعیتی بالغ بر 81 نفر در 140 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد که در حال حاضر به آب اشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه